slut med onani
Fra : Filip

Dato : 02-01-05 23:48

Jeg føler mig tvesindet da jeg elsker at onanere, men jeg vil gerne
personligt prøve at undgå at onanere da jeg ikke synes det stemmer overens
med min tro. Jeg har prøvet mange gange at stoppe, men har aldrig kunne
holde mig i mere end tre uger. For det meste bliver jeg ved med at gøre det
da jeg ellers kommer om natten, og det er lidt træls. Jeg savner gode råd
til at stoppe.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 03-01-05 00:01

"Filip" <anonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> holde mig i mere end tre uger. For det meste bliver jeg ved med at gøre
> det da jeg ellers kommer om natten, og det er lidt træls. Jeg savner gode

Hvad er det for en tro, der forbyder dig at nyde den krop, som gud har givet
dig? (Jeg lyder kristen, men er ikke noget der ligner) Hvis du ikke skal
bruge din sæd til noget bedre, så pris din krop og tilfredsstil den.

Jeg tænker lige... Ang dte med natlig sædafgang. Hvor få er det liiige det
sker for. Jeg har spurgt alle mine mandlige venner, og INGEN af dem har
nogensinde oplevet det. Seriøst.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 03-01-05 09:17

Nana Sørensen wrote:

> Jeg tænker lige... Ang dte med natlig sædafgang. Hvor få er det liiige det
> sker for. Jeg har spurgt alle mine mandlige venner, og INGEN af dem har
> nogensinde oplevet det. Seriøst.

Hvis man ikke får udløsning igennem længere tid, så vil overskydende sæd for
det meste blot forlade kroppen gennem normal vandladning.

De herligste hilsner

Fra : KubikH

Dato : 03-01-05 17:09

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker lige... Ang dte med natlig sædafgang. Hvor få er det liiige det
> sker for. Jeg har spurgt alle mine mandlige venner, og INGEN af dem har
> nogensinde oplevet det. Seriøst.

Hej
Seriøst .. skete det tit for mig da jeg var i Filip´s alder.
Det er ret klamt at vågne med et "Spejlæg" på maven
Mvh
niels

Fra : Nana Sørensen

Dato : 03-01-05 22:58

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Seriøst .. skete det tit for mig da jeg var i Filip´s alder.
> Det er ret klamt at vågne med et "Spejlæg" på maven

LOL kan jeg forestille mig.. det er heldigvis ikke så messy for piger.
Syntes egentlig det er underligt at der bliver snakket så meget om natlige
spermudgydelser. Jeg har aldir ghørt om nogen der faktisk have oplevet det,
fø rjeg kom i denne gruppe. Og jeg har faktisk spurgt rigtigt mange.
Får man orgasme i søvne, samtidig med at man spermer? Eller er det
simpelthen bare overload over udtøming`?

Fra : Filip

Dato : 03-01-05 23:10

> [...]
> spermudgydelser. Jeg har aldir ghørt om nogen der faktisk have oplevet
> det, fø rjeg kom i denne gruppe. Og jeg har faktisk spurgt rigtigt mange.

Måske fordi de fleste ikke synes det er noget at prale med... det er ret
klamt at skulle stå op kl 4 om morgenen og ordne det. Især er det
træls/pintlig at møde andre på min vej til toilettet med snaskede
underbukser.

> Får man orgasme i søvne, samtidig med at man spermer? Eller er det
> simpelthen bare overload over udtøming`?

Overload for mit vedkommende

Fra : Nana Sørensen

Dato : 03-01-05 23:16

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> klamt at skulle stå op kl 4 om morgenen og ordne det. Især er det
> træls/pintlig at møde andre på min vej til toilettet med snaskede

Hehe... Ingen af dem jeg har spurgt er blufærdige. Overhovedet. De har bare
ikke oplevet det.
Kan godt se det triste i at vågne med pletter på sig. Øv...

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 06-01-05 17:28

[Filip | Mon, 3 Jan 2005 23:09:36 +0100]

> [...]
>klamt at skulle stå op kl 4 om morgenen og ordne det. Især er det
>træls/pintlig at møde andre på min vej til toilettet med snaskede

Undskyld at jeg siger det, men jeg synes faktisk seriøst at det lyder som et
ret "hot" syn

/René

Fra : ¤

Dato : 04-01-05 16:20

> [...]
>Får man orgasme i søvne, samtidig med at man spermer? Eller er det
>simpelthen bare overload over udtøming`?

Jeg tror kun det er religiøse asketer, som hverken dyrker sex ell.
onani, som har oplevet det. Alle vi andre kommer jo af med sæden på
naturlig vis.

Torben

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 04-01-05 18:11

> [...]
> Får man orgasme i søvne, samtidig med at man spermer? Eller er det
> simpelthen bare overload over udtøming`?

Måske er det fordi jeg aldrig har haft noget overload at give ud af, for jeg
har heller aldrig prøvet det...

Lars

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-01-05 00:09

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> wrote in message
> Måske er det fordi jeg aldrig har haft noget overload at give ud af, for
> jeg har heller aldrig prøvet det...

Heller ikke jeg. Jeg har heller aldrig drømt, at jeg tissede og så vågnet og
opdaget, at jeg gjorde det.

det kunne være interessant at få at vide, om det er de samme personer, der
får sædafgang og tisser i søvne. Det kunne tyde på, at det har noget med
prostatakontrol at gøre, hvis det hænger sådan sammen.

Per v.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 05-01-05 10:23

Per Vadmand wrote:
> [...]
> får sædafgang og tisser i søvne. Det kunne tyde på, at det har noget med
> prostatakontrol at gøre, hvis det hænger sådan sammen.

I mine unge dage som teenager og liderligt dyr, havde jeg tit udløsning
om natten, mens jeg sov. Nu som voksen er jeg ikke så heldigt stillet,
selvom jeg ikke har haft udløsning i rigtig lang tid.
Problemer med vandladning i søvne har jeg aldrig lidt af, så de to ting
hører ikke sammen i mit tilfælde.
Jeg tror, det har noget med liderlighed at gøre og ting i
underbevistheden, som spiller ind ved englef*sse. Det kan ikke have
noget med overload af sæd at gøre, for så burde jeg nemlig selv pt. få
udløsning om natten.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 05-01-05 17:15

> "Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> wrote in message
>>
> Heller ikke jeg. Jeg har heller aldrig drømt, at jeg tissede og så vågnet
> og opdaget, at jeg gjorde det.

Det har jeg så desværre... Heldigvis dog ikke siden jeg var ca. 10 år.

> det kunne være interessant at få at vide, om det er de samme personer, der
> får sædafgang og tisser i søvne. Det kunne tyde på, at det har noget med
> prostatakontrol at gøre, hvis det hænger sådan sammen.

Så har jeg fået kontrol over prostataen fra jeg var ca. 10 år og fremefter?

Lars

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 06-01-05 17:29

[Lars Wagner Hansen | Tue, 4 Jan 2005 18:11:05 +0100]

>Måske er det fordi jeg aldrig har haft noget overload at give ud af, for jeg
>har heller aldrig prøvet det...

Jeg tror også at det er individuelt. Da jeg som 14årig fandt ud af det var
noget mine kammerater oplevede, prøvede jeg engang at ikke onarere i 3 uger
(!!!) udelukkende for at prøve det, men desværre uden held...

/René

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-01-05 00:07

> [...]
> holde mig i mere end tre uger. For det meste bliver jeg ved med at gøre
> det da jeg ellers kommer om natten, og det er lidt træls. Jeg savner gode
Når du ikke vil onanere selv må du bede andre om at gøre det på dig, har du
prøvet oralsutning på dig selv ?
Eller få en anden til at gøre det, masser af mennesker gør det gratis for
lystens skyld ovenikøbet søger på nettet efter fyre dertil.

vh JJ

Fra : JJ

Dato : 03-01-05 01:13

> vh JJ

Ej, det dur ikke med 2 x JJ... Der er også en anden JJ i dk.edb.hardware :-/

Skifter sgu mit nu ;)

Jonny.

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-01-05 00:36

"Filip" <anonym@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> holde mig i mere end tre uger. For det meste bliver jeg ved med at gøre
> det da jeg ellers kommer om natten, og det er lidt træls. Jeg savner gode
Du har bedre af at droppe troen end af at droppe onanien.

Per V

Fra : Bj@rne

Dato : 03-01-05 01:00

Per Vadmand wrote:
> "Filip" <anonym@get2net.dk> wrote in message

> Du har bedre af at droppe troen end af at droppe onanien.
>
> Per V

Kan være Thomas har fået nyt navn måske????
Gad forresten vide hvad de katolske præster tænker om sig sig når de
stikker deres religiøse pik ind i forsvarsløse drenge???.
Jo religion er en underlig ting------ har spoleret en del mennesker.

Fra : Paul

Dato : 03-01-05 01:44

Bj@rne wrote:

> [...]
> Gad forresten vide hvad de katolske præster tænker om sig sig når de
> stikker deres religiøse pik ind i forsvarsløse drenge???.

Tænk på hvor mange med navnet Bjarne, som har været kriminelle.
Du må nok hellere skifte navn, da folk med navnet Bjarne har spoleret en
del mennesker.

{Ligesom for at illustrere logikken i din tåbelige kommentar}

--
M.v.h.

Paul

~~~~~
Få Firefox: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=1
Få Thunderbird: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=183

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-01-05 10:13

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message

> [...]
> del mennesker.
>
> {Ligesom for at illustrere logikken i din tåbelige kommentar}

Den var nu ikke så tåbelig. Diverse religioners sygelige trang til at
begrænse og styre folks seksuelle udfoldelser har forårsaget rigtigt mange
ulykker og ødelagte menneskeliv.

Per V.

Fra : Paul

Dato : 03-01-05 12:58

Per Vadmand wrote:
> [...]
>>

> Den var nu ikke så tåbelig. Diverse religioners sygelige trang til at
> begrænse og styre folks seksuelle udfoldelser har forårsaget rigtigt mange

Nu er det jo ikke religionerne som styrer folks seksuelle udfoldelser -
det gør folk selv, folk er en del af religionerne.
Ligesom andre bevægelser der samler folk (politik, sport, demokrati
osv.) så kommer man ikke uden om at folk sådan generelt set består af
mennesker af forskellig moralsk observans.
Der findes også pædofile indenfor sport, spejderliv, børneinstitutioner
og endda politik. Hvorfor skal disse områder så ikke hænges ud for at
være "underlige"?
Religioner består ligesom andre bevægelser af individer, nogle individer
er knap så gode til at overholde de normer som disse bevægelser
foreskriver - og hvorfor er de det? Fordi vi alle er mennesker og svage
og fejlbarlige.
Men, af en eller anden årsag er der altså mennesker som bedre ser
splinten i sit medmenneskes øje end bjælken i sit eget.

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : Bj@rne

Dato : 03-01-05 17:45

Paul wrote:

> [...]
> Men, af en eller anden årsag er der altså mennesker som bedre ser
> splinten i sit medmenneskes øje end bjælken i sit eget.

Jeg kan bare ikke forstå at svinekød er urent hvis man er muslim men
ikke hvis man er kristen??????
Så vidt jeg ved bygger koranen og biblen lidt på de samme værdier bare
i forskellige nuancer.
Hvorfor lære mennesker at det er forkert at spise noget bestemt??
Eller at skabelsesberetningen er sand??? Og endda den eneste sandhed

At man ikke må have sex før ægteskabet? Med andre ord ikke må følge
sine lyster.
At man SKAL gifte sig med den ens forældre har udpeget. F.eks sin kusine.
Forresten er religiøse mennesker tit hykleriske. Muslimske mænd er
meget tit storforbrugere af porno.
En muslimsk mand kan uden de store religiøse problemer dyrke sex med
en kvinde. Hvordan er det nu liiige det er hvis kvinden gør det samme?
Uden for ægteskab vel at mærke.
Jeg har arbejdet hos en landmand som var indremissionsk. Han sad ved
spisebordet og bad for de svage og syge og dem på sanatorier osv osv.
og så kunne manden sgu gå ud i stalden og banke sine køer med en stor
kæp hvis de ikke makkede ret. Sådan en mand mener jeg er spoleret i knolden.

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-01-05 18:56

Bj@rne <Refsing@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg kan bare ikke forstå at svinekød er urent hvis man er muslim men
> ikke hvis man er kristen??????

Hverken eller...(?)!
Den historie jeg har fået fortalt, går tilbage til en tid, hvor der
cyklede uanede mængder af bakterier rundt i (især) svinekød.
En muslimsk fætter af en slags, forbød derfor muslimerne at spise
svinekød. Det har så hængt ved lige siden.
Det er bare den version jeg har fået at vide, af en muslim.
At nogen lever efter det - og andre ikke gør, er vel bare som de kristne
lever (eller ikke lever) efter de ti bud.

Og så tilbage til snakken om seksualitet ;-/
--
Bedste hilsener

Steen

Fra : Tina

Dato : 03-01-05 13:57

Hvorfor stoppe med noget der er dejligt, livsbekræftende og sundt?

orgasme højner humøret, nedsætter stress symptomer, giver øget velvære,
giver godt blodomløb, og det er totalt dejligt, hvorfor frivilligt stoppe
med det.

Så vidt jeg ved er det jehova der forbyder onani

Fra : Filip

Dato : 03-01-05 16:41

> Så vidt jeg ved er det jehova der forbyder onani

Jeg er ikke en Jehovas vidner, men ganske almindelig kristen, som gerne vil
prøve, selv om jeg ikke er fuldkommen, at leve op til det jeg tror på. Det
er blandt andet at du ikke må begære din næstes hustru (andre kvinder), og
det gør jeg i hvert fald i fantasien når jeg onanere. For det andet vil jeg
gerne vente med alt det der med sex før ægteskab, da det derved bliver meget
mere livsbekræftende indenfor ægteskabets grænser. Det er også en af
grundene til at jeg gerne vil prøve at kunne fokucere på andet end sex. Men
som jeg før har givet udtryk for, så har jeg ligesom været nød til at
onanere, for ikke at få naturlig sædafgang om natten. Vokser man ikke fra
det med alderen, jeg er trods alt 23.
Jeg vil gerne høre fra nogen der ikke onanere, hvordan de bære sig ad? eller
om det bare er Mig der har et problem.

Filip

Ps. det kan godt være jeg lyder lidt unormal, men det her er ret vigtigt for
mig, så vær lige lidt seriøs, ik´

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 03-01-05 17:47

> Jeg er ikke en Jehovas vidner, men ganske almindelig kristen,

Pjat! Det er ganske ualmindeligt kristent at fornægte onani. For at være en
god og ægte kristen skal du elske din næste som du elsker dig selv, og du
kan ikke elske dig selv hvis du fornægter dine lyster, og hvis du ikke kan
lade være med at onanere er det fordi du har disse lyster. At en masse
kirkelige personer igennem tidens løb for prøvet at syndiggøre onani er et
forsøg på kirkelig kontrol med menigheden. Meningen har ikke været at de
skulle lade være, men at de skulle gøre det og angre og på den måde være
mere underdanige overfor kirken. Hvis folk ikke syndede (ifølge kirken)
ville kirkens magt skrumpe ind. Men en god kristen kirke er slet ikke
interesseret i magt over sin menighed (at der så kan være meget langt mellem
gode kristne kirker er en anden historie).

Så derfor min ven - onaner for Guds skyld!

Jørgen
basal-kristen

Fra : nusle nuslesen

Dato : 03-01-05 22:05

"Filip" <anonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> er blandt andet at du ikke må begære din næstes hustru (andre kvinder), og
> det gør jeg i hvert fald i fantasien når jeg onanere.

Kan du så ikke bare fantasere om andre mænd - så er den indre konflikt løst,
for du må åbenbart gerne begære din næstes mand eller hund eller hamster for
den sags skyld.

mange hilsner

Fra : phk

Dato : 04-01-05 12:34

"Filip" <anonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ps. det kan godt være jeg lyder lidt unormal, men det her er ret vigtigt
> for mig, så vær lige lidt seriøs, ik´

Okey. Mange ældre mennesker vil nok sige til dig at det er vigtig at onanere
mens man stadig kan!

--
Per, Esbjerg

Fra : Nana Sørensen

Dato : 03-01-05 17:02

"Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med det.
>
> Så vidt jeg ved er det jehova der forbyder onani

Nogen der ved noget om hvorfor jehovas vidner ikke må?

Fra : Tina

Dato : 03-01-05 18:55

noget med at der står et sted i biblen... spild ikke din sæd på jorden

Har jeg ladt mig fortælle, er ikke noget jeg lige kan uddybe *LOL*

Fra : Andropov

Dato : 03-01-05 19:02

On Mon, 3 Jan 2005 18:54:35 +0100, "Tina" <tije@tije.dk> wrote:

>noget med at der står et sted i biblen... spild ikke din sæd på jorden

Det er måske derfor kvinder skal huske at sluge...

Fra : Nana Sørensen

Dato : 03-01-05 23:02

"Andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Det er måske derfor kvinder skal huske at sluge...

Ja måske. Må man godt spilde sin sæd i en kvinde så? For de har jo jord i
hovedet? LOL Sorry... Jeg er jo selv en kvinde. Men ok, sommetider føles min
hjerne sgu som mudder fra Tappernøje.

Fra : Boerge

Dato : 04-01-05 08:29

Nana Sørensen wrote:

> Ja måske. Må man godt spilde sin sæd i en kvinde så? For de har jo jord i
> hovedet? LOL Sorry... Jeg er jo selv en kvinde. Men ok, sommetider føles min
> hjerne sgu som mudder fra Tappernøje.

I aftes begyndte jeg at gå til filosofi på VUC. Der fik jeg at vide, at
den katolske kirke er meget inspireret af Platon, som angiveligt mente,
at enhver sædcelle er et potentielt menneske. Hvis man forhindrer, at en
sædcelle udvikler sig til et menneske, fratager man et menneske livet.

Hvis det er korrekt, har det ikke meget med kristendom at gøre.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-01-05 10:19

"Boerge" <zxdfawd@asdf> wrote in message news:41da45b3$0$21613 Der fik jeg
at vide, at
> den katolske kirke er meget inspireret af Platon, som angiveligt mente, at
> enhver sædcelle er et potentielt menneske.

"Every sperm is sacred" Monty Python.

Per V.

Fra : Tina

Dato : 04-01-05 12:52

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i en meddelelse

> [...]
> sædcelle udvikler sig til et menneske, fratager man et menneske livet.
>
> Hvis det er korrekt, har det ikke meget med kristendom at gøre.

jamen jamen tænk lige på hvor mange millioner sædceller der er i en ladning.
der er kun en eller 2 der bliver til noget (måske) så der går jo mange
sædceller til grunde uanset.

Tænk på alle de menneskeliv det koster hvert år
R.I.P
Tina

Fra : Andropov

Dato : 04-01-05 17:26

On Tue, 4 Jan 2005 12:52:14 +0100, "Tina" <tije@tije.dk> wrote:

> [...]
>sædceller til grunde uanset.
>
>Tænk på alle de menneskeliv det koster hvert år

Hvis der 1.000.000 sædceller i en ladning så skal der ca. 6000
udløsninger til at levere 1 barn til hver kvinde i verden.
Det vil tage ca. 16 år (hvis det er 1 gang i døgnet). Så en mand
skulle vel kunne levere børn nok til alle verdens kvinder.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 07-01-05 09:25

Andropov wrote:

> [...]
> Det vil tage ca. 16 år (hvis det er 1 gang i døgnet). Så en mand
> skulle vel kunne levere børn nok til alle verdens kvinder.

Der er kun halvt så mange mennesker af hunkøn, så du skal i første omgang
halvere tallet. Og hvis vi taler om kvinder i den fødedygtige alder, så kan
du nok godt reducere det yderligere med en tredjedel.

Yderligere så er antallet af sædceller i en enkelt, normal sædudtømning på
ca. 200 millioner.

Summasummarum så skal der kun ti udtømninger til for at kunne befrugte alle
frugtbare kvinder i verden, hvis alle sædceller blev udnyttet 100%.

De herligste hilsner

Fra : Andropov

Dato : 07-01-05 09:55

On Fri, 07 Jan 2005 09:25:06 +0100, Claus Sørensen <cs@chbs.dk> wrote:

> [...]
>
>Summasummarum så skal der kun ti udtømninger til for at kunne befrugte alle
>frugtbare kvinder i verden, hvis alle sædceller blev udnyttet 100%.

Så man sige det var en lille fejludregning :)
Men så skulle det jo ikke være nogen sag for en enkelt mand at ordne
alle verdens kvinder :)
Det er lidt af et harem at have.

Fra : Thomas

Dato : 08-01-05 03:58

> On Tue, 4 Jan 2005 12:52:14 +0100, "Tina" <tije@tije.dk> wrote:
>
> Så en mand
> skulle vel kunne levere børn nok til alle verdens kvinder.

Ja - Men så er det eddermame surt at skulle betale børnepenge

..Thomas

Fra : Nana Sørensen

Dato : 03-01-05 23:01

"Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse
> noget med at der står et sted i biblen... spild ikke din sæd på jorden
>
> Har jeg ladt mig fortælle, er ikke noget jeg lige kan uddybe *LOL*

Ja, jeg kender godt det citat, Læste engang alt hvad jeg kunne få fat i om
kristendom, inkl biblen osv. (Anfald af søgen efter noget større der kunne
hjælpe mig, hjalp ca ingenting ud over at jeg fik ondt i øjnene af at læse)
Men alligevel... Jeg tolker det som: Smid ikke din sæd på jorden, der er
bedre ting at bruge den til.

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-01-05 23:50

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> læse)
> Men alligevel... Jeg tolker det som: Smid ikke din sæd på jorden, der er
Citatet handler faktisk om afbrudt samleje for ikke at få børn. Der står
intet om onani i Bibelen.

Per V.

Fra : Boerge

Dato : 04-01-05 08:36

Per Vadmand wrote:

> Citatet handler faktisk om afbrudt samleje for ikke at få børn.

Så vidt jeg husker (det er noget tid siden, jeg har læst i Bibelen),
handler citatet faktisk om noget helt andet. Det handler om et par, der
ikke kunne få børn, og for at føre slægten videre, anbefalede Gud, at
mandens bror prøvede at gøre konen gravid. Det ønskede broderen ikke, så
han onanerede i stedet for at gennemføre samlejet. Synden var, at han
ikke gjorde Guds vilje.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-01-05 10:22

> [...]
> han onanerede i stedet for at gennemføre samlejet. Synden var, at han ikke

Der står, at han "kastede sin sæd på jorden"når han lå hos hende. Det
opfatter jeg som afbrudt samleje.

Men uanset fortolkning forbyder dette sted altså ikke onani som sådan.
Kirkernes onaniforbud (muslimer må vist heller ikke?) har, som en anmden
skrev, det formål at få flest muligt til at føle sig som syndere, så de får
behov for kirkens tilgivelse.

Per V.

Fra : Boerge

Dato : 04-01-05 16:23

Per Vadmand wrote:

> Der står, at han "kastede sin sæd på jorden"når han lå hos hende. Det
> opfatter jeg som afbrudt samleje.

Det er jeg enig i. Det er bare ikke den handling, som beretningen tager
afstand fra. Så vidt jeg husker, står direkte, at broderen gav problemer
for familien ved at nægte at følge traditionen for at være stedfortræder
for sin bror, som tilsyneladende var steril.

> Men uanset fortolkning forbyder dette sted altså ikke onani som sådan.

Også enig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Per

Dato : 04-01-05 15:39

> [...]
> han onanerede i stedet for at gennemføre samlejet. Synden var, at han ikke

Her er uddrag fra bibelen.

http://runeberg.org/dkbibel/01_38.html

Vers 8- 10

Jeg mener at onani er opkaldt efter Onan i omhandlende kapitel.

Mvh. Per!

Fra : Boerge

Dato : 04-01-05 16:41

Per wrote:

> Her er uddrag fra bibelen.
>
> http://runeberg.org/dkbibel/01_38.html
>
> Vers 8- 10
>
> Jeg mener at onani er opkaldt efter Onan i omhandlende kapitel.

Du har sandsynligvis ret.

Min påstand er, at der er nægtelse af svogerægteskabet og ikke onanien,
Gud straffede med døden.

Det kan så undre mig, at sex mellem svoger og svigerinde i det tilfælde
ikke var ægteskabsbrud. Nogle gange forventes en mand altså at begære
sin brors hustru, selvom han normalt ikke må begære sin næstes hustru.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 05-01-05 16:40

Boerge wrote:

> Det kan så undre mig, at sex mellem svoger og svigerinde i det tilfælde
> ikke var ægteskabsbrud. Nogle gange forventes en mand altså at begære
> sin brors hustru, selvom han normalt ikke må begære sin næstes hustru.

Han behøver vel ikke at begære hende for at have sex med hende. Han
bliver jo bare bedt om at gøre hende gravid og det behøver jo ikke at
involvere begær.

Marianne Feddersen

Fra : Ole Laursen

Dato : 05-01-05 16:37

Marianne Feddersen <marianne@feddersen.dk> writes:

> Han behøver vel ikke at begære hende for at have sex med hende. Han
> bliver jo bare bedt om at gøre hende gravid og det behøver jo ikke at
> involvere begær.

Du glemmer det er en mand. Uden begær, intet samleje.

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Andropov

Dato : 05-01-05 16:57

On Wed, 05 Jan 2005 16:40:08 +0100, Marianne Feddersen
<marianne@feddersen.dk> wrote:

>Han behøver vel ikke at begære hende for at have sex med hende. Han
>bliver jo bare bedt om at gøre hende gravid og det behøver jo ikke at
>involvere begær.

Og så længe det bliver i familien er alt i orden.

Fra : Boerge

Dato : 05-01-05 18:38

Marianne Feddersen wrote:

> Han behøver vel ikke at begære hende for at have sex med hende. Han
> bliver jo bare bedt om at gøre hende gravid og det behøver jo ikke at
> involvere begær.

Du har nok ret. I så fald gælder det samme for prostituerede, som mange
kristne og Bibelen også tager afstand fra.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 05-01-05 18:46

On Wed, 05 Jan 2005 18:37:38 +0100, Boerge <zxdfawd@asdf> wrote:

>Du har nok ret. I så fald gælder det samme for prostituerede, som mange
>kristne og Bibelen også tager afstand fra.

En prostitueret er jo ikke i familie med sin kunde....

Fra : Boerge

Dato : 05-01-05 19:03

Andropov wrote:

> En prostitueret er jo ikke i familie med sin kunde....

I vores moderne samfund kaldes sex indenfor familien vist blodskam...

Nej, men en prostitueret forventes ikke at begære sin kunde, men skal
bare levere en serviceydelse, som opfylder kundens behov for sex eller
samvær.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 05-01-05 19:11

On Wed, 05 Jan 2005 19:03:09 +0100, Boerge <zxdfawd@asdf> wrote:

>I vores moderne samfund kaldes sex indenfor familien vist blodskam...

Det gjorde det ikke dengang og det må man forholde sig til...

Fra : Boerge

Dato : 05-01-05 19:34

Andropov wrote:

> Det gjorde det ikke dengang og det må man forholde sig til...

Vi må sandelig også forholde os til de kulturelle forskelle, og dermed
den kulturelle baggrund for religiøse skrifter som Bibelen.

Tilsyneladende hører svogerægteskab til en kultur, hvor en familie var
afhængig af, at ældre generationer blev forsørget af yngre generationer.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 05-01-05 19:58

On Wed, 05 Jan 2005 19:33:33 +0100, Boerge <zxdfawd@asdf> wrote:

>Vi må sandelig også forholde os til de kulturelle forskelle, og dermed
>den kulturelle baggrund for religiøse skrifter som Bibelen.

Det skriver jeg heller ikke man ikke skal.

>Tilsyneladende hører svogerægteskab til en kultur, hvor en familie var
>afhængig af, at ældre generationer blev forsørget af yngre generationer.

Gad vide om det ikke har været sådan de fleste steder.
Der var jo ikke noget som hed folkepension den gang.

Fra : Boerge

Dato : 05-01-05 20:25

Andropov wrote:

> Gad vide om det ikke har været sådan de fleste steder.
> Der var jo ikke noget som hed folkepension den gang.

Netop. Det har temmelig stor betydning for forståelsen af de hellige
skrifter, som de fleste religioner bygger på, hvis de ikke bygger på Selvet.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Tina

Dato : 04-01-05 12:54

> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Citatet handler faktisk om afbrudt samleje for ikke at få børn. Der står
> intet om onani i Bibelen.
>
> Per V.

Jamen hvad så med kvinder vi må gerne eller hvad?

Tina der ikke smider sin sæd nogle steder*G*

Fra : Andropov

Dato : 04-01-05 17:36

On Tue, 4 Jan 2005 12:54:11 +0100, "Tina" <tije@tije.dk> wrote:

>Jamen hvad så med kvinder vi må gerne eller hvad?

Jo det må i jo nok godt ifølge biblen da i ikke mister æg ved onani.

Fra : Thomas

Dato : 08-01-05 04:04

> On Tue, 4 Jan 2005 12:54:11 +0100, "Tina" <tije@tije.dk> wrote:
>
> Jo det må i jo nok godt ifølge biblen da i ikke mister æg ved onani.

Nej specielt fordi kvinder ikke onanerer... Medmindre de lige gør
deres mandlige partner en tjenste
Når kvinder 'tilfredsstiller sig selv' er den tekniske betegnelse vist,
at de 'masturberer'

..Thomas

Fra : Andropov

Dato : 08-01-05 08:13

On Sat, 8 Jan 2005 04:03:53 +0100, "Thomas"
<Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote:

>Nej specielt fordi kvinder ikke onanerer... Medmindre de lige gør
>deres mandlige partner en tjenste

Sådan noget er jo altid i orden :)

>Når kvinder 'tilfredsstiller sig selv' er den tekniske betegnelse vist,
>at de 'masturberer'

Så er det måske ikke rigtig onani :)

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-01-05 14:07

Filip <anonym@get2net.dk> wrote:

> Jeg føler mig tvesindet da jeg elsker at onanere, men jeg vil gerne
> personligt prøve at undgå at onanere da jeg ikke synes det stemmer overens
> med min tro.

Udover min personlige mening, at religion er noget den onde selv har
hittet på, så er afholdenhed er spørgsmål om tid og styrke.
Hvis du har prøvet at holde op med at ryge (uden sammenligning i
øvrigt), så ved du nok hvad jeg mener.

Hvis man er vant til at få noget på den dumme et par gange om ugen, så
skal der altså lige gå en tid, før éns tanker ikke længere kredser om
emnet.
--
Bedste hilsener

Steen

Fra : Thomas

Dato : 08-01-05 04:05

"Steen Jensen" <isteen@os.danmark> skrev i en meddelelse

> "religion er noget den onde selv har hittet på"

He he... Guld kommentar!!! Den skal jeg huske

..Thomas

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-01-05 10:00

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-01-05 19:56

Filip wrote:

> [...]
> da jeg ellers kommer om natten, og det er lidt træls. Jeg savner gode råd

Så skær da din pik af for helvede, dit perverse svin.

Det er den *ENESTE* mulighed du har for at stoppe, dit perverse svin.

Bemærk venligst, at man ikke er pervers hvis man har et normalt forhold
til onani, hvilket du som bekendt ikke har.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Bufas

Dato : 03-01-05 20:35

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
news:41d99526$0$99430>> personligt prøve at undgå at onanere da jeg ikke
synes det stemmer overens

Hvem har sat den norm?

Hilsen
Bufas.

Fra : Tina

Dato : 04-01-05 07:39

LOL jeps der var løsningen nok

Fra : Rasmus

Dato : 04-01-05 20:12

> [...]

> ved med at gøre det da jeg ellers kommer om natten, og det er lidt
> træls. Jeg savner gode råd til at stoppe.

Gider ikke blande mig i religionsdebatten, den kan i selv ligge og rode
med !!

Men jeg vil gerne øse lidt af min erfaring med "englefisse". Jeg er 25
og har somme tider natlig afgang/orgasme, hvis jeg ikke kommer af med
sæden via onani eller sexi et stykke tid. Dette er noget jeg har oplevet
lige siden 13-14 års alderen. Sædafgangen forekommer altid i forbindelse
med erotiske drømme (deraf navnet englefisse ), som enden med
orgasme/sædafgang og jeg vågner ret kort efter. Drømmen sidder som regel
stadig så meget i mig, at jeg ikke når at forbindet det at skifte
boxershorts osv. med noget ubehageligt, da jeg stadig har noget
behageligt at tænke på

Jeg troede faktisk dette var et meget udbredt fænomen, men måske er ikke
alle lige åbne omkring det !

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 06-01-05 17:32

[Rasmus | 04 Jan 2005 19:12:05 GMT]

>Men jeg vil gerne øse lidt af min erfaring med "englefisse". Jeg er 25
>og har somme tider natlig afgang/orgasme,

Det vil sige at du har det stadig? Det er da ellers, efter hvad jeg har
hørt, ret sjældent at have det efter den (tidlige) pubertet?

> Sædafgangen forekommer altid i forbindelse med erotiske drømme
> (deraf navnet englefisse ), som enden med orgasme/sædafgang
> og jeg vågner ret kort efter.

Orv, jeg er misundelig!

/René

Fra : Rasmus

Dato : 07-01-05 10:00

Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> wrote in

> [...]
har
> hørt, ret sjældent at have det efter den (tidlige) pubertet?

Ja jeg har oplevet det for en lille uge siden, men det er ikke nær så
hyppigt som da jeg var teenager. Men nu er jeg også i et fast forhold,
og får regelmæssigt sex eller onanere, så mon ikke det er derfor. Og så
er man nok ikke helt så fikseret på se, på samme måde som da man var
teenager, og den stod blot man gik ud i blæsevejr

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-01-05 17:25

[Rasmus | 07 Jan 2005 09:00:08 GMT]

>Ja jeg har oplevet det for en lille uge siden, men det er ikke nær så
>hyppigt som da jeg var teenager. Men nu er jeg også i et fast forhold,
>og får regelmæssigt sex eller onanere, så mon ikke det er derfor.

Måske - du onanerede vel også ganske ofte i din ungdom - altså, det gjorde
vi alle vel ret ofte?

>Og så er man nok ikke helt så fikseret på se, på samme måde som da man var
>teenager, og den stod blot man gik ud i blæsevejr

Hehe - hvorfor skal den slags absolut forandres bare fordi man er blevet
lidt ældre?

Mit behov er heldigvis svundet lidt med "alderen" - jeg siger heldigvis
fordi jeg er stadig en "pest" for min partner, fordi jeg rigtigt ofte prøver
at lokke til sex - jeg må have været endnu mere uudholdelig hvis ikke
trangen var svunden lidt

/René