Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt GF-kort - max 3500,-
Fra : Martin [5220]

Dato : 02-01-05 20:26

Det ender jo nok med at jeg skal have et nyt GF-kort.

Jeg har kigget på 6800 serien, og regner med at det ender med et Asus
6800GT.

Eller hvad skal man vælge ? Jeg kan se at POV's 6800GT er enormt populær,

men Asus går man jo aldrig forkert i byen efter. Og så kan man få det til ca
2300,-

Hvad har I af kommentarer til disse kort eller andre bedre forslag ??

/Martin

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-01-05 21:30

Hvis pengene er der er det vel OK, men jeg må sige jeg det 6600GT jeg lige
har købt overrasker. Og så til næsten 1000 kr mindre.

- men forskellen svinger jo far næsten ingenting til dobbelt op i 6800GT,
afhængig af hvilke tests man tror på og hvad det skal bruges til.

Jeg køber "altid" POV. Super mekanisk kvalitet. Elendige manualer

Bjarke

Fra : Erik

Dato : 02-01-05 22:21

Martin [5220] wrote:
> [...]
> 2300,-

> Hvad har I af kommentarer til disse kort eller andre bedre forslag ??

Til maks 3500 ville jeg vælge et Club3D X800XT Platinum Edition(AGP):

Erik

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-01-05 07:43

Hej

Martin [5220] wrote:
> men Asus går man jo aldrig forkert i byen efter. Og så kan man få det til ca
> 2300,-

Jo, du går helt galt i byen. Asus kortet er nemlig IKKE et 6800GT kort,
men blot et almindeligt 6800 kort som Asus kalder GT. En bovlam Golf II
1,3 bliver jo heller ikke en GTI blot fordi en teknisk skoleelev sætter
et sådant skilt på bagklappen

Fra : Nicolai

Dato : 03-01-05 08:07

> [...]
> blot et almindeligt 6800 kort som Asus kalder GT. En bovlam Golf II 1,3
> bliver jo heller ikke en GTI blot fordi en teknisk skoleelev sætter et

Se det er dig der tager fejl. ASUS har netop en 6800GT, dog er den billigere
fordi der kun er 128MB ram på.

Kanon kort til prisen, men man burde alligevel vælge et 6600GT ;)

Jeg har et MSI 6800GT, og har ikke fortrudt, men sindsyg pris ;)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-01-05 08:56

Hej

Nicolai wrote:
> Se det er dig der tager fejl. ASUS har netop en 6800GT, dog er den billigere
> fordi der kun er 128MB ram på.

Nej, det er IKKE et GT kort. Prøv at kigge nærmere på specs på Asus's
hjemmeside. EDBpriser angiver nemlig forkerte specs. Ram'n kører 700Mhz,
mens det på et ægte GT kort kører 1Ghz. GPU'en kører 350Mhz, mens det på
et ægte GT kører 375Mhz. Rammen er GDDR1, mens det på et ægte GT er
GDDR3. Alt i alt er det sjovt nok de præcis samme specs som et 6800 kort.

Så Asus kortet er blot et for dyrt 6800 kort og i den sammenhæng vil jeg
da også anbefale et 6600GT kort i stedet. ALternativ skal man op i
6800GT eller bedre eller X800Pro eller bedre. Alt imellem 6600GT og
6800GT er for mig at se spild af penge.

Fra : Carsten

Dato : 03-01-05 09:18

Et 6800GT core har standard hastighed på 350 Mhz.
Sammenlign evt. selv her (se allernederst på siden).
http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=3&var1=88&var2=0

At det ikke er et 100% 6800GT grafikkort kan vi godt blive enig om,
men Asus V9999GT/TD har GPU fra et alm. 6800GT og billig RAM.

Så til omkring 700-1000 billigere end et alm. 6800GT synes jeg det er ok.

Hilsen Carsten

Fra : Nicolai

Dato : 03-01-05 09:22

> At det ikke er et 100% 6800GT grafikkort kan vi godt blive enig om,
> men Asus V9999GT/TD har GPU fra et alm. 6800GT og billig RAM.
>
> Så til omkring 700-1000 billigere end et alm. 6800GT synes jeg det er ok.

Netop. Enig.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-01-05 10:11

Hej

Carsten wrote:
> At det ikke er et 100% 6800GT grafikkort kan vi godt blive enig om,
> men Asus V9999GT/TD har GPU fra et alm. 6800GT og billig RAM.
>
> Så til omkring 700-1000 billigere end et alm. 6800GT synes jeg det er ok.

Ok, jeg troede faktisk det kun var en 6800-GPU, men den er åbenbart
blevet så barberet at den til tider faktisk er langsommere end et 6600GT
kort, selvom den som regel dog er hurtigere. Så prisen synes jeg da, er
alt for vildt skruet op.

Se testen her (godt nok på tysk, men tallene taler for sig selv):
<http://www.hardwareluxx.de/cms/artikel.php?action=show&id=73&seite=15>

Fra : Carsten

Dato : 03-01-05 10:51

Kortet performer sådan set godt nok, når man ser bort fra
grafikkortbelastnings forskelle fra spil til spil som i dit link.

Hvis man ser på alle 3Dmark2003 tests i dit link, så ser man
at 6600GT er bagefter Asus V9999GT/TD kortet i alle tests.
http://www.hardwareluxx.de/cms/artikel.php?action=show&id=73&seite=25

Men om merydelsen er cirka kr. 800-100 mere værd er måske tvivlsomt.
Et 6600GT er et godt kort til prisen, helt sikkert.