Atkins igen ...
Fra : SR

Dato : 04-01-05 20:38

Hej

Jeg ved godt der har været mange spørgsmål omkring Atkins ...

Men jeg tillader mig lige at se om jeg ikke kan få svar på noget, der
virkelig er ved at gå mig på 8-/

Jeg er én af dem der er startet på den (startede d.2/1), og synes det går
rimelig godt.
Men har meget svært ved at modstå det søde - indtil videre er det dog lykkes

Så mit spørgsmål er om der virkelig ikk er et alternativ til det søde? Noget
med meget lav kulhydratindhold? Har luret diverse produkter, men alle har
selvfølgelig et meget stort kulhydratindhold ...

Og så er jeg lidt nysgerrig efter at vide hvad I gør (dem der er/har været
på diæten), nu hvor man ikke må spise brød, som vi danskere jo er meget
glade for!?
Jeg synes aftensmaden er det letteste ... Men har ikk ret mange ideer til
morgenmad og frokost.

Og til sidst, er ALT frugt forbudt?

Venlig hilsen
Sanne

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-01-05 22:49

SR wrote:

> Jeg er én af dem der er startet på den (startede d.2/1), og synes
> det går rimelig godt.
> Men har meget svært ved at modstå det søde - indtil videre er det
> dog lykkes ...

Den første uge er det meget svært at undvære det søde. Derefter bliver
det nemt. Det var i hvert fald sådan jeg havde det.

> Så mit spørgsmål er om der virkelig ikk er et alternativ til det
> søde? Noget med meget lav kulhydratindhold? Har luret diverse
> produkter, men alle har selvfølgelig et meget stort
> kulhydratindhold ...

Hvad med is af fløde, vanille og æggehvider med kunstigt sødemiddel i?

Jeg kan ikke huske om fløde er forbudt de to første uger, men jeg
lavede det en enkelt gang eller to i den periode og sørgede
selvfølgelig for at dagens samlede antal kulhydrater var lavt nok.
--
103 kg => 96 kg => 80 kg med lav kulhydrat:
http://ekot.dk/projekter/mindre/

Fra : Jan Hansen

Dato : 04-01-05 23:32

"SR" <sanne_s_r@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej

Hej Selv

> Så mit spørgsmål er om der virkelig ikk er et alternativ til det søde?
> Noget med meget lav kulhydratindhold? Har luret diverse produkter, men
> alle har selvfølgelig et meget stort kulhydratindhold ...

Du bliver nok nødt til at vænne dig til tanken om at det rigtigt søde, det
er noget du ikke skal spise mere !
Efter et stykke tid synes du at en Cola Light er meget sød og smager
dejligt - Og det er nok det er bliver løsningen - skal det være sødt skal
det være med kunstige sødemidler.- Som Toke skriver, efter et stykke tid
forsvinder den store trang til sødt - For mig tog det 3 dage - Glæd dig
derefterover at du kan spise dig mæt i proteiner og fedt og alligevel tabe
dig.
Har du trang til slik så beløn dig selv med en pose flæskesvær istedet for
chokoladen.

> Og så er jeg lidt nysgerrig efter at vide hvad I gør (dem der er/har været
> glade for!?
> Jeg synes aftensmaden er det letteste ... Men har ikk ret mange ideer til

Morgenmad - æg, pølser, bacon, ost - alt sammen kan selvfølgelig varieres -
blødkogte æg til daglig og spejlæg til weekenden for eksempel, eller lav en
lækker omelet.
Til sidst savner du slet ikke brødet.
Til frokost/madpakke gemmer du noget af det kød som der blev til overs fra
din aftensmad - Spises med lidt grøntsager til

> Og til sidst, er ALT frugt forbudt?

I den første fase kan du ikke spise frugt uden at overskride mængden af
kulhydrater. Men videre i dit forløb er der ikke noget i vejen for at du en
gang i mellem kan spise lidt frugt - Slå op i en tabel og find ud af hvad
det frugt du har lyst til indeholder af kulhydrat - Derefter kan du selv
afgøre om det ligger indenfor dit daglig indtag af kulhydrater. Jeg spiser
ikke megen frugt men sørger for at få grøntsager stedet.

vh Jan

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 05-01-05 11:56

[SR | Tue, 4 Jan 2005 20:37:36 +0100]

>Men har meget svært ved at modstå det søde - indtil videre er det dog lykkes

Jeg kan så sige til din trøst at det bliver langt lettere med tiden, men ja
- efter sigende kan sukkertrangen i den første uge være værre end at holde
op med at ryge :)

Egentligt uhyggeligt at sukker alene kan skabe denne afhængighed... :(

>Så mit spørgsmål er om der virkelig ikk er et alternativ til det søde? Noget
>med meget lav kulhydratindhold? Har luret diverse produkter, men alle har
>selvfølgelig et meget stort kulhydratindhold ...

Der findes jo massere af alternativer, sukkerfrie bolcher, chokolade, kager
o.l. i de danske butikker. bemærk dog at du kan tillade dig at fratrække
sukkeralkoholerne (maltitol, isomalt, polydextrose o.l.).

>Og så er jeg lidt nysgerrig efter at vide hvad I gør (dem der er/har været
>på diæten), nu hvor man ikke må spise brød, som vi danskere jo er meget
>glade for!?

Jeg syens at det er en tilvending - selvom jeg f.eks. har rig tilgang til
lowcarb brød, savner jeg faktisk ikke brød mere; det samme med ris og pasta
- et var primært i starten jeg savnede det.

>Og til sidst, er ALT frugt forbudt?

Nej, intet er forbudt, men i starten er mængderne meget små - der er dog
frugter (f.eks. bær) der er mere tilladelige end andre, men jeg kan da
anbefale dig at kigge mere i bogen efter disse anbefalinger (husker dem
ikke).

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk