padding-left i div problem
Fra : TL

Dato : 04-01-05 22:34

Hej alle

Jeg er ved er lave min side om til ren css. Men i min divcontainer (sat til
800 px i bredden) har jeg et venstrejusteret baggrundbillede
og vil have rykket teksten ind til højre for billedet. Men når jeg sætter
min padding-left i css'en til 20 px bliver hele div'en 20 px bredere.
Padding for top er også 20 px og det ser fint ud, men hvordan specificerer
jeg at teksten skal rykkes fx. 300 px ind, uden at hele div'en bliver
bredere.

testside: www.lindkold.dk/csslayout.html

css: www.lindkold.dk/csslayout.css

På forhånd tak -
TL
--
www.lindkold.dk

Fra : Thomas Gade

Dato : 04-01-05 22:55

"TL" <lindkoldNEJTIL@SPAMcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Padding for top er også 20 px og det ser fint ud, men hvordan specificerer
> jeg at teksten skal rykkes fx. 300 px ind, uden at hele div'en bliver

Hovsa jeg kom vist til at svare på din egen mail, beklager.

text-indent:300px; på #divcontainer burde kunne ordne det med teksten.

Mvh
Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : TL

Dato : 04-01-05 22:57

> Hovsa jeg kom vist til at svare på din egen mail, beklager.

Det er ok..

> text-indent:300px; på #divcontainer burde kunne ordne det med teksten.

Det fandt jeg lige ud af, tak...man kan man samtidig lave lige højre-margin?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-01-05 23:05

TL wrote:
> Det fandt jeg lige ud af, tak...man kan man samtidig lave lige
> højre-margin?

Ja, med test-align:justify;

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : TL

Dato : 04-01-05 23:12

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message

> Ja, med test-align:justify;

text-align:justify - ik?

super - og jeg takker.

TL

Fra : jopa

Dato : 04-01-05 23:31

Erik Ginnerskov skriblede bla:

> Ja, med test-align:justify;

Klask lige det tastatur en på hatten

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-05 00:53

jopa wrote:

> Klask lige det tastatur en på hatten

Det var nok bedre, om jeg klaskede ham gutten bag tastaturet en på hatten.
;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : TL

Dato : 05-01-05 00:34

"TL" <lindkoldNEJTIL@SPAMcity.dk> wrote in message

> Det er ok..

Der var jeg lige lidt for hurtigt, for det gælder jo kun for første linie,
jeg skal have hele teksten ind...hvad skal der til for det...?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-05 00:58

TL wrote:

> Der var jeg lige lidt for hurtigt, for det gælder jo kun for første
> linie, jeg skal have hele teksten ind...hvad skal der til for det...?

lang nok til at fylde mere end to linjer. Med kun godt en linje vil man
højest kunne se, at ordmellemrummene i første linje bliver strukket ud.</p>

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : TL

Dato : 05-01-05 01:52

> er
> lang nok til at fylde mere end to linjer. Med kun godt en linje vil man
> højest kunne se, at ordmellemrummene i første linje bliver strukket
> ud.</p>

jeg fik det på plads - takker...