Vægten i 2004 - målene for 2005
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-01-05 12:44

Hvordan gik det med sidste års slankeplaner?
Lykkedes det for jer?
Hvad var målene? Blev de nået? Eller hvorfor ikke?
Hvad var indsatsen og metoden?

Er der ikke nogen, der har lyst til at fortælle, hvad I fik ud af Atkins,
Vægtvogterne, South Beach, Omega-kuren, De Danske Vægtkonsulenter, Dr. Phils
7 nøgler til vægttab, indsnøring af maven....... kunne metoderne bruges?
Hvad var resultatet.

Og hvad er målene for 2005?

Jeg har for flere år siden tabt omkring 20 kilo, som jeg har kunnet holde
fra livet med få, små og relativt korte udsving. Blandt andet fordi jeg har
været flittig til at løbe.

Men så blev jeg nedlagt af en langvarig tarminfektion, der satte en stopper
for løberiet. Og i begyndelsen af 2004 gik det helt galt...... røg på langs
med en slem rygskade.

Var sygemeldt et par måneder, hvor jeg ikke kunne gå og tog i den periode en
del på, som forsvandt, da jeg igen begyndte at løbe. Var i så dårlig fysisk
stand og form efter rygskaden, at jeg ikke kunne løbe 2 min i træk, da jeg
kom på benene igen. For et par uger siden løb jeg - uden gåpauser - en tur
på 15-17 km. Så jeg har trænet mig op fra 0-punkt til topform.

Da der tillige er røget et par kilo ekstra af, har jeg fået blod på tanden
og har besluttet, at jeg i løbet af de kommende to måneder vil smide
yderligere fem-seks kilo, som jeg ellers havde accepteret at leve med.

Jeg har tænkt mig at gøre det ved at spise fornuftigt, varieret, begrænset -
og så i øvrigt motionere en masse. Vil gå/løbe lange ture. Afsætter med
andre ord en hel del af min tid de kommende måneder til at motionere - både
for at tabe mig og for at blive i endnu bedre form og endnu hurtigere til at
løbe. Kan være jeg vinder årets Marselisløb? *S*

Jeg vil ikke kun knokle. Tror det er vigtigt OGSÅ at kunne geare ned og
slappe af. Det vil jeg bl.a. gøre ved (som jeg plejer) at vinterbade efter
løbeturene og slappe af i saunaen. Og så i øvrigt have det sjovt med børn,
familie og venner.

Hvad er JERES mål, når det gælder maden, kroppen og velværet?

Mvh. Lisbeth

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-01-05 14:39

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Hvordan gik det med sidste års slankeplaner?
> Lykkedes det for jer?
> Hvad var målene? Blev de nået? Eller hvorfor ikke?
> Hvad var indsatsen og metoden?

Forrige efterår tog jeg en måneds tid på kur. Dette blev gentaget i
2004, blot over 5 måneder i stedet for 1. Der forsvandt 16 kilo på de 5
måneder. Vægttabet foregik i ryk, dvs. der var flere gange hvor jeg
stod stille rent vægtmæssigt.

Den opmærksomme læser bliver næppe overrasket over at mit valg af
forløb var Atkins. Jeg fik bogen i fødselsdagsgave, men har ikke brugt
den overvældende meget. Min kost blev noget monoton om morgenen og til
dels til middagsmad. De største udfordringer i forbindelse med forløbet
var at få diæten til at passe med madpakker og besøg hos venner. Jeg
dyrkede ikke motion under forløbet.
http://ekot.dk/projekter/mindre/ omhandler forløbet og tankerne bag.

Det er første gang jeg har været rigtig på kur. Det vigtigste for mig
var at jeg i sommeren 2003 erkendte at jeg var for fed og at jeg
erkendte det med en sådan styrke at der rent faktisk blev gjort noget
ved det. Valget af Atkins er sekundært i den sammenhæng.

I slutningen af 2004 ramte jeg 80 kilo, hvilket var mit oprindelige
ønskemål tilbage fra 2003. Jeg gik over til klassisk varieret kost, og
holder mig nu generelt fra sukker, pasta og hvidt brød.

Det røg 2 kilo på, hen over jul og nytår, men det havde jeg regnet med.
Den foreløbige succes har givet mig mod på at få vægten længere ned,
hvilket jeg regner med at prøve i løbet af foråret. Denne gang er det
dog ren forfængelighed der driver værket.

De almindelige BMI tabeller angiver min idealvægt ligger mellem 54 og
75 kilo. 54 kilo... Gys. Det skal jeg slet ikke i nærheden af med min
kropsbygning. 75 kilo virker som et passende mål for foråret. Jeg er
bekymret for om der forsvinder for meget muskelmasse i stedet for fedt,
hvis jeg går for langt ned.

De sidste kilo bliver næppe så lette som de første, så jeg har svært
ved at bedømme hvor lang tid der skal bruges. Jeg er begyndt at spille
squash, men det er meget uregelmæssigt, mindre end en gang om ugen. Jeg
ville gerne gøre det noget oftere, så det kan være det bliver en del af
den kommende kur.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-01-05 17:13

Hej Lisbeth

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41dd2641$0$635$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvordan gik det med sidste års slankeplaner?

For mig er det gået rigtig godt, jeg har i 2004 tabt små 15 kg hvilket jeg
er rigtig stolt af.

> Lykkedes det for jer?

Desværre ikke helt, men jeg er klar igen til at kæmpe mod de sidste kg.

> Hvad var målene? Blev de nået? Eller hvorfor ikke?

Målet for mig var at tabe 19 kg. Min start vægt hed 84, og mit mål var at
komme ned på 65 kg. Desværre nåede jeg ikke helt derned i 2004 ( mangler ca
5 kg endnu ), for de sidste mdr har været noget stressede, så jeg kunne ikke
overskue det, Men jeg er fast besluttet på at nå de her i 2005.

> Hvad var indsatsen og metoden?

Jeg har gået hos WW, og det var for mig det helt rigtige. Om det er det
rigtige for andre kan jeg ikke udtale mig om, men jeg kan anbefale det udfra
mine egen succes.

> Er der ikke nogen, der har lyst til at fortælle, hvad I fik ud af
> Vægtvogterne

Jeg har fået det ud af det at jeg har "lært" at spise fornuftigt. Hos
vægtvogterne er der også plads til det usunde, men selvfølgelig i små
mængder. Før jeg startede hos ww prøvede jeg også at spise sundt, men ww har
givet mig en baglast som gør at det hænger ved. Opbakningen ved at komme til
deres mødes var også med til at give et skub i den rigtige retning, og der
blev ikek set ned til en hvis man havde taget lidt på, der blev derimod
taget hånd om hvad årsagen kunne være og sådan.

> Og hvad er målene for 2005?

Målet i 2005 er så at tabe de sidste kg ( ca 5 kg ), og derefter at holde
det ved lige.

Ja, det er ikke sjovt at ha' ryg problemer, det kender jeg desværre også al
for godt til, men det er godt du er nogenlunde på højkant igen.

> Hvad er JERES mål, når det gælder maden, kroppen og velværet?

Mit mål er, sund kost fordelt på mange måltider og en masse lange gåture med
min elskede hund. Motion bliver der nok ikke så meget af, kan ikke se mig
tid til det og lysten er ikke den største. Men lange gåture vil der blive
mange af

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk ( Dansk/Svensk gårdhunde hvalpe tilsalg )

Fra : Kathrine

Dato : 09-01-05 20:32

"Lisbeth Jacobsen" skrev:

> Hvordan gik det med sidste års slankeplaner?

2. gang var lykkens gang
Fik barn nr. 2 i febr. og 3 måneder senere gik jeg i gang med et
hjemmekomponeret kostomlægningsprojekt. Det løb ud i sandet efter 2
måneder. Her i efterråret fik jeg så (ikke overraskende) et par læger på
nakken som kunne et par meget skræmmende diagnoser. SÅ kom jeg i gang og
nåede at tabe 13 kilo inden nytår.

> Lykkedes det for jer?

Det må jeg jo så sige at det gjorde. Jeg er dog langt fra mål og
arbejder stadig ihærdigt på at lykkes. Og det skal det nok - altså
lykkes!

> Hvad var målene? Blev de nået? Eller hvorfor ikke?

Målet er at tabe 40-45 kilo. Der var for lidt tid til at jeg kunne nå
det i 2. omgang, da jeg startede den 25. oktober.

> Hvad var indsatsen og metoden?

Jeg valgte denne gang at hoppe med på Weigtwatchers som åbenbart er det
rigtige for mig (også). Her lærer jeg om at sammensætte min mad uden at
bruge alt for mange kalorier og for meget fedt. Med tiden håber jeg på
at blive så dygtig til det at jeg kan droppe mit excel-ark
Jeg købte også en crosstrainer, som jeg er RIGTIG glad for. Jeg kører
pt. ca. 5 timer om ugen fordelt på 6 dage. Jeg vil nemlig også meget
gerne i en bedre kondition.

> [...]
Phils
> 7 nøgler til vægttab, indsnøring af maven....... kunne metoderne

Jeg læser dagligt i Dr. Phils bog. Han er god at suppl. WW med, da han
har nogle gode teorier hvorfor, hvordan og hvad man så kan gøre. Det
giver mig en masse at tænke over hver dag - både bevidst og ubevidst.
Jeg har tidligere prøvet DDV og Atkins, men ingen af dem ligger tæt nok
op af min levemåde, så de har kun holdt i gangske kort tid. Og det er
nemlig her at jeg synes, at jeg har fundet guldkornene: at kostomlægge
så tæt på ens dagligdag som muligt. Det har WW formået at gøre for mig,
så jeg stadig taber mig.

> Hvad var resultatet.
>
> Og hvad er målene for 2005?

Målet er at have tabt mig 40-45 kilo til 1. september 2005 og være i
bedre form. Længere er den ikke. Jo, jeg skal ski da også have en hel ny
gardarobe og NYDE mit nye (gamle) slanke jeg

> Hvad er JERES mål, når det gælder maden, kroppen og velværet?

At følge WW til punkt og prikke, så jeg forhåbentlig kan blive bedre til
at styre mit madforbrug.
At komme i bedre form.
At tabe 40-45 kilo.
Nyde mit nye liv - for mig selv og sammen med familien.
Pøj pøj med dine egne projekter
--
Kathrine

Fra : Zed

Dato : 10-01-05 18:55

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> wrote in message
> Hvordan gik det med sidste års slankeplaner?
> Lykkedes det for jer?
> Hvad var målene? Blev de nået? Eller hvorfor ikke?

Det gik smukt :) tabte det jeg ville - eller dvs jeg blev frarådet at tabe
mere,
grundet at det ville se forkert ud på mig.
- der røg et par kilo på af de tabte igen senere, grundet mit rygestop - som
desværre endte med rygning igen efter et par måneder. Dog kan de kilo ikke
ses.

Derudover er jeg gået fra at blive anset som værende umådeligt grim,
til åbenbart at blive det komplet modsatte. Utroligt hvad et lille vægttab
(11 kg) samt en
gang solarie kan gøre ved folks opfattelse af ens ydre.

> Hvad var indsatsen og metoden?

Atkins - og indsatsen var egentligt temmeligt doven :)
brød også kuren hist og her.
Ingen motion.

> [...]
Phils
> 7 nøgler til vægttab, indsnøring af maven....... kunne metoderne bruges?

Det fungerede i hvert fald fint for mig, da jeg med atkins følte mig noget
mindre "AAARGH!" end de traditionelle sulte/salat-kure :)

> Og hvad er målene for 2005?

At bibeholde vægten - selvom jeg nu af uransagelige grunde, næsten kan spise
hvad jeg lyster uden at tage på igen. Skal passe en LILLE smule på og det
er det eneste.

<snip>

Tillykke med dit eget tab af kropsvolumen :)

Mvh.
-Kennet/Zed

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 10-01-05 21:34

Hej Lisbeth

> Hvordan gik det med sidste års slankeplaner?
> Lykkedes det for jer?
> Hvad var målene? Blev de nået? Eller hvorfor ikke?
> Hvad var indsatsen og metoden?

Året 2004 blev et glædens år, da jeg endelig nåede målet efter ca. 1 1/2 år
på DDV's kostomlægning. Jeg har tabt 46,7 kilo. Det oprindelige mål var at
tabe ca. 50 kilo - dejligt rundt tal. Jeg stoppede, da jeg var tilfreds med
mit spejlbillede.

Metoden var DDV, der har passet mig fremragende. Man skal vist være halv
kanin for at følge den kur. Da jeg er vild med grønsager, var det en
kostomlgæning, der passede godt til mig. Jeg følger den stadig i grove
træk - selvfølgelig er der plads til lidt ekstra nu, hvor jeg ikke skal tabe
mig mere.

Undervejs har jeg ikke dyrket nogen form for motion, da jeg simpelthen ikke
gider . Det skal lige bemærkes, at jeg er postbud. Så jeg får en del tid
på cyklen.

Målsætningen for 2005 er, at holde min nyopnåede vægt. Det er desuden også
en fremragende undskyldning for at udskifte garderoben. Og den chance lader
jeg ikke gå forbi...*GG*.

Til alle jer som måske ikke er begyndt på vægttabet, eller lige mangler det
sidste eller bare skal vedligeholde vægten - HELD og LYKKE med projektet i
2005.

Knus
Mette

Fra : Jan Hansen

Dato : 10-01-05 22:48

"Mette Nylander Sørup" <bio_freak1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at tabe ca. 50 kilo - dejligt rundt tal. Jeg stoppede, da jeg var tilfreds

Du er Super Liga ! Tillykke med det flotte resultat.
Meget imponerende

vh Jan

Fra : Maria de Francis

Dato : 11-01-05 16:06

> [...]
> at tabe ca. 50 kilo - dejligt rundt tal. Jeg stoppede, da jeg var tilfreds

Ih, hvor er det flot! Stort tillykke med det herfra.

Mvh Maria

Fra : Stefan Holm

Dato : 10-01-05 23:39

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> writes:

> Hvordan gik det med sidste års slankeplaner?

Jeg har tabt ca. 22 kilo siden jeg begyndte på low-carb i august. Det
er jeg ganske godt tilfreds med.

Jeg har stadig et stykke vej igen (når man ikke vejer sig i flere år,
opdager man ikke rigtig hvor meget man egentlig vokser ...), men sådan
som det går, forventer jeg at nå en fornuftig vægt indenfor 2005 -
osse selvom vægttabet selvfølgelig vil aftage efterhånden.

--
Stefan Holm
"Well did you try looking inside the sofa *in Hell*?"

Fra : Maria de Francis

Dato : 11-01-05 16:08

"Stefan Holm" <nospam@algebra.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som det går, forventer jeg at nå en fornuftig vægt indenfor 2005 -
> osse selvom vægttabet selvfølgelig vil aftage efterhånden.

22 kg er godt gået siden august! Fortsætter du så på den kur?

Mvh Maria

Fra : Stefan Holm

Dato : 11-01-05 17:41

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> writes:

> 22 kg er godt gået siden august!

Tak.

> Fortsætter du så på den kur?

Helt sikkert.

--
Stefan Holm
"That aside,

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 14-01-05 13:25

[Stefan Holm | 10 Jan 2005 23:39:27 +0100]

>Jeg har tabt ca. 22 kilo siden jeg begyndte på low-carb i august. Det
>er jeg ganske godt tilfreds med.

Ja, for pokker - det er da enormt flot; tillykke!

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Maria de Francis

Dato : 11-01-05 16:23

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41dd2641$0$635$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hvordan gik det med sidste års slankeplaner?
Havde faktisk ikke nogen planer. Andet end at spise sundt.

> Lykkedes det for jer?
Ja ihvertfald.

> Hvad var målene?
Målene var min ½ times motion om dagen.

> Blev de nået?
Ja som regel mindst i en rask gåtur hver dag.

> Eller hvorfor ikke?
Kun snestorm eller orkan kan holde mig indenfor.
Og det hænder jo en sjælden gang.

> Hvad var indsatsen og metoden?
Ingen indsats, kun sund mad.

> [...]
> Phils
> 7 nøgler til vægttab, indsnøring af maven....... kunne metoderne bruges?

Min metode er at brænde mere af end jeg spiser og jeg er ikke særlig god til
kure, så den eneste måde er at få lidt motion hver dag og så spise sundt og
alsidigt.

> Og hvad er målene for 2005?

At blive ved med at få lidt motion hver dag. Og så nyde livet på første
klasse () og altid unde mig selv det bedste.

> [...]
> at
> løbe. Kan være jeg vinder årets Marselisløb? *S*

Held og lykke med det!

> Jeg vil ikke kun knokle. Tror det er vigtigt OGSÅ at kunne geare ned og
> slappe af.

Den tror jeg på. Det er vigtigt at finde en balance hvor man er glad for den
livstil man vælger.

Mvh Maria