FarCry Quicksave
Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-01-05 16:04

Hej

Sidder lidt fast i en level hvor jeg er ved at være GODT irriteret
over at skulle lave det samme stykke arbejde i 5 minutter hvorefter
jeg så bliver smadret, derfor ville jeg gerne ahve en mulighed for at
quicksave så jeg i det mindste slap for de 5 minutter's gentagelse.

Nogen der ved hvordan quicksave funker, jeg kan se i changeloggen til
1.3 patchen at der skulle være noget savegame men kan ikke rigtigt få
det til at funke, nok mest fordi jeg ikke aner hvilke knapper der
giver quicksave..

Har prøvet det der med at ændre i en fil og det virker sådan set også
godt men kun indtil man dør så glemmer den ens quicksave og har også
prøvet et tysk program hvor man skulle kunne trykke F5 for at save og
F9 for at hente men det virker heller ikke..

Så derfor, er der en der ved hvordan man får quicksave til at fungere
? Altså den officielle quicksave der er med i 1.3 patchet. ?

Henrik

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 02-01-05 16:56

Henrik Madsen wrote:
> [...]
> jeg så bliver smadret, derfor ville jeg gerne ahve en mulighed for at
> quicksave så jeg i det mindste slap for de 5 minutter's gentagelse.

heh kender det :)

> Så derfor, er der en der ved hvordan man får quicksave til at fungere
> ? Altså den officielle quicksave der er med i 1.3 patchet. ?

Du spiller lystigt, det går godt og du har fundet et godt lille
gemmested (vigtigt da spillet _ikke_ går i pausemode!)

Du åbner så konsollen. Det gøres som default med ½ - altså knappen
øverst til venstre (lige under esc!) på tastaturet.

Så skriver du: \save_game dyt

Når nu du bliver bøffet af en fatboy eller andet så åbner du bare
konsollen igen og skriver \load_game dyt

Backslash laves nemt ved at holde shift (eller er det ctrl?) nede
og trykke på tabulator.

Skriver du ikke noget efter save_game gemmes bare som dato/tid og
det vil blive overskrevet senere.

Du kan evt. bytte dyt ud med andre ord eller numre eller whatever.

Du skal dog vide at du kan risikere lidt kludder i spillet når du
bruger custom saves!

btw.. har du googlet på farcry save game?

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : preben nielsen

Dato : 02-01-05 17:44

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:41d81989$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> knappen
> øverst til venstre (lige under esc!) på tastaturet.

Man binder det da vel til en tast ???

Nej, jeg spiller ikke FarCry selv, men at skulle i consollen
virker dybt godnat

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 02-01-05 21:32

preben nielsen wrote:
> Man binder det da vel til en tast ???

ja det vil vel være en god ide hvis man skal bruge det tit.
Jeg har prøvet det (altså at gemme), konstateret at det virker
og giver min viden videre. Hvis du vil forklare manden hvordan
han laver keybinds i farcry er du da velkommen. Jeg har ikke
selv leget med det, men det er sikkert ganske simpelt. Sidst jeg
lavede custom binds var i quake2 med fov :D

> Nej, jeg spiller ikke FarCry selv, men at skulle i consollen
> virker dybt godnat

tja - at folk stiller spørgsmål som kan besvares med en google-
søgning kan også virke godnat men jeg svarer pænt alligevel.
Tanken med usenet er jo at man bidrager med det man kan - og
ikke med kommentarer om hvad andre burde svare ;)

Jeg er da helt enig i at hvis man skal bruge det er det da nok
smart med en key til det. Jeg ved bare ikke lige hvordan det gøres.

Jeg synes der er automatiske saves ofte nok til at det går fint
for mig - jeg er dog ikke hoppet op på øjeste sværhedsgrad endnu.
Det kan være jeg får behov for det der.... mglp!!

/hilsner