Skærme
Fijala 3554
Dell 19" fladskaerm og pixelfejl!
Fra : Anders Nielsen

Dato : 03-01-05 15:23

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-05 15:50

Anders Nielsen <anders@linux.linux.dk> crashed Echelon writing
news:Pine.LNX.4.44.0501031505110.9648-100000@linux.linux.dk:

> Pludselig ingen gratis ombytning indenfor de 14 dage og ingen hjaelp
> at hente. De laegger nu op til at jeg enten skal betale 595 for en
> ophaevning af koebet+i evt fremsending af ny (hva nu hvis den OGSAA
> har pixelfejl?) - eller bare leve med de 3 fejl. Kan de tillade sig
> det? Hvordan syn's I jeg skal forholde mig? Har I andre nogle
> erfaringer med Dell og pixelfejl ved koeb/ankomsten?

Du huskede vel at notere navnet vedr. din første henvendelse, så har du jo
ikke længere det svage bevis, da en mundtlig aftale jo osse er en gældende
aftale.

Du har forbugerlovgivningen på din side mht. fjernsalg, men du skal selv
afholde omkostningen, hvilket Dell så siger koster 595,-

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders H. Nielsen

Dato : 03-01-05 19:38

Bjarke Andersen wrote:
> Du huskede vel at notere navnet vedr. din første henvendelse, så har du jo
> ikke længere det svage bevis, da en mundtlig aftale jo osse er en gældende
> aftale.
Desværre Det er det der er helt problemet - jeg handlede i go' tro,
da de jo oplyste dette over telefonen. Men da jeg ringede anden gang
idag spurgte hun om hun jeg havde ringet fra det mobilnummer jeg ringede
fra, hvilket jeg gjorde. Det kunne hun dog ikke se? Så på en eller anden
måde holder de noget historik, men de kunne ikke finde mig?! Lidt spøjst...

Fra : Tim Christensen

Dato : 04-01-05 14:11

Bjarke Andersen wrote:

> Du har forbugerlovgivningen på din side mht. fjernsalg, men du skal selv
> afholde omkostningen, hvilket Dell så siger koster 595,-

Der er ingen tvivl om at Anders skal dække omkostningerne for
returnering af skærmen, spørgsmålet er om Dell kan kræve at han
returnerer den Belgien, Irland eller Langbortistan når firmaet han køber
skærmen af (Dell AS) ligger på Amager, det mener jeg ikke de kan.

Mvh

Tim

Fra : Palle

Dato : 04-01-05 14:51

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> returnerer den Belgien, Irland eller Langbortistan når firmaet han køber
> skærmen af (Dell AS) ligger på Amager, det mener jeg ikke de kan.

Enig.

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-01-05 19:14

Anders Nielsen wrote:

> [...]
> skal forholde mig? Har I andre nogle erfaringer med Dell og pixelfejl ved

På Dells hjemmeside står der:

"Forbrugerlovgivning
En Forbruger har ret til at fortryde sit køb indenfor 14 dage efter
modtagelsen af Produkt og få refunderet købesummen. For at udnytte denne
fortrydelsesret skal Forbrugeren skriftligt informere Dell og omgående
returnere Produktet i samme stand og i original emballage sammen med
returseddel samt købsbevis. Forbrugeren afholder selv
returneringsomkostningerne og bærer risikoen forbundet hermed.
Eventuelle lovfæstede forbrugerrettigheder påvirkes i øvrigt ikke af
denne aftale. Denne bestemmelse gælder ikke for erhvervskunder eller
erhvervsmæssige brugere."

Altså intet om at du skal betale 595 kr for ophævelse af købet.

Martin.

Fra : Anders H. Nielsen

Dato : 03-01-05 19:41

Martin Andersen wrote:
> [...]
> erhvervsmæssige brugere."
>

> Altså intet om at du skal betale 595 kr for ophævelse af købet.

Hmm - forstået, at hvis jeg bare returnerer skærmen vha PostDanmark
efter aftale med dem og sender kopi af papirer med og alt, så kan jeg
efterfølgende bestille en ny skærm online?.... Og hvis den næste skærm
også er defekt, gentages dette?

- det kan godt gå hen og blive en lidt kostelig affære... øv :(

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-05 19:43

Martin Andersen <martin@al-data.dk> crashed Echelon writing

> Altså intet om at du skal betale 595 kr for ophævelse af købet.

Fragt tilbage til Dell?

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-01-05 20:05

Bjarke Andersen wrote:

> Fragt tilbage til Dell?

En 20 kilos pakke til Irland koster 379 kr med Postdanmark. Skærmen vejer
næppe så meget.

Martin.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-05 20:14

> En 20 kilos pakke til Irland koster 379 kr med Postdanmark. Skærmen vejer
> næppe så meget.

De vil jo så gerne have det skal med DHL

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-01-05 20:43

Bjarke Andersen wrote:

> De vil jo så gerne have det skal med DHL

De kan de vel ikke kræve.

Martin.

Fra : Anders H Nielsen

Dato : 04-01-05 21:22

Martin Andersen wrote:
> De kan de vel ikke kræve.

Nej, det syn's jeg heller ikke. Fair nok det koster et eller andet at
sende pakken til dem, og at *jeg* skal betale. Det ka jeg acceptere.

- Men 595? Er liiiige i overkanten...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-01-05 21:40

Anders H Nielsen <no@can.do> crashed Echelon writing

> Nej, det syn's jeg heller ikke. Fair nok det koster et eller andet at
> sende pakken til dem, og at *jeg* skal betale. Det ka jeg acceptere.
>
> - Men 595? Er liiiige i overkanten...

Ring og spørg dem, hvordan deres returnerings regel er:

1. Skal jeg selv indlevere eller afhenter I?
2. Hvis jeg selv skal levere hvor skal den så leveres hen?
3. Må jeg selv bestemme hvordan leveringen skal foregå eller har I (Dell)
regler om dette?

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders H Nielsen

Dato : 04-01-05 21:47

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> 2. Hvis jeg selv skal levere hvor skal den så leveres hen?
> 3. Må jeg selv bestemme hvordan leveringen skal foregå eller har I (Dell)

Ja, oplagt! God idé...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-01-05 22:17

> Ja, oplagt! God idé...

og husk nu at få navn på personen så hvis han/hun siger vores lager på
amager og du kan bare køre den ud i din bil, at de så ikke bonner dig 595,-
for "fragt" bagefter.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 03-01-05 23:23

Martin Andersen wrote:

> En 20 kilos pakke til Irland koster 379 kr med Postdanmark. Skærmen vejer
> næppe så meget.

UPS standard (som er det dell sender med) koster
ca 600 fra danmark (Hillerød) til belgien (Antwerpen) for 8 kilo fordelt
på 2 pakker i egen embalage til en toldværdi af 6500

Jeg ved godt Dell europe somregel er i irland, men da jeg fik min skærm
kom den fra Belgin, den var i 2 pakker og havde en værdi af ca 6300.

Jeg gætter på at den pris han citerer er det, det selv ville koste dem ,
men der er jo ingen der tvinger ham til at sende den med UPS.

mvh
henrik

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 03-01-05 20:30

Anders Nielsen wrote:
> Hej Gruppe,
>
> Jeg vil gerne bede om Jeres mening om dette.
>
> For ca. 14 dage siden ringede jeg til Dell og ville hoere hvorledes det
> ville forholde sig hvis jeg koebte en fladskaerm hos dem. Jeg fik af vide
> at der skulle vaere 6 pixelfejl foer den blev returneret - dog kunne jeg
> inden 14 dage "naturligvis" bytte den, hvis den ikke havde 0 fejl ved
> ankomsten....OK, jeg kunne ihvertfald koebe - og hvis der kom fejl over
> tid, saa er det jo lidt idag en af risiko'erne ved saa'n et koeb (de
> fleste steder, anyway).

Ham du snakkede med var så venlig at gøre dig opmærksom på reglen om
fjernsalg
[...]

og gjorde opmærksom på dells politik om at der skal være 6 pixelfejl før
den kvalifiserer som en garanti-bytning

> Nu er computer og fladskaerm koebt - og den har 3 pixelfejl (!!).

Surt, min 20" Dell havde og har stadig 0 fejl

> Jeg ringede til dem idag, men har nu pludselig faaet af vide at "det var
> da beklageligt at jeg havde faaet dette af vide, men at jeg godt kunne
> ophaeve koebet for et beloeb paa 595,- i fragt - eller leve med de 3
> pixelfejl".

Han siger jo faktisk det samme som den første man, nemlig at du kan
ophæve købet hvis du vil, og oplyser dig venligt om at fragten (som du
ifølge loven selv skal betale) vil ligge på ca 585 kr.

Grunden til at han beklager er nok at den første sælger ikke gjorde dig
bekendt med at du selv skulle betale fragten, og den misforståelse vil
han selvfølgelig gerne rette.

> [...]
> skal forholde mig? Har I andre nogle erfaringer med Dell og pixelfejl ved

Begge sælgere har ret og har sagt det samme, du har 14 dages
ophævelsesret, men du skal selv betale fragten, hvilket de jo også gør
klart opmærksom på på sitet. De har ret, og henholder sig bare til den
danske lovgivning.

Jeg tror helt ærligt ikke du har noget at komme efter, de har holdt sig
til reglerne og jeg synes egentligt at de har været ganske fair.

mvh
henrik

Fra : Anders H. Nielsen

Dato : 03-01-05 21:11

Henrik Lynggaard wrote:
> Ham du snakkede med var så venlig at gøre dig opmærksom på reglen om
> fjernsalg
Ja, det var han måske. Jeg mener dog at erindre at jeg spurgte noget i
retning af
> ", men betyder det at det er gratis for mig at bytte den eller?"

- og hans klare
> "Ja, det gør det - bare det er indenfor 14 dage"

> og gjorde opmærksom på dells politik om at der skal være 6 pixelfejl før
> den kvalifiserer som en garanti-bytning
Fair nok, egentlig. Er det så indenfor 1 eller 2 år dette gælder?

> Surt, min 20" Dell havde og har stadig 0 fejl
Lækkert for dig

> Han siger jo faktisk det samme som den første man, nemlig at du kan
> ophæve købet hvis du vil, og oplyser dig venligt om at fragten (som du
> ifølge loven selv skal betale) vil ligge på ca 585 kr.
, hvilket jeg syntes er en pæn sjat penge? Altså, over 20% af skærmens
pris? Antaget at jeg nu returnerer den, og køber en ny - så skal jeg
IGEN betale 585!? *suk*

> Grunden til at han beklager er nok at den første sælger ikke gjorde dig
> bekendt med at du selv skulle betale fragten, og den misforståelse vil
> han selvfølgelig gerne rette.
Nej, desværre - på dette tidspunkt er jeg ret sikker på at vedkommende
var ærgelig over at jeg var i røret, for jeg blev VED med at stille
spørgsmål :)
Jeg føler mig sku lidt snydt her - har indtil videre en sag åbent hos
deres Customer Relations. Så får vi se hvad de siger...

> Jeg tror helt ærligt ikke du har noget at komme efter
;-(

> til reglerne og jeg synes egentligt at de har været ganske fair.
Mjah - jeg føler mig nok bare snydt...

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 03-01-05 23:43

Anders H. Nielsen wrote:

> Ja, det var han måske. Jeg mener dog at erindre at jeg spurgte noget i
> retning af
>
> - og hans klare

Så har han dummet sig, idet det i betingelserne står at retur fragten
skal betales af dig.

> Fair nok, egentlig. Er det så indenfor 1 eller 2 år dette gælder?

Jeg kan ikke huske ganranti reglerne nøje men det er noget i denne
retning...
De første 6 måneder er bevisbyrden firmaets (Dells), som enten skal
bytte/reppe eller "bevise" fejlen ikke er en febrikationsfejl.

Resten af de 2 år er det i princippet dig som skal godtgøre af fejlen
"altid" har været der, eller skyldes dårlig fremstilling (fabrikationsfejl).

Nogle firmaer vil nok have en tendens til at give dig ret i alle 24
måneder hvis ikke dine krav er urimelige, mens andre nok vil være mere
tilbøjelige med at trækkebevis reglen frem

Hvordan dells (eller andres) politik er på det område har jeg ingen
anelse om, da jeg aldrig har haft behovet.(heldigvis)

Ovenstående er en grov generalisering, hvis det er bør du nok finde et
link og nærlæse reglerne. prøv evt dk.*.forbruger eller dk.*.jura grupperne.

> , hvilket jeg syntes er en pæn sjat penge? Altså, over 20% af skærmens
> pris? Antaget at jeg nu returnerer den, og køber en ny - så skal jeg
> IGEN betale 585!? *suk*

Jeg tror den pris han har citeret dig er den pris det koster at sende
pakken med samme metode som de sendte den til dig med.

JEg prøvede at regne baglængs på min skærm. Den kom fra belgien et sted
og ankom i 2 pakker. Skærmen vejer ca 8 kilo.

Hvis man kigger på ups.com, kan man regne sig frem til at

Send fra:        HILLERØD, 3400, DANMARK
Send til:       ANTWERPEN, 2000, BELGIEN (tilfældig valgt!)
Forsendelsens samlede vægt:       8 kg
Adressetype:       Forretning
Antal pakker:       2
Emballage:       Egen emballage
Deklareret værdi:       6,300.00
Toldværdi:       6,500.00 DKK
Toldtype:       02 - Ikke-toldpligtig
Valuta:       DKK

koster: 615.48

Men der er jo ingen der siger den behøves sendes tilbage med UPS, det
var bare hvad han kunne give en pris på.

Hvis du efter at have ophævet dit første køb,bestiller en ny så er det
et nyt køb, og derved også dig der igen betaler en ny returfragt.

> [...]
> Jeg føler mig sku lidt snydt her - har indtil videre en sag åbent hos
> deres Customer Relations. Så får vi se hvad de siger...

<snip>
> Mjah - jeg føler mig nok bare snydt...

Det er noget rigtit øv at den første sælger glemte at du skulle betale
returfragt, men jeg tror ikke du har noget at hente på den konto
desværre. Det står nemlig klart i de købsbetingelse som man bør læse men
som de fleste aldrig gør (jeg gjorde det ikke )

mvh
henrik

Fra : Palle

Dato : 04-01-05 00:41

"Henrik Lynggaard" <henrik@lynggaard.org> skrev i en meddelelse
> Anders H. Nielsen wrote:

> Send fra: HILLERØD, 3400, DANMARK
> Send til: ANTWERPEN, 2000, BELGIEN (tilfældig valgt!)
> Forsendelsens samlede vægt: 8 kg
> Adressetype: Forretning
> Antal pakker: 2
> Emballage: Egen emballage
> Deklareret værdi: 6,300.00
> Toldværdi: 6,500.00 DKK
> Toldtype: 02 - Ikke-toldpligtig
> Valuta: DKK
>
> koster: 615.48

Hvis jeg havde handlet med Dell på Amager og skulle sende noget tilbage, så
ville jeg sende det til Amager. Hvor Dell/DK lader deres pakker afsende fra
er vel ikke relevant?

Fra : LCO

Dato : 04-01-05 16:32

Anders Nielsen skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Jeg vil gerne bede om Jeres mening om dette.

Da jeg skulle have ny skærm "prøvede" jeg en Dell UltraSharp 2001 FP. Den
var som jeg tidligere har beskrevet slet ikke god nok og jeg kontaktede så
Dell (telefonisk). Her blev min retur registreret, og nogle dage efter
ringede en servicemedarbejder (på svensk) og spurgte om der var noget som
Dell, kunne gøre, for at jeg blev tilfreds med købet. Det er muligt jeg
kunne have presset prisen på skærmen ned, men det ville jo ikke hjælpe på
mit behov. Så jeg sagde pænt nej tak. Herefter fik jeg tilsendt et brev hvor
der stod, at jeg skulle tage kontakt med et firma som ville afhente skærmen
på en af mig udpeget adr. (så jeg selv kunne vælge fx mellem arbejde og
hjemme) som er ret praktisk, når firmaet kun kunne oplyse dato, men ikke
klokkeslæt. De kom så og hentede pakken, jeg betalte intet. Nogle dage efter
rykkede jeg for mine penge. Her fik jeg af vide, at de kun en gang om ugen
sendte pakker fra DK til ? (kan ikke huske hvor), men jeg skulle have mine
penge nogle dage efter. Og ganske rigtigt, så blev beløbet (det jeg havde
betalt minus fragt for leveringen) indsat på min konto.

Måske har Dell ændret procedure, men sådan en (fin) behandling fik jeg.
Mvh.

Fra : Peter J

Dato : 04-01-05 17:30

"LCO" <lco@REMOVETHISolsenfam.dk> skrev

> Og ganske rigtigt, så blev beløbet (det jeg havde betalt minus fragt for
> leveringen) indsat på min konto.

Det er vel det samme regnestykke Anders Nielsen står med. Du betaler en
formue (fx kr. 595,-) for at få varen leveret, men ved returnering
krediteres du ikke leveringsomkostningerne.

Rent juridisk forholder det sig nemlig sådan, at du altid selv skal betale
returomkostningerne (som ifølge Dell i Anders' tilfælde koster kr. 595,-) -
Da denne pris er den samme som leveringsomkostningerne, betaler du for
returneringen ved at afskrive dig at blive krediteret det fulde beløb. Dell
er smarte!

>Måske har Dell ændret procedure, men sådan en (fin) behandling fik jeg.

"Fin behandling" ?! siger du også tak, når nogen sparker dig bagi? Dells
leveringsomkostninger er jo det rene tyveri, og har udelukkende til hensigt
at besværliggøre, at kunderne gør brug af deres returret samt skjule i
forvejen høje priser.

Lidt mere læsning om returret og fjernsalg på:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/saerlige-salgsformer/fjernsalg-fortrydelsesret/fjernsalg-fortrydelsesret-aftaler-efter-1102004/

mvh
Peter

Fra : LCO

Dato : 04-01-05 19:35

Peter J skrev i en meddelelse

> "LCO" <> skrev

> Det er vel det samme regnestykke Anders Nielsen står med. Du betaler en
> formue (fx kr. 595,-) for at få varen leveret, men ved returnering
> krediteres du ikke leveringsomkostningerne.

Jeg ved ikke hvor du kommer frem til, at AN og mit regnestykke skulle være
det sammen. Jeg betalte KUN kr. 50,- i fragt og KUN da jeg fik skærmen. Jeg
betalte intet da skærmen blev afhentet.

> [...]
> 595,-) - Da denne pris er den samme som leveringsomkostningerne, betaler
> du for returneringen ved at afskrive dig at blive krediteret det fulde

Nu kan jeg ikke vide hvad leveringsomkostningerne har været for AN, men jeg
har meget vanskeligt ved at tror, at de har været 595,-.
Dell kører næsten konstant med tilbud på skærme (fx er der pt. ingen fragt
på en UltraSharp 2001 DP, som koster 6.249,- inkl fragt se her:
http://kortlink.dk/dell/guk)

> [...]
> leveringsomkostninger er jo det rene tyveri, og har udelukkende til
> hensigt at besværliggøre, at kunderne gør brug af deres returret samt

Som sagt har Dell måske ændret holdning/service, men den jeg fik (i starten
af november 2004) var jeg meget tilfreds med.
Jeg skrev egentlig mit første indlæg mere som en information, som AN måske
kunne bruge overfor Dell. Sådanne firmaer plejer jo at være modtagelige,
hvis man kan fremføre, at man kender én som.....osv.
Mvh.

Fra : Peter J

Dato : 04-01-05 20:00

> [...]

> det sammen. Jeg betalte KUN kr. 50,- i fragt og KUN da jeg fik skærmen.
> Jeg betalte intet da skærmen blev afhentet.

Princippet i regnestykket er det samme uanset prisen: At du ikke betalte for
returneringen men i stedet ikke blev krediteret for leveringsomkostningerne
er det samme som at betale for returneringen men blive krediteret for
leveringsomkostningerne....

- Men jeg kan godt se, hvad du mener, og det er muligt jeg lidt for hurtigt
nåede til den konklusion at AN havde betalt 595,- for leveringen... Det
skyldes nok, at de gange jeg har forsøgt at handle med Dell (og det er ved
at være et godt stykke tid siden) har leveringsomkostningerne været pebrede.

> [...]
> Dell kører næsten konstant med tilbud på skærme (fx er der pt. ingen fragt
> på en UltraSharp 2001 DP, som koster 6.249,- inkl fragt se her:

Ja, det er unægteligt noget billigere end de 750 kroner Dell forlangte sidst
jeg var ved at købe en bærbar PC hos dem.

> Jeg skrev egentlig mit første indlæg mere som en information, som AN måske
> kunne bruge overfor Dell. Sådanne firmaer plejer jo at være modtagelige,
> hvis man kan fremføre, at man kender én som.....osv.

Fair nok Mit indlæg var også bare en argumentation for, at det ikke
ville være utænkeligt hvis Dell forlangte 600 kroner for returneringen, hvis
dette beløb svarede til leveringsomkostningerne...

mvh
Peter

Fra : Anders H Nielsen

Dato : 04-01-05 21:34

LCO wrote:
> Jeg ved ikke hvor du kommer frem til, at AN og mit regnestykke skulle være
> det sammen. Jeg betalte KUN kr. 50,- i fragt og KUN da jeg fik skærmen. Jeg
> betalte intet da skærmen blev afhentet.
Hmm - ja se, DET er jo interessant... Det kunne godt være jeg ville
referere til dit navn, din mail eller noget hvis jeg kunne det. Er det
iorden med dig?

> Nu kan jeg ikke vide hvad leveringsomkostningerne har været for AN, men jeg
> har meget vanskeligt ved at tror, at de har været 595,-.
Altså, alle varer er købt under parolen "gratis fragt" sååå....
- Og så er der altså indkøbt for 10K+ i deres webshop! Det er ikke kun
en skærm der er købt, men hele pivetøjet. Det hele er købt for et
familiemedlem, men jeg har li'som stået for det da "jeg ved noget om
computere". Jeg har igennem mit firma ligeledes handlet med dem i
erhvervsmæssig sammenhæng og her har jeg været meget tilfreds.

> Jeg skrev egentlig mit første indlæg mere som en information, som AN måske
> kunne bruge overfor Dell. Sådanne firmaer plejer jo at være modtagelige,
> hvis man kan fremføre, at man kender én som.....osv.
Ja, men helt sikkert! Det er rart at høre at de KAN tales til fornuft,
og jeg sætter også pris på alle de kommentarer der er kommet igennem
hele tråden.

Anders

Fra : Anders H Nielsen

Dato : 04-01-05 21:48

Anders H Nielsen wrote:

Ja, jeg svarer så lige på mit eget indlæg - Glemte lige en anden ting -
jeg tog en af mine spam-mails og sendte dem en ganske uopfordret mail,
hvori der stod:

> <klip>
> 1) Hvordan skal jeg forholde mig hvis der er pixelfejl i skærmen ved
> ankomst?
> 2) Jeg har læst på Internettet at der er 14 dages fortrydelsesret ved
> Internetkøb - er der nogen omkostning for mig ved brugen af en sådan
> fortrydelsesret?
> 3) Hvis fladskærmen har pixelfejl og denne skal byttes (hvilket jeg
> antager sker? Kan I bekræfte dette?) er der så nogen udgift for mig
> ved et sådan bytte?
> På forhånd tak for hjælpen - jeg ser frem til et hurtigt svar, så jeg
> [...]

Svaret fik jeg relativt hurtigt - hvilket var:

> <klip>
> Med hensyn til pixelfejl er din bekymring lidt unødvendig, det sker så
> sjældet med vores dell skærme at jeg faktisk ikke lige ved hvad jeg
> skal svare..
>
> Hvis det skulle ske har du jo selvfølgelig din 3 års ombyttning som
> lægger standard på vores skærme!
>
> Der heller ingen beregning ved evt. ombyttning!
> <klip>

Altså, jeg spørger:
> [...]
> 3) Hvis fladskærmen har pixelfejl og denne skal byttes (hvilket jeg
> antager sker? Kan I bekræfte dette?) er der så nogen udgift for mig

, og de svarer:
> Der heller ingen beregning ved evt. ombyttning!

Er det ikke lige til højrepoten? Jeg mener - nu HAR de skrevet det til
mig (ja, eller til en anden kunde). No matter what, så passer det
RIGTIGT godt overens med det jeg fik ad vide i telefonen den første gang
jeg ringede derind!

Anders

Fra : LCO

Dato : 04-01-05 23:14

Anders H Nielsen skrev i en meddelelse
> Hmm - ja se, DET er jo interessant... Det kunne godt være jeg ville
> referere til dit navn, din mail eller noget hvis jeg kunne det. Er det
> iorden med dig?

Ja det er ingen problem da
Fang mig evt. på direkte mail, så kan du få flere data, hvis du mangler.

> Ja, men helt sikkert! Det er rart at høre at de KAN tales til fornuft, og
> jeg sætter også pris på alle de kommentarer der er kommet igennem hele
> tråden.

Jeg vil også tro, at de er til at tale med, ellers er der sket MEGET siden
november måned sidste år.
Mvh.

Fra : Morten Jensen

Dato : 04-01-05 23:35

Prøv at lyt RIGTIGT godt til din skærms strømforsyning - skulle den nu sige
lidt så ringer du til dell-support og meddeler at strømforsyningen i din
skærm brummer.

Ovenstående giver en ny skærm, men det er lurent....

Til gengæld er Dells returpolitik skod. Hvis du køber i danmark - så
returnerer du i danmark. I det hele taget er Dell's fragt omkostninger
skumle, man sidder og konfigger en maskine - alt er rart, billigt og fint
ups + 1.000 i fragt.

MVH
Morten - Tilfreds med mine Dell ting.

Fra : Peter J

Dato : 19-02-05 11:37

"Anders Nielsen" <anders@linux.linux.dk> skrev

> [...]
> da beklageligt at jeg havde faaet dette af vide, men at jeg godt kunne
> ophaeve koebet for et beloeb paa 595,- i fragt - eller leve med de 3

Dells returpolitik er vildledende:

"Netbutik vildleder kunder

Hvis du fortryder et computerkøb hos virksomheden Dell, koster det dig 744
kroner, da computeren skal sendes til Irland. Men den ekstra udgift fremgår
i strid med reglerne ikke på Dells hjemmeside.

Det er dyrt at benytte sig af de 14 dages fortrydelsesret, der er ved
netkøb, når man handler med computerfirmaet Dell.

Dell sælger computere via nettet.

Fortryder man købet, forlanger Dell 744 kroner for at tage computeren retur.

Dell insisterer på, at computeren skal sendes til Irland, og at man skal
bruge Dells eget fragtfirma, som er væsentligt dyrere end f.eks. Post
Danmark.

Ingen oplysninger
Sådanne betingelser skal man ifølge Forbrugerstyrelsen have oplyst allerede
før købet. Men de er ikke umiddelbart at finde på Dells hjemmeside, hvor man
skal bestille sin computer.

»Jeg tør ikke lige sige, hvor det er ... men ... den fragtomkostning der er,
når du køber pc'en oprindelig, den står der jo, og så ved man også, hvad det
koster at sende retur«, siger Mikael Hass, der er nordisk forretningsmanager
hos Dell."