hvilken film?
Fra : Stjulian

Dato : 04-01-05 17:01

Leder efter en bestemt film, men er gået i stå nu.

Jeg mener, den danske titel er/var 'Ølkrigen' el. lign. Jeg erindrer ingen
specifikke skuespilleren eller andre clues, der kan søges på hos IMDB.
Handlingen gik vist ud på noget med, at nogen har opfundet en yderst
afhængighedsskabende substans som skal indgå i sodavand. I stedet finder
nogen på at hælde det i ølproduktionen, og kører farcen så derudaf med et
rent mayhem af samfundsnedbrydende fuldskab. Does this ring a bell?

Den eneste scene jeg erindrer er, hvor en af hovedpersonerne i lettere
fuldskab kører sin bil op til en lukket garageport og forsøger at åbne den
med en fjernbetjening. Der sker ikke en skid, men i bagrunden kan man
diskret se naboens garageport svinge op og ned med stor hast. Til sidst
mister han tålmodigheden og sætter i stedet bilen tværs i gennem porten.

Genren er den lettere '80'er farce, sådan a la canon ball run osv. Grinede
mange gange dengang, men jeg kan kun forestille mig, at tiden har været hård
ved den. Eftersøgningen er af rent nostalgiske årsager

Hvad er den engelske titel?

På forhånd tak

Fra : Holst

Dato : 04-01-05 17:18

Stjulian wrote:

> Leder efter en bestemt film, men er gået i stå nu.
>
> Jeg mener, den danske titel er/var 'Ølkrigen' el. lign.

Google er som altid din ven. Det tog cirka 20 sekunder at finde frem til
linket:

http://filmmagasinet.msn.no/visfilm.asp?FilmID=116548

Er det den?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 04-01-05 18:52

Holst wrote:

> http://filmmagasinet.msn.no/visfilm.asp?FilmID=116548
>
> Er det den?

Det lader det til ud fra imdb's beskrivelse
http://www.imdb.com/title/tt0091168/

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Stjulian

Dato : 04-01-05 20:36

Det var hurtigt - og det er da vist den. Tak for hjælpen. IMDB's rating er
2.3. Lovende!

Ser desværre totalt utilgængelig ud.

th