Tuning af Peugeot Speedfight 2
Fra : Ulf

Dato : 04-01-05 16:41

Hej Ng..

Hvad vil en Peugeot
Speedfight 2, komme til at køre med denne opsætning ca..!?

Variator - Malossi Multivar
Kilerem - Malossi Kevlar belt
Topperformances Nardo Replica
Andre ruller..

Og muligvis Malossi Fly Clutch - Kobling

Lige i øjeblikket er den delvist ulovlige..

Topfart lige nu 60 km/t med alle std. dele.. Dog med begrænseren taget
i vario'en + et større topstykke.

Ved godt at en topfarten kan variere, en del.. Da det jo også afhænger
at tilkøbring af delne..

Men alså et ca. bud på hvad den ville køre med de dele på monteret..

Hilsen Ulf

Ps..

På forhånd tak!

Fra : RpR

Dato : 04-01-05 17:56

> Men alså et ca. bud på hvad den ville køre med de dele på monteret..

Sikkert over 90km/t på speedometeret
Regn med 80 - 85km/t på en dag uden alt for megen modvind.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Hekto

Dato : 04-01-05 19:47

RpR wrote:

> Sikkert over 90km/t på speedometeret
> Regn med 80 - 85km/t på en dag uden alt for megen modvind.

Ja, i bdste fald. Under alle omstændigheder er det ikke pengene værd, da
det kun er marginalt i forhold til std. delene.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : RpR

Dato : 05-01-05 09:40

> Ja, i bdste fald. Under alle omstændigheder er det ikke pengene værd, da
> det kun er marginalt i forhold til std. delene.

Tjoh tjah, en SP2 render ikke mere end 65 - 70km/t afdroslet, og hvis man
indstiller skidtet korrekt så kan det godt give en god slat på toppen med en
ekspansions potte som Nardo, også selvom potten egentligt er beregnet til
70cc cylinder.

Jeg tunede min storebrors SR 50 AC sidste år, kun med Tecnigas Next potte og
lidt pillen i varioen. Den gik 120km/t på speedo og ~90km/t efter GPS. Det
er edderbankme godt klaret af en luftkølet Minarelli
Siden da jeg har monteret et Malossi Sport cylinderkit, der ikke rokkede ved
topfarten men gjorde underværker ved accellerationen.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Hekto

Dato : 05-01-05 11:07

In article <41dba7c1$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
rpr@mopedgallery.dk says...
> [...]
> ekspansions potte som Nardo, også selvom potten egentligt er beregnet til

Det måvære gået ned ad bakke med kvaliteten, eller også er det
droslingen, der er blevet bedre?
De almindeligste fejl er et aflukningen fa ressonansrøret ikke er 100%
tæt.

/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto

Fra : RpR

Dato : 05-01-05 16:57

> Det måvære gået ned ad bakke med kvaliteten, eller også er det
> droslingen, der er blevet bedre?
> De almindeligste fejl er et aflukningen fa ressonansrøret ikke er 100%
> tæt.

Næh, SP2 er nu engang 30km/t, og så sidder der en anden cylinder på end den
der sad på den gamle SP 45km/t. Og den cylinder er ikke så skrapt portet som
den gamle.

Desuden kan forrøret skiftes på SP2, så der er normalt ingen der gider
svejse

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-01-05 22:48

On Wed, 05 Jan 2005 16:57:07 +0100, RpR wrote:

> Desuden kan forrøret skiftes på SP2, så der er normalt ingen der gider
> svejse

Ikke på en 45'er.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Hekto

Dato : 05-01-05 23:39

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ikke på en 45'er.

Nææh, det var også den jeg havde i tankerne.

Fra : Kenneth Huus

Dato : 24-01-05 08:22

Min er målt til 90 km/t uden vind, og 80-85 i alskens vejr. Speedo siger dog
5-10 km/t højere !!

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 20:17

"Kenneth Huus" <bashuus@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Min er målt til 90 km/t uden vind, og 80-85 i alskens vejr. Speedo siger
> dog
> 5-10 km/t højere !!

Egentlig ganske sjovt at læse med hvor mange der har en scooter som skulle
kunne køre >80 Km/t.
I det område jeg bor kører de næsten alle for hurtigt, men alligevel så
henter man ind på dem med 80 Km/t jfr. mondeo'ens speedometer (som viser for
meget).
Mit realistiske skøn er at laaaaangt de fleste scootere kører ca. 70 Km/t
når det ikke lige er ned ad bakke og lign.

--
Tom

Fra : Hekto

Dato : 24-01-05 22:27

Tom wrote:
> [...]
> Mit realistiske skøn er at laaaaangt de fleste scootere kører ca. 70 Km/t
> når det ikke lige er ned ad bakke og lign.

Oooooork, nej! Der er skam også nogen der kører 120 km/t .... har jeg
hørt .... en masse gange! Aldrig set een eneste!