Defekt grafikkort eller ???
Fra : Martin [5220]

Dato : 02-01-05 16:19

Jeg har fået nogle problemer med at skærmen ind imellem begynder at flimre
og går på pauseskærm i 1 sek. eller 2. så flimrer den lidt videre. Og prøver
jeg at scrolle eller åbne vinduer, så tilter den helt. Problemet startede så
småt med lidt "hakker" i texturerne når jeg gamede. Men det er gradvist
tiltaget.

Jeg har et Leadtek TI4600Ultra

Resten af konfig. er:
A7N8X DeLuxe
1024 MB Samsung PC3200
Barton 2600+

PSU er på 350W, med fornuftig levering af amperer.

Jeg har prøvet at skifte GF-drivere, men det hjælper ikke.

Nu har jeg sat et TNT 32 mb kort i, og der virker tingene ok.

Skal jeg konkludere at det er mit elskede TI4600 der er ved at begive sig
til de evige HW-marker?

/Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-05 16:22

Martin [5220] wrote:

> Skal jeg konkludere at det er mit elskede TI4600 der er ved at begive
> sig til de evige HW-marker?

Det er jeg bange for...

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin [5220]

Dato : 02-01-05 16:24

> Det er jeg bange for...

Der er forhåbentlig andre som mener Jesper ikke har ret

/Martin

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-01-05 16:57

Jeg har set noget tilsvarende på et grafikkort der var overklokket for
meget. Kører du std klokning på det (jeg ved ikke om det kan ændres på den
model)

Bjarke

Fra : Martin [5220]

Dato : 02-01-05 17:49

> Kører du std klokning på det (jeg ved ikke om det kan ændres på den model)

Ja, jeg kører ikke med nogen form for OC

/Martin

Fra : Villy Jensen

Dato : 02-01-05 17:00

> Det er jeg bange for...

Jaeh hvis...

Check lige om GPU'en bliver kølet tilstrækkeligt:
Kører GPUfan?
Har GPUkøleprofil god termisk forbindelse til GPU? Er kølepasta udtørret?
Bliver GPUkøler over 50°? (er der fornuftig airflow forbi GPUkøler?)

Hvarffor en GPUkøler er monteret?
Original?
1 eller 2 heatpipes?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin [5220]

Dato : 02-01-05 17:53

> Check lige om GPU'en bliver kølet tilstrækkeligt:

Det gør den

> Kører GPUfan?

Ja

> Har GPUkøleprofil god termisk forbindelse til GPU? Er kølepasta udtørret?

Tjekker jeg op på og vender tilbage.

> Bliver GPUkøler over 50°? (er der fornuftig airflow forbi GPUkøler?)

Det ved jeg ikke, jeg har ikke noget software installeret som kan overvåge
disse tilng. Nogle forslag til godt software?
Jeg har kørt med ASUS' men det gav konflikter.

> Hvarffor en GPUkøler er monteret?

De 2 små originale er pillet af pga larmen og erstattet med en 80 mm Pabst,
det burde give tilstrækkelig køling. Kølepladerne har aldrig virket
overdrevet varme.

/Martin

Fra : Villy Jensen

Dato : 02-01-05 19:04

> Det ved jeg ikke, jeg har ikke noget software installeret som kan overvåge
> disse tilng. Nogle forslag til godt software?
> Jeg har kørt med ASUS' men det gav konflikter.

Du må "ind med klør 5":

"Hvis (overflade)temperatur er under 50° kan man holde på med fingrene
'forever' uden at bræde sig"

"Hvis (overflade)temperatur er over 50° kan man ikke holde på med fingrene
'forever'. Så må man give slip"

(Det kan måske måles med (usikkerheder og) software, men det er hurtigere
med fingrene)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin [5220]

Dato : 02-01-05 20:15

> (Det kan måske måles med (usikkerheder og) software, men det er hurtigere
> med fingrene)

Så bliver det ikke for varmt. Jeg kan sagtens have fingrene på kortet.

Jeg tror lige jeg skraber en reservecomp. sammen af stumper fra gemmerne og
tester det i den.
Så kan jeg udelukke anden HW hvis det brokker jeg i den også

/Martin

Fra : Martin [5220]

Dato : 03-01-05 18:24

Findes der noget godt software til at testegrafikkortet med?

/Martin

Fra : Villy Jensen

Dato : 03-01-05 18:29

> Findes der noget godt software til at testegrafikkortet med?

3DMark®03 skulle kunne gennemvarme enhver GPU:
http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin [5220]

Dato : 04-01-05 14:42

> 3DMark®03 skulle kunne gennemvarme enhver GPU:

HJÆLP!

Jeg har flyttet kortet over i en anden maskine og gennemtestet det i 2 timer
med ovennævnte, og der fremkommer ingen fejl.
Og det er til trods for at det bliver varmere i det kabinet pga. dårligere
luftgennemstrømning end i det oprindelige kabinet.

Så har jeg flyttet kortet tilbage i det gamle kabinet, testet det med
ovennævnte - også uden fejl. Men ca 5 min. efter jeg afsluttede testen,
begynde
det at kokse. Startede med få forstyrrelser, men i løbet af et minut
blinkede skærmen og opdateringen haltede konstant.

Mit gamle reservekort (Riva TNT 32 mb) har endnu ingen fejl givet. Dog har
jeg ikke kunnet teste det da det er for gammelt til programmet.

Men jeg vil prøve det med 2001 versionen af 3D.

Kan det måske være mit bundkort som giver problemer? Det er den sidste
mulighed jeg kan som løsning på mit underlige problem !

/Martin

Fra : Martin [5220]

Dato : 06-01-05 16:40

Nu har jeg skiftet PSU, stadig problemer.

Snakker vi nu Bundkort/PSU ??

/Martin - som desperat har brug for hjælp !!!!!