Bagland - god dansk ungdomsfilm
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-01-05 21:41

Hej

Har lige set bagland! hvis vi skal tage det dårlige først, så er det
historien som er meget typisk og uden noget nyt eller overraskende, det hele
har vi vist fået fortalt før. Men så er det vist også det eneste dårlige jeg
kan sige. SUVERÆN spil fra de unge hovedrolle indehavere, og flot skildring
af et miljø i det danske ghetto miljø, uden helte og uden rigtige skurke,
kun misforståede unge mennesker der ikke kan få styr på deres liv. Men for
pokker hvor rammer de typerne godt... Det er ikke nogen stor film, og den er
heller ikke lang, men det er gode 77 min. i selskab med den lille nissepige
Stephanie Leon som har vokset sig stor og dejlig...desuden synes jeg også
rigtig godt om Nicolas Dufour som spiller Kenny, nok den mest sørgelig af
personerne.

Det eneste jeg synes tit kikser i danske film (som jeg ellers er ret glad
for) er slutningen, tit sidder man tilbage med en fornemmelse af, at når det
hele er udført så godt, og bygget så godt op - især om figurerne - så er
denne slutning for nem, lidt samme fornemmelse sad jeg også med efter
Bagland. Men ellers skal kun komme en anbefaling herfra, få den at se, jeg
kunne låne den på det lokale bibliotek...såeeee ikke en krone ud af lommen
for god underholdning

Mvh. Brian