Jeg fatter simpelthen ikke ideen med at man som erhvervsdrivende ikke må
gøre opmærksom på sig selv, uden at der er en eller anden som skal kaste
lidt galde op.
Det er muligt at fundats lyder på at man ikke må gøre reklame for sig selv,
men hvordan fa... skal man så kunne ose ud af sin viden hvis ikke man må
nævne sig selv eller sin egen virksomhed? (jf. svaret på:
"Netbutiks-løsning"). Hvis Fundats lyder på at man som selvstændig ikke må
svare på indlæg, så tager jeg ordene i mig igen, men det gør de vel næppe
(har ikke brugt tid på at læse dem her for nyligt).
Fakta er, at besvare et indlæg i en NG, i sig selv er mere ressource- og
omkostningskrævende i de fleste tilfælde, set i forhold til de få gange hvor
det evt. kunne medføre et salg.
Hvorfor kan det ikke i Fundats accepteres at mindre og nystartede
virksomheder kan gøre opmærksom på sig selv, få rettet et par "kanter", og
med tiden udvikle sig til at være en sund og levedygtig virksomhed, som IKKE
HAR TID til at engagere sig frivilligt i NG-fora?
At være selvstændig/og mindre nystarte virksomhed er tilsyneladende det
samme som at være "blandt samfundet udskudte". I hvert fald er der
aldrig/sjældent nogen som tager dem i forsvar. Det modsatte (guderne,
præsterne og revserne) får derimod klapsalver. Ind i mellem kan det være
svært at se hvem der "savler" mest. De "grådige erhvervsdrivende" eller de
"dybt fanatiske gratister".
Langt de fleste af jer "bare-det-er-billigt/gratis-er-det-godt-typer" som
jævnlig skriver i diverse NG (LÆS: ikke rettet mod alle NG-læsere, men med
lidt selvkritik vides nok hvem der tales om), er de selv samme som står, og
laver tusk-handler med den lokale smed/maler/m.m.. Og kan i nøjes med at
pumpe ham for de gode råd, gerne under dække af at i er interesseret i at få
ham til at udføre arbejdet, ja -så har i ingen skrupler. Tværtimod giver det
anledning til et ekstra klap på skulderen fra vennekredsen!
Her for nylig fik jeg ris i "dk.fritid.hus-og-have" vedr. et problem omkring
rengøring, som jeg mente at have en holdning og en løsning til. Løsningen
bestod hovedsagelig i at jeg kunne kontaktes og tilbyde (LÆS fy-ordet: ...
sælge ...) en tingest som kunne give spørgeren svaret på hans spørgsmål.
Jeg indrømmer blankt, at specielt i "dk.fritid.hus-og-have" og lignende
grupper, at de ikke vil have en høj læseværdi, hvis alle rådene var over
klisteret med råd som "køb hos mig -billigt, tilbud osv.", men i nævnte
sammenhæng var rådet absolut velmenende,
det havde en ringe pris,
det var min egen personlige holdning til problemet.
I min bedste overbevisning, kunne jeg ikke havde svaret på spørgsmålet og
kommet med et svar uden at jeg på den ene eller anden måde var blevet nød
til at nævne hvor tingesten kunne købes (ved ikke hvem i dk der ellers
sælger den), med mindre at jeg skulle holde spørgeren for nar.
OPFORDRING
Måske var det muligt:
1. Hen ad vejen at ændre Fundats for udvalgte NG.
2. At kritikere gav lidt ekstra "elastik" inden de skriver deres
"rak-ned-på-andres-svar".
Og så i øvrigt
Tak fordi du læste det helt til enden!
God weekend
"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
news:41db0258$0$36602$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> BilligImport.dk / KS-Webdesign.dk wrote:
>
> > Hej Simon
>
> Hej Simon:
>
> > Vi har lavet en del webshopløsninger med online-admin, så kunden selv
> > kan styre sin butik.
> >
> > Skriv hvis du er interesseret i et tilbud.
>
> Fra alle dine konkurrenter måske...
>
> > Referencer mv. kan du se på vores hjemmesiden.
> >
> > mvh. Kim
> >
www.ks-webdesign.dk
> -snip-
>
> Simon:
>
> Annoncører, der ikke ved hvor de skal poste deres reklame og hvor de
> ikke skal er ikke seriøse samarbejdspartnere, så jeg foreslår du finder
> en anden webdesigner end ks-webdesign.dk som nok bare er for små og
> amatøragtige siden de sådan skriger på opmærksomhed på usenet.
>
> En hurtig søgning på google viser ellers at ks-webdesign er en ivrig
> annoncør i opslagsgrupperne, så jeg regner med at vedkommende godt
> kender usenet-reglerne med alle de indlæg google har arkiveret...
>
> Ellers tilslutter jeg mig rådet angående oscommerce, som jeg har
> indtrykket af er bedre end de løsninger man betaler (alt for dyrt)
> for. Gratis bruger-support fra åbne forums, gør at der reelt ikke i mine
> øjne eksisterer noget egentligt valg.
>
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> Martin Jørgensen
>
> --
> --------------------------------------------------------------------------
-
> Home of Martin Jørgensen -
http://www.martinjoergensen.dk