Hjemmeside med kalorielette opskrifter
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 12:00

Hej

Jeg er på en diætists livsstilsændring. Så jeg har 1900 kcal at gøre godt
med om dagen.
Dem vil jeg jo gerne udnytte optimalt.
Findes der hjemmesider, hvor kalorie indholdet er regnet ud (så jeg ikke
skal sidde og gøre det)?
Synes ikke at Google var min ven.

Hilsen Ditte Hansen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-01-05 12:11

"Ditte" <ditte-1977tamuin.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der hjemmesider, hvor kalorie indholdet er regnet ud (så jeg ikke
> skal sidde og gøre det)?

Jeg ved ikke, om der er hjemmesider, hvor der er kalorielette opskrifter.
Det gør der vel nok.

Jeg har selv brugt en anden metode.... programmet Fatlow - www.fatlow.dk -
som gør det nemt at tjekke egne opskrifter og hvad man ellers falder over.
Og trods navnet er det ikke kun et program til at spise fedtfattigt... det
kan bruges uanset man vil spise fedtfattigt, kalorielet, low carb,
Zoneblokke eller Weight Watchers point.

Det smarte ved at bruge Fatlow er ikke mindst, at man fluks kan se effekten
at at tilsætte mere/mindre af en given ting.

Man kan med andre ord bruge det til at gøre mindre kalorielette måltider
mindre energirige. Det betyder, at man får en langtidsholdbar fornemmelse
af, hvor meget energi der er i de ting man spiser.

Vil jeg spise noget, der ikke er så kalorielet, som jeg kunne ønske, spiser
jeg det alligevel - men spiser så mindre af det det.

Jeg har brugt Fatlow i årevis - dog ikke det seneste års tid, fordi jeg nu
har oparbejdet en rimeligt god fornemmelse for, hvad jeg kan spise uden at
få for meget. Og det er ikke mindste det program, der har lært mig det.

Mvh. Lisbeth

Fra : No Man

Dato : 06-01-05 09:30

Her er de side jeg bruger, men bruger også fatlow, tro det er en god ide at
tælle alt, i starten....
http://www.slankesiden.dk/
http://www.slankeopskrifter.dk/
http://www.slank-igen.dk