Forslag til sommerferie i Europa?
Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 04-01-05 22:06

Vi er et par fyre i midten af tyverne der har besluttet os for at tage på
charterferie en uge i sommerferie, formentlig uge 26 el. 27. Vi er dog lidt
i tvivl om hvor vi skal tage hen. Stedet behøver ikke være Ibiza, men det må
gerne være så man kan tage i byen en tur. Det skal ikke være Tyrkiet,
Bulgarien, Frankrig, Cypern, Italien eller Spanien... det har vi prøvet. Det
skal ikke være et sted, der er alt for dyrt at leve, og der skal naturligvis
være lækre strande og mulighed for en køretur i lejet bil el. på motorcykel
i lækre omgivelser. Vi tænker selv på Grand Canaria el. en græsk ø...måske
Kos eller Kreta. Nogen der kan komme med alternative forslag?

/Lars

Fra : Ole

Dato : 04-01-05 23:01

"Lars Bjerregaard" <larsb@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> i lækre omgivelser. Vi tænker selv på Grand Canaria el. en græsk ø...måske
> Kos eller Kreta. Nogen der kan komme med alternative forslag?

Hej

Der er stadig mange muligheder. Hvilke lufthavne ville I eventuelt rejse fra
?

Et godt forslag kunne eventuelt være Albufeira på Algarvekysten i Portugal.
Her er gode strande. Det er varmt om sommeren uden at være ulideligt varmt,
et stort område med mange forretninger samt en bargade, så der er lidt af
det hele. Terrænet kan dog forekomme noget kuperet.

Ole

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 05-01-05 09:01

> Der er stadig mange muligheder. Hvilke lufthavne ville I eventuelt rejse
fra
> ?

Billund, Århus el. Ålborg

> [...]
> et stort område med mange forretninger samt en bargade, så der er lidt af
> det hele. Terrænet kan dog forekomme noget kuperet.

Tak, jeg vil undersøge det sted du snakker du, har aldrig været i
Portugal...

Fra : Ole

Dato : 05-01-05 09:59

> fra
>
> Billund, Århus el. Ålborg

Du kan eventuelt bestille hos Århus Charter hvis hjemmeside du finder her
http://www.aarhuscharter.dk/
De to gange jeg selv har rejst med dem har givet nogle gode oplevelser, og
du kan være sikker på, at det hotel som I eventuelt ville vælge vil være
iorden.
Der flyves fra Århus. I sommerperioden er mødetiden i lufthavnen lørdag
morgen klokken meget tidligt.

> Portugal.
> varmt,
>
> Tak, jeg vil undersøge det sted du snakker du, har aldrig været i
> Portugal...

Hvis du vil have lidt info om byen, vil det være en god idé at starte på
google.

Ole

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 05-01-05 11:22

> [...]
> iorden.
> Der flyves fra Århus. I sommerperioden er mødetiden i lufthavnen lørdag

Tak, jeg har rejst med Århus charter til Cypern før... de leverede rigtig
fin service hele vejen igennem. Hvilket selskab vi rejser med er dog ikke
noget vi går synderligt op i... vi skal nok få det bedste ud af turen uanset
hvad. Vi overvejer at vente med at bestille og se om vi ikke kan få en
afbudsrejse i stedet. Vi gjorde det for at par år siden og kom en uge til
Marmaris (som vi havde satset på) med tyrkiet eksperten for ca. 2000 kr. og
det var endda på godt hotel med halvpension. Selvfølgelig giver det ikke
samme valgmuligheder som hvis man bestiller i forvejen, men at spare
1000-2000kr. er noget der kan mærkes i SU budgettet :)

> Hvis du vil have lidt info om byen, vil det være en god idé at starte på
> google.

Det vil jeg kigge nærmere på.

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-01-05 20:16

> [...]
> i tvivl om hvor vi skal tage hen. <klip> en græsk ø...måske
> Kos eller Kreta. Nogen der kan komme med alternative forslag?

KRETA vil I ikke blive snydt med, se her:
http://www.dinkretaferie.dk/
http://www.kretaforum.dk/

kom så og sig - at der ikke findes hjælp dertil på "dansk"

vh JJ

Fra : Charlotte

Dato : 06-01-05 01:29

> Vi tænker selv på Grand Canaria el. en græsk ø...måske
> Kos eller Kreta. Nogen der kan komme med alternative forslag?

Jeg synes at jeres egen idé om en græsk ø lyder helt oplagt. Det ville jeg
gøre, hvis jeg var midt i tyverne, skulle afsted med en veninde og ville
feste lidt, køre lidt rundt på motorcykler og dase på smukke sandstrande.
Der er mange øer at vælge mellem, så sørg for at finde en, der har et
festniveau, der passer jer.

Personligt har jeg været på Paros og Ios, men det er efterhånden nogle år
siden (hvor jeg var først i tyverne og havde nogle supergode ferier
dernede!)

Bedste hilsener fra Charlotte :)