Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
bil-lader til Vosonic VP300 X'S-Drive Pro
Fra : JH

Dato : 02-01-05 17:01

Er der nogle der har/kender til billaderen til Vosonic VP300 X'S-Drive Pro
billedbank.
Den koster mellem $5 og $10 i USA, så jeg forestiller mig at det bare er et
simpelt kabel fra cigarettænderen til enheden, og så vil jeg lave det selv.
Er der mon nogle der ved om det er mere avanceret end jeg tror, og som føler
sig fristet til at stoppe mig inden jeg brænder både bil og billedbank af

På forhånd tak

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 02-01-05 20:39

JH wrote:

> [...]
> sig fristet til at stoppe mig inden jeg brænder både bil og billedbank af

Jeg har overvejet det samme. VP300 er specificeret til at kunne forsynes
med mellem 9 og 18 V, så det skulle køre fint med de 12 - 14½ V, der
findes i en bil.

Men jeg er lidt bange for at der kan være spikes på over 18 V i
forsyningen, så jeg ville nok sætte et filter eller en regulator (7809
eller lignende) foran.

Et af de ladekabler, som jeg har fundet på nettet, ser ud til at
indeholde lidt elektronik, så det går formentligt ikke med et rent kabel...

Fortæl gerne hvad du finder ud af

--
Vh Kurt http://www.aub.dk/~kkjen