Skærme
Fijala 3554
Dantax 15 LCD V-1
Fra : LarsJay

Dato : 03-01-05 17:21

Hej alle

Min svigerforældre har anskaffet sig en Dantax 15 LCD V-1 kombineret skærm
og fjernsyn. Problemet er bare, at skærmen flimrer, men kun, når det er
computeren, der er sat til.

I Windows XP står skærmen som Plug & Play skærm, så jeg tror lidt, at
problemet vil gå væk, hvis jeg får installeret de rigtige drivere... Men
hvor kan man finde dem? Jeg har, selvfølgelig, søgt på Google, men desværre
forgæves...

Nogen, der kan hjælpe mig? Eller har et alternativt løsningsforslag..?

--
LarsJay

remove FUNK from mail-adress

Fra : Palle

Dato : 04-01-05 00:45

"LarsJay" <lars@FUNKpuskas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemet vil gå væk, hvis jeg får installeret de rigtige drivere... Men
> hvor kan man finde dem? Jeg har, selvfølgelig, søgt på Google, men

Skærme bruger ikke drivere...

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 18:48

Palle wrote:
> Skærme bruger ikke drivere...

Jo - det gør de nu...

--
Mvh/Martin K
www.LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : Palle

Dato : 05-01-05 00:43

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer (a) FJERN DETTE hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:41dad6ab$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jo - det gør de nu...

Eksempel, tak.

Fra : Martin Andersen

Dato : 05-01-05 02:12

Palle wrote:

> Eksempel, tak.

http://list.driverguide.com/list/company911/page12/index.html

Martin.

Fra : Palle

Dato : 05-01-05 23:48

"Martin Andersen" <martin@al-data.dk> skrev i en meddelelse

> http://list.driverguide.com/list/company911/page12/index.html
>
> Martin.

En tekstfil bliver ikke til den driver, fordi man kalder det for en driver.

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 06-01-05 00:52

Palle wrote:

> En tekstfil bliver ikke til den driver, fordi man kalder det for en driver.

Drivere består af 2 dele groft sagt. Selve software delen, som er den
man skriver i c,c++ eller et andet programmeringssprog og den anden del
er konfigurationen som siger hvordan driveren skal opføre sig.

For skærme er man så heldig at driverens software del i de fleste
tilfælde kan skrives super generelt og det kun er nødvendigt skifte
konfiguration når man installerer en ny skærm

Denne konfiguration sige noget om skærmens opløsninger, dens farve
profiler m.v.

Bare fordi driverens software del er genirisk og ikke følger med på en
CD betyder ikke at operativ systemet ikke bruger en driver.

I gamle dage skulle man under linux selv definere sine modelines for den
skærm man nu havde for dengang var tingene mindre generiske. En modeline
var svjh en kombination af opløsning,farvedybde,vertical frekvens og
horizontal frekvens. Dengang var det mere synligt at der var en driver
eller rettere at der er forskel på skærm driver og gfx-kort driver.

mvh
henrik