Pølser på Atkins ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 03-01-05 23:21

Hej hej

Nu har jeg været i mange supermarkeder og synes ikke at kunne finde nogle
pølser der er "lovlige" ? Heller ikke kyllingepølser.. hvilke spiser I andre
?

Kh Heidi

Fra : Jan Hansen

Dato : 04-01-05 00:40

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu har jeg været i mange supermarkeder og synes ikke at kunne finde nogle
> pølser der er "lovlige" ? Heller ikke kyllingepølser.. hvilke spiser I

Hej Heidi

I Aldi har de nogle store tyske pølser i glas.
De indeholder meget få gram kulhydrat. Og smager rimelig godt

mvh Jan

Fra : EnjoyNews

Dato : 04-01-05 00:47

> Hej Heidi
>
> I Aldi har de nogle store tyske pølser i glas.
> De indeholder meget få gram kulhydrat. Og smager rimelig godt
>
> mvh Jan

Hej Jan

Jeg har også kigget på nogle glas med tyske pølser... såvidt jeg kan se er
ingredienserne fine nok, men det ser ud til at der alligevel er noget sukker
i ?
Tager jeg fejl når jeg mener at man skal holde sig 100% fra sukker på Atkins
?

Ellers, tusind tak for dit svar
Kh Heidi

Fra : Jan Hansen

Dato : 04-01-05 00:56

> [...]
> sukker
> i ?
> Tager jeg fejl når jeg mener at man skal holde sig 100% fra sukker på

Hej igen Heidi

De pølser du skal købe hedder Bockwurst der er 8 stk i sådan et glas. De
indeholder kun et gram kulhydrat pr 100 gram. Det er så lavt som det er
muligt.
Så vidt jeg kan læse er der ikke tilsat sukker.

Men du har helt ret - undgå alt der har med sukker, mel og kartofler at
gøre, så er jeg sikker på at det virker for dig også.

KH Jan

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-01-05 12:35

[EnjoyNews | Tue, 4 Jan 2005 00:47:18 +0100]

>Tager jeg fejl når jeg mener at man skal holde sig 100% fra sukker på Atkins?

Sukker er jo 100% kulhydrat (netto kulhydrat), men som med alting kommer det
jo an på mængden, så kig på deklarationen og hvis indholdet af kulhydrater
er tiltrækkeligt lavt, er det ikke så slemt hvis der er en anelse sukker i.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-01-05 06:06

EnjoyNews wrote:

> Nu har jeg været i mange supermarkeder og synes ikke at kunne
> finde nogle pølser der er "lovlige" ?

Føtex har nogen okay "partypølser" med 1½g kulhydrat/100g. Aldi har
nogen kyllingepølser med mindre kulhydrat, men jeg synes de smager
elendigt. JH melder at Fakta har kyllingepølser uden kulhydrat, men
jeg ved ikke om de er spisværdige.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-01-05 12:34

[EnjoyNews | Mon, 3 Jan 2005 23:21:24 +0100]

>Nu har jeg været i mange supermarkeder og synes ikke at kunne finde nogle
>pølser der er "lovlige" ? Heller ikke kyllingepølser.. hvilke spiser I andre

Altså der findes jo næsten ikke kulhydrat-frie pølser (udover at Metro, Aldi
og i perioder Netto).

Men som sagt kan du finde pøler med kun ca. 3 gram (eller lavere) kulhydrat
pr. 100 gram, og det er bestemt ikke så slemt :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 04-01-05 13:27

EnjoyNews wrote:

> Nu har jeg været i mange supermarkeder og synes ikke at kunne finde
> nogle pølser der er "lovlige" ? Heller ikke kyllingepølser.. hvilke
> spiser I andre ?

Ellers kan du jo bede din slagter om at lave nogle til dig. Altså at lave de
pølser, han plejer, bare uden at tilsætte mel og sukker.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : EnjoyNews

Dato : 04-01-05 14:17

> [...]
>
> Nu har jeg været i mange supermarkeder og synes ikke at kunne finde nogle
> pølser der er "lovlige" ? Heller ikke kyllingepølser.. hvilke spiser I

Jeg takker for alle jeres gode "pølse-svar" )) jeg må se om jeg ikke kan
finde nogle af de omtalte.. ellers ved jeg at der er nogle i Aldi

Kh Heidi