Frankrig eller Italien - Kør selv
Fra : Peter

Dato : 03-01-05 20:22

Hej.
Vi er ved at planlægge sommerens ferie. I år vil vi enten køre til Italien
eller Frankrig, Middelhavskysten i enten Frankrig eller Italien eller syd
for Venedig.
Er der nogen her der kan fortælle os lidt om prisniveauet på disse steder -
restaurant (familie), dagligvare, forlystelser og hvad er familie med 2
"krudtugler" ellers kan blive "udsat" for.........

mvh.
Peter

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-01-05 22:49

"Peter" <FJERNpeterdue@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder - restaurant (familie), dagligvare, forlystelser og hvad er familie
> med 2 "krudtugler" ellers kan blive "udsat" for.........

Regn med i store træk at jeres nævnte prisniveausteder er som de danske !
I Venezia er priserne høje medens de i den lille afsides landsby er meget
billigere !

Vi skal selv til Venezia 3 gange i 2005 og vælger altid den direkte bilrute
over Felber-Tauern tunnel, Lienz,Cortina d'Ampezzo, og A27 lige til Venezia
så skal vi nemlig ikke have Østrigske VIGNETTEN

vh JJ

Fra : Gitte & Kent

Dato : 04-01-05 10:36

Hejsa.
Ang. forlystelser , så er Gardaland en oplevelse værd
prøv selv at tjekke
www.gardaland.it
Har selv været der med mine børn , og en hel dag kan sagtens sættes af til
det.
Mvh Kent

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-01-05 13:33

Peter wrote:
> [...]
> steder - restaurant (familie), dagligvare, forlystelser og hvad er
> familie med 2 "krudtugler" ellers kan blive "udsat" for.........

Meget generelt:
Italien er dyrere end Frankrig.
Italienske pladser er dyre og som regel små (tætpakkede)
Franske pladser svinger mere. Camping Municipal er normalt noget billigere
end herhjemme - de store udstyrspladser kan være dyre.
Restaurant: Meget forskel, men generelt forekommer franske mig billigere
ifht kvaliteten end ital. Måske også fordi selv billige restaurenter i
Frankrig tenderer at være gode, hvorimod Italien er mere diffust - forstået
på den måde at priser og kvalitet ofte er helt usammenhængende.
Dagligvareniveauet er knap og nap som herhjemme.
I Italien gælder det i høj grad, at jo længere syd på man kommer des
billigere bliver det.

Yderst subjektive betragtninger fra

Jan

--