Vold kan løse problemer....
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-01-05 00:24

Hey

Ja.. vold kan altså løse problemer.

Her til aften havde jeg problemer med min kære scooter. Den startede for
derefter at dø 100%. Intet liv overhovedet.

Jeg prøvede alt - intet virkede så jeg blev så arrig at jeg sparkede
til den - sørme om den ikke startede!!

Nå op og køre mens den er i godt humør... humpel på vejen.. død
igen.. hmm tænkte jeg. Et spark til og den startede igen.

Jo... løs forbindelse kan jeg næsten gætte mig til. Men hvor? Nogle
pointers?

SF2 '02.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 06-01-05 20:12

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2005.01.05.23.24.25.370306@for.contactinfo...

> Jo... løs forbindelse kan jeg næsten gætte mig til. Men hvor? Nogle
> pointers?

Temmeligt sikkert noget med tændingen. Sidder der ikke en tændspole, prøv at
følge tændrørsledningen tilbage... Det var problemet på min Adly.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-05 00:48

On Thu, 06 Jan 2005 20:11:33 +0100, Brian Axelgaard wrote:

> Temmeligt sikkert noget med tændingen. Sidder der ikke en tændspole,
> prøv at følge tændrørsledningen tilbage... Det var problemet på min
> Adly.

Det vil jeg prøve at eftersøge på.

PS: Lyset virker dvs det tænder kort i den tid motoren roterer. Kan det
stadig være tændspole?

Fra : Henrik Madsen

Dato : 07-01-05 19:13

On Fri, 07 Jan 2005 00:47:54 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>Det vil jeg prøve at eftersøge på.
>
>PS: Lyset virker dvs det tænder kort i den tid motoren roterer. Kan det
>stadig være tændspole?

Med mindre motor er meget anderledes end på SF1 så passer det fint..

Der er både en tændspole og så en anden til lyset, det er også derfor
man kun har lys på når den er startet..

Så derfor er det eneste man kan udlede at lysspolen virker.

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-05 22:52

On Fri, 07 Jan 2005 19:12:51 +0100, Henrik Madsen wrote:

> Med mindre motor er meget anderledes end på SF1 så passer det fint..

Er den ikke - kun minimalt nede i blokken.

> Så derfor er det eneste man kan udlede at lysspolen virker.

Nice - så er der noget der virker

Fra : Hekto

Dato : 07-01-05 23:10

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> man kun har lys på når den er startet..
>
> Så derfor er det eneste man kan udlede at lysspolen virker.

Peugeot har en lysspole og en ladespole. Tændspolen sidder under/bag
sædet i højre side og styres af CDI'en.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!