Whiskey essens, hvor og hvordan?
Fra : Henrik Andersen

Dato : 05-01-05 05:58

Rabatten viste engang en sovseopskrift, hvor der blev brugt whiskey essens.
Men hvor i København kan en sådan essens købes? Jeg har ikke kunne finde det
nogen steder.

Kan man selv lave whiskey essens? Nogle, der ved hvordan?

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 05-01-05 06:55

On Wed, 5 Jan 2005 05:58:22 +0100, "Henrik Andersen"
<peter900000@hotmail.com> wrote:

> [...]
>nogen steder.
>
>Kan man selv lave whiskey essens? Nogle, der ved hvordan?

Hvorfor ikke bruge den ægte vare - i stedet for noget, der bare smager
som sådan. Sælges i øvrigt over alt.

Fra : Henrik Andersen

Dato : 05-01-05 07:27

Fordi det netop ikke smager identisk, men kun noget i den retning...

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 05-01-05 13:15

[Henrik Andersen | Wed, 5 Jan 2005 07:27:12 +0100]

>Fordi det netop ikke smager identisk, men kun noget i den retning...

Så en whiskeysauce smagere "bedre" hvis den er lavet med kunstig whiskey
smag istedet for den ægte vare?

Det kan du da ikke mere? :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Henrik Andersen

Dato : 05-01-05 23:00

Jeg abonnerer ikke på begrebet "bedre smag", men derimod på "anderledes
smag". Iøvrigt lyder det som om, at du aldrig har lavet en whiskey sovs på
whiskey hhv. whiskey essens. Har jeg ikke ret? Så lad os høre om dine
erfaringer. Din mening er ikke nødvendigvis interessant for andre end dig...

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 06-01-05 10:51

[Henrik Andersen | Wed, 5 Jan 2005 23:00:24 +0100]

>Jeg abonnerer ikke på begrebet "bedre smag", men derimod på "anderledes
>smag". Iøvrigt lyder det som om, at du aldrig har lavet en whiskey sovs på
>whiskey hhv. whiskey essens. Har jeg ikke ret?

Jada, naturligvis har du ret - jeg har lavet fremragende whiskey saucer på
forskellige former for fremragende whiskyer, men jeg har "naturligvis" ikke
lavet en sauce på whiskeyessens... hvorfor i alverden skulle jeg det?

>Så lad os høre om dine erfaringer.
>Din mening er ikke nødvendigvis interessant for andre end dig...

Hvordan kombinerer du nu lige de 2 udsagn?

Men nej, for at svare på dit spørgsmål - en whiskey essence, som f.eks.
købes i de danske supermarkeder, er en kunstig smag der er fremstillet ved
at blande andre kemiske smage til et "rimeligt" resultat er opnået.

Derfor er det ikke noget du kan lave selv, men er du parat til at minimum
købe 1 liter, kan jeg da sagtens skaffe dig det.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 10:57

"Henrik Andersen" <peter900000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> det
> nogen steder.
>
> Kan man selv lave whiskey essens? Nogle, der ved hvordan?

Hej

Jeg mener Super Best sælger DDV produkter, og de har en masse essenser.
Måske har Føtex det også, nu hvor de er begyndt at sælge DDV produkter.

Hilsen Ditte

Fra : ekelin

Dato : 07-01-05 00:21

http://www.kandu.dk/

Fra : Bøge

Dato : 05-01-05 12:25

Henrik Andersen wrote:
> Rabatten viste engang en sovseopskrift, hvor der blev brugt whiskey
> essens. Men hvor i København kan en sådan essens købes? Jeg har ikke
> kunne finde det nogen steder.

Før i tiden kunne man købe alle mulige sprut essenser i Matas til
hjemmebrændt, det var
måske en mulighed.

Mvh Bøge.

Fra : Emil

Dato : 05-01-05 14:11

On Wed, 5 Jan 2005 05:58:22 +0100, Henrik Andersen wrote:

>Rabatten viste engang en sovseopskrift, hvor der blev brugt whiskey essens.
>Men hvor i København kan en sådan essens købes? Jeg har ikke kunne finde det
>nogen steder.

Hos Matas og i superbedst

Se tråden Molykulæ gastronomi...........

m.v.h. Emil

Fra : ekelin

Dato : 07-01-05 00:21

http://www.kandu.dk/

Fra : ekelin

Dato : 07-01-05 00:21

> Hos Matas og i superbedst
>
> Se tråden Molykulæ gastronomi...........
>

> m.v.h. Emil prøv hos Specialkøbmanden. Hovedvagtsgade 6 1103
København K Tlf: 33 15 12 88 MVH Ekelin

http://www.kandu.dk/

Fra : ekelin

Dato : 07-01-05 00:21

"Henrik Andersen" skrev d. 05-01-05 05:58 dette indlæg :
> [...]
>
> Kan man selv lave whiskey essens? Nogle, der ved hvordan?
>
>Whiskey essens, hvor og hvordan?"jeg ved man kan købe næsten alt den
slags her der er også en hjemmeside .Specialkøbmanden Hovedvagtsgade 6