MC som bliver stjålet
Fra : james

Dato : 20-05-01 18:34

Hvad er det blevet til indtil nu? 4-5 stykker allerede iår og bare
dfm-folk? Hvor mange andre har mistet deres cykler, som ikke er på dfm?
Men: Hvad sker med forbryderne dersom de bliver taget? ...er der nogen
der ved det?

Ved at læse i Politiken's "Dommervagten," har jeg kunne læse om folk som
er taget med koben i bilen, mistænkt for indbrud....: "jeg har en gammel
bil og den går ofte i stykker, derfor ærede dommer, kører jeg med koben
i bilen....."(!)

I norge, ble én taget på fersk gerning. Han fik en omgang med
vandslanger (vand altså, ikke slag) (det var pissekoldt udenfor) ....og
de som gjorde det blev anklaget for overfald(!) Historien melder ikke
hvad, om noget, var sket med tyven fra ordenmagtens side........

-james

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 20-05-01 22:36

"james" skrev: ".....Hvad sker med forbryderne dersom de bliver taget?....."

Ja, jeg er bange for, at der er mange, der ville blive harme og rystede,
hvis de hørte historier fra "det virkelige liv" i de danske retssale.

Hvis en bil-/motorcykeltyv bliver anholdt, kommer han til afhøring efter et
par timer. Der bliver taget fingeraftryk og foto af ham og så bliver han
løsladt. Dvs. typisk 4 timer i politiets varetægt. "Straffen" (det er med
vilje det er i anførselstegn) er typisk en bøde på et par tusinde kroner
hvis det er første gang. Har vedkommende 30-40 biltyverier bag sig vil det
typisk udløse en dom på 1-2 måneders fængsel.

Mvh.
Jacob

Fra : james

Dato : 21-05-01 09:16

Det var det jeg var bange for........

Fra : Rasmus Lind Hansen

Dato : 20-05-01 23:57

Lad os håbe at fjolserne en dag tager fejl af en "alm." mc, og f.eks. en HA
mc !!!!!!!!
Sikke et gilde det ku blive!

De skulle jo ind første (og hver) gang, ikke nødvendigvis i flere år, men
bare for at mærke lidt konsekvens!

Hvis jeg var politiker..........

Rasmus Lind Hansen
*sparer til 2'nd mc* (måske man sku prøve et skrabelod )

Fra : Jesper FA

Dato : 21-05-01 03:03

Rasmus Lind Hansen wrote:

> De skulle jo ind første (og hver) gang, ikke nødvendigvis i flere år, men
> bare for at mærke lidt konsekvens!
>
> Hvis jeg var politiker..........

Hvordan var det nu det var med hestetyve i det vilde vesten.. jeg tror nok
jeg har et reb et sted..

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Pluto

Dato : 21-05-01 09:08

Eller tjære og fjer..,

Fra : Thomas Makro

Dato : 21-05-01 10:20

On Mon, 21 May 2001 04:02:42 +0200, Jesper FA <news@skydiver.dk>
wrote:

>Hvordan var det nu det var med hestetyve i det vilde vesten.. jeg tror nok
>jeg har et reb et sted..

Dig stemmer jeg på ved næste valg!

--
Mvh.Thomas Makro