Flyskatter
Fra : 3W

Dato : 03-01-05 03:32

Jeg er ved at søge på flybilletter til Los Angeles, og jeg har søgt
på forskellige datoer fra marts til juli. Søgningen har givet skatter
fra kr. 504 til kr. 1299 for samme destination (Kbh-LA) uden
sammenhæng i skatter vs. datoer og/eller mellemlandingslufthavne.
Nogen datoer i marts er kr. 1094, andre 504. Samme med maj, juni og
juli. Forskellige skatter for Heathrow, etc.
Hvad afgør en så drastisk forskel i skatter til samme destination?

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-01-05 16:53

"3W" <trefork@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det burde hedde lufthavnsafgift !
og den er forskellig om du rejser fra en dyr / stor eller en billig lufthavn
eks. fra Moskva.

Klart at den "luxus" i Kastrup skal der betales for og der er kun de
flyrejsende til at gøre det

vh JJ

Fra : 3W

Dato : 03-01-05 20:49

Men det forklarer jo ikke hvorfor to forskellige ture til LA med
mellemlanding i Heathrow har to forskellige afgiftssatser.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-01-05 22:09

Forskellige tidspunkter på døgnet? Blot et gæt.