Vandtemp. og dykning i Dubai?
Fra : Jens Olsen

Dato : 05-01-05 18:32

Hej

Er der nogen der har anelse om hvad vandtemperatur man skal forvente
omkring Dubai her først i januar? Anbefalinger vedr. dykning i Dubai i
det hele taget modtages også gerne.

Tager med konen en uge til Dubai her på søndag og har tænkt mig at
pakke lidt dykkerudstyr i kufferten.

Jens Olsen

Københavns Dykker Club, kbhdyk.dk
hovedstadens bedste nitrox-klub

Fra : Heine Melgaard

Dato : 05-01-05 23:48

Jeg var dernede i starten af december, og der var vandtemperaturen 26 C. Jeg
ved fra min kammerat, at i ultimo november var temperaturen 28 C. Der har
også været ekstremt dårligt vejr i julen, målt efter arabiske
forhold. Det regnede tre dage i træk, og luft temperaturer helt nede på 14
C!!! Så måske er temperaturen helt nede på 22-24 C. Mht dykningen,så ligger
der et lille hyggeligt dykkercenter ovre ved Dibba. Det hedder Maku Dive
Center, Fujairah. Det er en Schweizer der hedder Kurt, der ejer stedet, lidt
primitivt, men kanon hyggeligt. Det ligger ca. 1,5 times kørsel fra Dubai,
ovre på den anden side. Max dybden er ca. 15-16 m på det sted. Der er vildt
meget at se, der er helt sikkert skildpadde garanti.

Mvh Heine Melgaard