Vakuum pakket Bacon
Fra : Sp@cey

Dato : 02-01-05 16:57

Jeg har lige været heldig nok til at finde et stykke Bacon i køleskabet som
havde sidste holdbarhed d. 22/12. Er der en helbreds risiko ved at spise
stykket? Jeg mener røget og saltet kød kunne jo næsten holde sig i årevis i
gamle dage? Det skal siges at det er vakuum pakket og er ikke blevet åbnet.

Mvh
Kenneth

Ps. Godt Nyt(h)år

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-01-05 17:08

"Sp@cey" <Someone@microsoft.com> wrote in message

> Jeg har lige været heldig nok til at finde et stykke Bacon i
> køleskabet som havde sidste holdbarhed d. 22/12. Er der en helbreds
> risiko ved at spise stykket?

Nej.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/02/04)

Fra : Sp@cey

Dato : 02-01-05 17:19

> "Sp@cey" <Someone@microsoft.com> wrote in message

> Nej.
>
> --

Det mente jeg heller ikke....Men ellers kan i læse om det i avisen om et
par dage......
Tak for svaret
Kenneth

Fra : bb

Dato : 02-01-05 22:06

>Nej.

Sjovt, jeg har også noget kylling bacon liggende med ca. samme
udløbsdato.
Er der nogle steder hvor man kan læse om lignende madvarer hvor
holdbarhedsdatoen godt kan overskrides lidt uden at det gør noget?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 02-01-05 23:39

bb wrote:

> Er der nogle steder hvor man kan læse om lignende madvarer hvor
> holdbarhedsdatoen godt kan overskrides lidt uden at det gør noget?

Det er svært at sige generelle ting om. En god idé: Lugt først til madvaren.
Lugter det "som det skal", smag da på det. Smager det "som det skal" er det
i orden.

Ellers kan man bruge sin sunde fornuft. Det siger f.eks. sig selv at varer
med meget lang holdbarhedstid, nok ikke rådner fuldstændig nøjagtig på den
angivne dato

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-01-05 08:41

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev:

> Ellers kan man bruge sin sunde fornuft. Det siger f.eks. sig selv
> at varer med meget lang holdbarhedstid, nok ikke rådner
> fuldstændig nøjagtig på den angivne dato

Nej det kan eksempelvis være rådnet længe før.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Harry Lund

Dato : 03-01-05 09:48

Min hustru siger: prøv at stege det. Hvis det lugter godt er det i orden.