Skærme
Fijala 3554
Ny skærm NEC
Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 04-01-05 19:54

Nå Erik
Nu må du ud med det hvordan er din nye superskærm fra NEC. Kan den tage
konkurencen op med min Dell 2001FP eller er den fyldt med Pixelfejl og
flimmer, fortæl fortæl
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Erik Jensen

Dato : 11-01-05 17:42

On Tue, 4 Jan 2005 19:54:20 +0100, "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

>Nå Erik
>Nu må du ud med det hvordan er din nye superskærm fra NEC. Kan den tage
>konkurencen op med min Dell 2001FP eller er den fyldt med Pixelfejl og
>flimmer, fortæl fortæl

Beklager den lange svartid.
Skærmen (NEC 2080UX-BK) stået bare rigtig flot. Endnu ingen pixel-
eller sub- pixelfejl en uge efter jeg modtog den.

Text og farver står rigtigt flot i almindelige applicationer. Ingen
efterglød ved scrolling i feks. windows explorer/ Excel el..
Billeder står bedre end på min gamle CRT. Skarpere og med gode farver.
Film vises uden slør og med flotte farver, kort sagt mindst lige så
godt som på min CRT.
Jeg har ikke prøvet at spille på den endnu, men mit grafikkort kan
sikkert ikke følge med i 1600*1200.

Kort sagt noget helt andet end den Samsung 193P jeg havde i ca 1 uge.

De enste negative ting jeg har var den lange leveringstid (1 1/2
måned) og prisen. Jeg skulle have købt den i tyskland til 995 EUR. De
havde den på lager, og man har også 2 ugers returret i tyskland.
Garentien er den samme begge steder.

Erik