Sort skærm med GeForce 5700
Fra : Christian Hedegaard

Dato : 03-01-05 19:10

Jeg har et MSI GeForce 5700 som efter ca. 30-60 min. med spil, får skærmen
til at gå i sort, som ved pauseskærm men uden at jeg kan aktivere skærmen
igen og jeg kan kun boote PC'en. Det sker kun ved spil og ved alle spil, nye
som Doom3 og gamle som StarCraft.

- Jeg tror ikke at jeg har et temp. problem (se nedenstående målinger ved
spidsbelastning)
- Det hjælper ikke at fjerne case-siderne
- Problemet opstår med flere forskellige skærme
- Problemet forsvinder når jeg skifter til mit gamle GeForce Ti4200
- Jeg har den sidste nye nVidia driver 6.6.9.3 (men har prøvet med 4 ældre
drivers uden held)
- Jeg har opdateret BIOS
- Jeg kører med 1280x1024 ved 75Mz og problemet består selvom jeg skifter
til lavere opløsning (fx 640x480 ved 50 Mz)

Min PC:

CPU Type: AMD Athlon XP, 2079 MHz (12.5 x 166) 2600+
Motherboard Navn: Shuttle AN35(N) Ultra (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio)
Motherboard Chipset: nVIDIA nForce2 Ultra 400
System Hukommelse: 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Temperaturer
Motherboard 33 °C (91 °F)
CPU 41 °C (106 °F)
PWM 41 °C (106 °F)

Køle Ventilator
CPU 4219 RPM

Spændings Værdier
CPU Kerne 1.57 V
+1.8 V 1.68 V
+3.3 V 3.36 V
+5 V 5.08 V
+12 V 11.26 V
+5 V Standby 5.03 V
AGP 1.52 V

Grafik Kort
Grafik Kort MSI MS-StarForce GeForce FX 5700 (NVIDIA GeForce FX 5700) (128
MB)
3D Acclerator nVIDIA GeForce FX 5700
Monitor Samtron 96B/97B [19" CRT] (HVDW904699)

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-01-05 23:27

"Christian Hedegaard" <hede@DELETE_MEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Jeg kører med 1280x1024 ved 75Mz og problemet består selvom jeg skifter
> til lavere opløsning (fx 640x480 ved 50 Mz)

Har du også den sidste udgave af DirectX?
Ellers må du få fat i den - det hjalp på mit problem.
Mvh.Bodil.

Fra : Christian Hedegaard

Dato : 10-01-05 11:27

ja jeg har 9c.. så det er ikke det

-chris

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41e1afae$0$39855$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : busmanden

Dato : 10-01-05 22:38

"Christian Hedegaard" skrev d. 03-01-05 19:10 dette indlæg :
> [...]
> MB)
> 3D Acclerator nVIDIA GeForce FX 5700
> Monitor Samtron 96B/97B [19" CRT] (HVDW904699)

Hej Christian

Har du fået løst problemet, jeg har nemlig det samme dumme problem

http://www.kandu.dk/