GALAXY grafikkort...Hvor kan man købe det ~
Fra : Burnzz[9000]

Dato : 02-01-05 18:49

Som nævnt i overskriften er jeg ude efter et Galaxy grafikkort, nærmere
bestemt et 6600GT 8xAGP. Jeg har set det i en test på guru3D.com og nu
skal deet være. Jeg har ikke selv kunnet finde forhandlere i DK der
sælger Galaxy-kort, så hvis i kender et sted så vil jeg meget gerne have
besked....

Burnzz

Fra : Brian Lund

Dato : 02-01-05 20:05

> [...]
> skal deet være. Jeg har ikke selv kunnet finde forhandlere i DK der
> sælger Galaxy-kort, så hvis i kender et sted så vil jeg meget gerne have

Bare lige en indskydelse...

Er der nogen specielle features på netop Galaxy kortet som du søger?
Ellers er der nemlig ingen grund til at gå efter præcist det mærke, hvis du
finder en anden producent med samme chip, 6600 GT, får du nøjagtigt det
samme ud af kortet!

(Så fremt det har samme core og RAM hastighed, men det er vel standard på
alle 6600 GT?)

Brian

Fra : Peet

Dato : 02-01-05 21:06

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse news:41d845d8$0$289$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> samme ud af kortet!
>
> (Så fremt det har samme core og RAM hastighed, men det er vel standard på

Der kan være forskel på features på kortene, ramtype, støj etc.
Dette kort kører som std. lidt overclocket og har en hurtig ramtype,
desuden skulle den ikke være specielt støjende men alligevel godt
kølet.

Fra : Burnzz[9000]

Dato : 02-01-05 21:30

Brian Lund wrote:

> [...]
> samme ud af kortet!
>
> (Så fremt det har samme core og RAM hastighed, men det er vel standard på

I flg. testen på guru3D larmer blæseren mindre end på andre 6600GT kort,
men læs selv "dommen" her: http://www.guru3d.com/article/Videocards/169/17/

Burnzz

Fra : Brian Lund

Dato : 02-01-05 21:36

> I flg. testen på guru3D larmer blæseren mindre end på andre 6600GT kort,
> men læs selv "dommen" her:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/169/17/

Okay, det er selvfølgelig altid rart med mindre støj :)

Men hvis du ikke finder den her hjemme (hvilket jeg desværre tror du skal
vente længe på) kan du jo altid købe et andet kort og montere en støjsvag
køler på det efterfølgende!

Brian

Fra : Marni

Dato : 02-01-05 21:30

http://www.overclockers.co.uk/

Fra : Burnzz[9000]

Dato : 02-01-05 21:52

Marni wrote:

> http://www.overclockers.co.uk/

Tak for linket, jeg foretrækker dog at shoppe i DK mht. reklamation og
lignende. Nogle der har erfaringer med overclockers.co.uk???

Burnzz

Fra : Brian Lund

Dato : 02-01-05 21:59

> Tak for linket, jeg foretrækker dog at shoppe i DK mht. reklamation og
> lignende. Nogle der har erfaringer med overclockers.co.uk???
>
> Burnzz

Bestilte engang et kabinet der...
De havde den ikke på lager og der gik meget længe før de overhovedet fik det
hjem, der var lidt frem og tilbage men det kom da til sidst...

Men sådan kan det jo gå når man absolut vil have et bestemt kabinet...

Brian

Fra : Burnzz[9000]

Dato : 03-01-05 13:07

Brian Lund wrote:

> [...]
> hjem, der var lidt frem og tilbage men det kom da til sidst...
>
> Men sådan kan det jo gå når man absolut vil have et bestemt kabinet...

Jeg har fundet en butik i Tyskland, der sælger Galaxy-kort:

http://web767.basicbox5.server-home.net/shop30_test/index.htm

Jeg kan spare ca. 200,- i fht. overclockers.co.uk hvis jeg bestiller der
i stedet for, så det tror jeg bliver løsningen.

Burnzz

Fra : Peet

Dato : 03-01-05 19:37

"Burnzz[9000]" <noreply@plz.dk> skrev i en meddelelse news:crbc95$1khi$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Jeg kan spare ca. 200,- i fht. overclockers.co.uk hvis jeg bestiller der i stedet for, så det tror jeg bliver løsningen.

Bemærk at ram m.m. ikke er det samme ........ det er 2.0ns

Fra : Burnzz[9000]

Dato : 05-01-05 21:35

Peet wrote:

> "Burnzz[9000]" <noreply@plz.dk> skrev i en meddelelse

> Bemærk at ram m.m. ikke er det samme ........ det er 2.0ns

Damn det så jeg sku ikke...og nu er det bestilt. Hmmm, men måske er det
en trykfejl :'(

Burnzz