Vinterferie på de kanariske øer - hvilken ~
Fra : Charlotte

Dato : 05-01-05 22:21

Hej allesammen

Hvor skal man tage hen på de kanariske øer, hvis man gerne vil have:

- fred & ro
- frodige omgivelser
- dejlige strande??

Det er min veninde og hendes kæreste, der gerne vil afsted på en uges ferie
til påske.

Jeg har selv været på Playa de los Americanos på Tenerife, og det var helt
forfærdeligt .. men vi var på en tur til den nordlige del af øen, hvor der
var frodigt og hyggeligt. Så det var måske en mulighed??

Men hvad med Gran Canaria og Fuerteventura? Er der nogen, der kender noget
til disse øer og kan anbefale dem?

Gode råd modtages med kyshånd..

Mange hilsener fra Charlotte :)

Fra : Sten Schou

Dato : 06-01-05 11:54

"Charlotte" <no@mails.please> skrev i en meddelelse
> [...]
> var frodigt og hyggeligt. Så det var måske en mulighed??
>
> Men hvad med Gran Canaria og Fuerteventura? Er der nogen, der kender noget

Og jeg forstår stadig ikke du droppede Bali.....

Hilsen Sten

Fra : Charlotte

Dato : 10-01-05 21:26

> Og jeg forstår stadig ikke du droppede Bali.....
>
> Hilsen Sten

Hej Steen

Jeg har skam ikke droppet Bali til fordel for de kanariske øer. Som jeg
skrev, er det en veninde, der skal afsted med sin kæreste. Hun kender ikke
noget til nyhedsgrupper, så derfor spurgte jeg på hendes vegne :)

Bortset fra det har jeg undersøgt en masse omkring Bali, men endte med at
bestille en tur til Koh Chang i Thailand i stedet. Det glæder vi os rasende
meget til .. og så må det blive Bali en anden god gang .. og jo nok med et
barn eller to :)

Under alle omstændigheder skal du have tak for dine gode råd, som jeg har
arkiveret til senere brug.

Bedste hilsener fra Charlotte

Fra : Anette

Dato : 07-01-05 00:18

Charlotte wrote:
> Men hvad med Gran Canaria og Fuerteventura? Er der nogen, der kender
> noget til disse øer og kan anbefale dem?

Fuerteventura kender vi ikke - endnu - men har holdt et par juleferier på
Gran Canaria.
Første gang i Playa del Ingles, som er et mareridt af en turistby. Der er
næsten kun hoteller og shoopingscentre. Intet spor af historie eller
almindeligt spansk byliv, f.eks fandt vi ingen skoler eller almindelige
supermarkeder. Men masser af muligheder for fest og gang i den til klokken
tidligt om morgenen på et hav af restauranter med levende musik, diskoteker,
natklubber, dragshows, mandestripshow o.s.v. Vores halv/voksne unger synes
der var kanon fedt.

Anden gang besøgte vi Las Palmas. Der er knap så turist orienteret. Mere
almindeligt halvstor spansk by, et par gode shoppingcentre, en meget smuk
gammel bydel. En meget stor havn, gode parker - rar by.
Der var natklubber og diskoteker men ikke ret mange, sammenlignet med Playa
Del Ingles.
Begge steder: Gode strande, gode lejligheder, god service og formidabel mad
til overskuelige priser ( undtagen juleaften hvor alle priser dobles op).
Vi "gamle" synes bedst om kulturferien i Las Palmas, men ungerne på
16-24-26år foretrækker til enhver tid Playa del Ingles.

/ Anette

Fra : bingo

Dato : 07-01-05 19:17

On Wed, 5 Jan 2005 22:21:28 +0100, "Charlotte" <no@mails.please>
wrote:

>Hej allesammen
>
>Hvor skal man tage hen på de kanariske øer, hvis man gerne vil have:
>
>- fred & ro
>- frodige omgivelser
>- dejlige strande??

Hvis det er dejlige strande der står højest på ønskelisten , ja så er
Fuerteventura svaret - kilometerlange strande, hvor man sagtens kan
finde sit helt eget sted, men så er der vist heller ikke mere på den ø
Frodihe omgivelser finder man på Tenerife - prøv at bevæge jer ud i en
lejet bil og kør op på nordøen - her er der fantastisk flot - og skaæl
det være ekstra frodigt, så kombiner Tenerife med et par dage på den
frodigste ø af dem alle - La Gomera - her er der fred og ro og
fantastiske omgivelser.
Lanzarote er er mere speciel en køn - men jeg synes personlogt, at den
er en af de dejligste øer - men andre vil nok takke nej
Grfan Canaria er også udemærket ( her selv lige været der 3 gange på 1
år) . Midtøen er rigtig flot - dog ikke så flot som Tenerife.
Jeg kan anbefale alle de Kanariske øer, hvis man kan tage sig sammen
til at køre bare et par km ud af turitstederne.
Men hvad med at undersøge Madeira - skaulle være helt fantasrtisk -
har desværre ikke været der selv endnu
Husk at rejser omkring Påske koster kassen - men det ved I jo sikkert.
Mogens

Fra : Rune Sandbakken

Dato : 08-01-05 12:31

"Charlotte" <no@mails.please> skrev i melding
> Hvor skal man tage hen på de kanariske øer, hvis man gerne vil have:
>
> - fred & ro

Alle øyene, spesielt El Hierro, men unngå turistområdene.
Du kan f.eks. bestille din bolig her:
http://www.ecoturismocanarias.com/Canarias/uk/islas.htm
Anbefales i kombinasjon med leiebil!

> - frodige omgivelser
La Palma, La Gomera, samt nordsiden av Tenerife og Gran Canaria. Det er
frodigere i høyden enn nede ved havet.

> - dejlige strande??

Fuerteventura!

MVH Rune Sandbakken
Gran Canaria

Fra : Charlotte

Dato : 10-01-05 21:31

.... jeg har sendt dem videre til veninden.

Mange hilsener fra Charlotte :)

Fra : Jan Andreasen

Dato : 10-01-05 22:10

Prøv at svare under din tråd, så vi kan se, hvad du svarer på!!

Fra : Sørensen

Dato : 10-01-05 22:15

"Jan Andreasen" <asdf@dk.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at svare under din tråd, så vi kan se, hvad du svarer på!!

Svaret står faktisk fint i tråden her i min newsreader...

VH Sørensen
--
E-mail: duvedikkehvem snabelA hotmail prik commercial
"I tried sniffing coke once, but the ice cubes stuck in my nose"

Fra : Charlotte

Dato : 11-01-05 19:13

> Prøv at svare under din tråd, så vi kan se, hvad du svarer på!!

Det har jeg sådan set også gjort... som du kan se i det svar, der er kommet
ind efter dit (sure) indlæg.

Hilsen Charlotte

Fra : Jørgen G

Dato : 11-01-05 21:53

> Det har jeg sådan set også gjort... som du kan se i det svar, der er
> kommet ind efter dit (sure) indlæg.

Det er fordi du har ændret overskriften....!