Visum til Venezuela!
Fra : Pelle G?eg

Dato : 02-01-05 17:27

Hej,

Jeg undre mig over måden man skal have lavet visum på herhjemme fra
til Venezuela.

1. Hvis jeg flyver ind i Venezuela skal jeg ikke have visum i
forvejen, da jeg får et turist visum udleveret i flyet.
2. Hvis jeg tager over land jorden til Venezuela skal jeg have visum i
forvejen.

Da jeg kommer fra Brasilien over land jorden skal jeg have visum med
hjemmefra.

Jeg kontakter deres ambassade i danmark og får afvide det koster 30
USD som skal indsættes på deres konto i den danske bank. Jeg vil så
gøre dette, men bliver mødt med et gebyr på 150 kr for denne service
hos min bank (sydbank). Jeg kontakter så Den Danske Bank for at høre
om det er muligt jeg kan indsætte disse penge på kontoen i en bank,
ved enten at komme ind med 30 USD eller det tilsvarende i DKK. Nej får
jeg afvide at denne type transaktion skal jeg gøre via min normale
bank!

Nu vil jeg så høre, hvordan gør i andre når dette ske, venezuela er
vel ikke det eneste land med denne ordning?

Med den samlede pris for et visum så kan det næsten betale sig for mig
at købe en flybillet fra Brasilien og ind i venezuela istedet nemlig?

Kan det passe at det skal koste mig 150 kr i gebyr for dette?

Fra : bj

Dato : 02-01-05 19:49

"Pelle G?eg" <pellegoeg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at købe en flybillet fra Brasilien og ind i venezuela istedet nemlig?
>
> Kan det passe at det skal koste mig 150 kr i gebyr for dette?

ja, det kan godt passe, bare for at overflytte penge til f. eks. Østrig har
jeg oplevet at skulle betale gebyr på 70dkr. Det ville jeg ikke og fik
derfor netbank og gjorde det selv...gratis...

bj

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 02-01-05 23:17

Hej...

bj wrote:

> ja, det kan godt passe, bare for at overflytte penge til f. eks. Østrig har
> jeg oplevet at skulle betale gebyr på 70dkr. Det ville jeg ikke og fik
> derfor netbank og gjorde det selv...gratis...

Kan også overføre penge til hele Europa uden det koster noget specielt,
men det er jo i EURO og ikke dollars.

Sydbank tilbyder ikke overførsler i us dollars fra netbank.

Venligst
Pelle

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 02-01-05 22:43

"Pelle G?eg" <pellegoeg@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan det passe at det skal koste mig 150 kr i gebyr for dette?

Tjek, om du kan overføre via netbank. Nogle kan.

Kennet
--
... og hvor går rejsen mon hen næste gang?
se det her: www.pernille-kennet.dk

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 02-01-05 23:16

Hej,

Kan desværre ikke gøre det via min netbank, da sydbank kun tilbyder
overførsler i EURO.

Pelle

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-01-05 00:05

"Pelle Gøeg" <pellegoeg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Kan desværre ikke gøre det via min netbank, da sydbank kun tilbyder
> overførsler i EURO.

Jeg har danske netbank og kan sagtens sende i Dollar
uden problemer, også hvis modtageren ikke har konto i DB

vh JJ

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 03-01-05 00:10

Hej.

Jens Jensen wrote:
> "Pelle Gøeg" <pellegoeg@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har danske netbank og kan sagtens sende i Dollar
> uden problemer, også hvis modtageren ikke har konto i DB

Kan du give en hurtig beskrivelse af hvor du gør det da jeg har en ven
som jeg kan få til at lave overførslen for mig, men han kan ikke finde
noget på hans danske netbank (har kun sydbank jo).

Venligst

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-01-05 00:33

> Kan du give en hurtig beskrivelse af hvor du gør det da jeg har en ven som
> jeg kan få til at lave overførslen for mig, men han kan ikke finde noget
> på hans danske netbank (har kun sydbank jo).

Åbn DB-netbank gå ned i Udlandsbetaling og der kan du vælge mellem alle
valutaer og beløb. Du kan i forvejen oprette en fast beløbsmodtager med alle
de oplysninger der kræves som BIC SWIFT IBAN og man kan sagtens sende når
man har alle oplysningerne
DB hedder i Swiftsprog DABADKKKxxx = xxx dækker forkortelsen over bynavn se
her:
http://www.swift.com/biconline/
så skal du bruge et IBAN nr. DK skal være på 18 karakterer DK+16. Spørg
betalingsmodtageren efter IBAN nr. og Swift = det skal han oplyse dig om

Eksempel på IBAN i Danske Bank
Et IBAN i Danske Bank er på 18 tegn, som består af ISO-landekoden +
kontrolnøglen registrerings -nummeret 3000 og det egentlige kontonummer på
10 tegn.
Kontonummer i Danske Bank 4420 3161123456

Landekode Kontrolnr. Registreringsnr. Kontonr.
DK 98 3000 3161123456

vh JJ

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-01-05 14:18

> [...]

> ved enten at komme ind med 30 USD eller det tilsvarende i DKK. Nej får
> jeg afvide at denne type transaktion skal jeg gøre via min normale

Hvis det er en konto i Danske Bank, mon så ikke kontoen føres i DKK, og det blot
er et spørgsmål om at overføre modværdien af USD 30,- i DKK til ambassadens
konto i Danske Bank? Dette må kunne gøres billigt via ens egen netbank.

Claus