DMC bronze kursus - Prøv det!
Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 20-05-01 19:59

Hej Folkens!

Jeg ved godt det har været sagt før, og at mange af jer har været afsted,
men tag på et DMC bronzekursus det er sjøwt.

Jeg har lige været afsted her i weekenden, man lærer sig selv og sin MC
ufatteligt meget bedre at kende, og så er det hammer skægt. Det er sgu
svært at holde det brede smil indenfor hjemen.

At den lokal køretekniske-anlæg-boss/pedel lige gav os allesammen en
(rund)tur på glatbane bakken i en aflagt HT-bus, gjore absolut ikke
weekenden mindre sjov.

Alt i alt: Tag afsted på DMC kursus, det er f*ndeme sjovt, hyggeligt &
lærerigt.
--
/uffe
xj600

Fra : Per Pedersen

Dato : 20-05-01 20:14

Uffe Overgaard Koch <uffe@NOSPAM.data-dealeren.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:D_RN6.929$W4.120386@news101.telia.com...
> [...]
>
> At den lokal køretekniske-anlæg-boss/pedel lige gav os allesammen en
> (rund)tur på glatbane bakken i en aflagt HT-bus, gjore absolut ikke

Hvis alle busser kørte sådan ville det nok få flere til at vælge kollektiv
trafik)

Det var vist også første gang at de fleste så et busdæk eksplodere!!! Og
køre meget kraftigt slalom i en bus med 60 km/t. Og dreje så skarpt i
svingene at bussens krængede så meget at baghjulene spandt så meget at der
var tale om en Spjald lignende omstændigheder) Kanon fyr ham Arne)

Næste bronzekursus er 9-10 juni i Vejle og jeg kan på forhånd garantere at
der desværre ikke kommer en HT-bus og kører åndsvagt.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen ...ham der dukkede op søndag i middagspausen

Fra : Brian

Dato : 21-05-01 16:34

Øhhmm hvordan kommer man med på sådan et kursus???. pris, sted og
beliggendehed??????

Brian W.
" som gerne vil lufte sin Honda 900 på en frisk bane.Føren kan vidst godt
trænge til lidt erfaring "
--
**** W.A.F ****

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-05-01 18:12

Kig her http://www.dmc-org.dk/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : RacerNiels

Dato : 21-05-01 18:18

Hej Brian (og alle andre dre burde tage på kursus)

Klik ind på www.dmc-org.dk

Der er en knap med kørekurser og andet godt.

Niels - har været på bronzekursus i år
XS400-SS

Fra : Per Pedersen

Dato : 22-05-01 22:05

RacerNiels <d991793@student.dtu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ee493$p3q$1@sunsite.dk...
> Hej Brian (og alle andre dre burde tage på kursus)
>
> Klik ind på www.dmc-org.dk
>
> Der er en knap med kørekurser og andet godt.
>
> Niels - har været på bronzekursus i år
> XS400-SS

Var det ikke en metalrød XS´er der var på opdagelse på Vejle køretekniske
anlæg??

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen
DMC Bronzeinstruktør

Fra : Allan Bjerregaard

Dato : 21-05-01 19:08

Jeg kan helt tilslutte mig Uffes opfordring til at deltage i DMC's
bronzekursus. Prøv det - prøv det!!!

Kurset i weekenden i Løgstør var perfekt. Det blæste godt nok en halv
pelikan, men vi var jo godt polstrede og der var tørvejr hele weekenden.

Vi skylder vel lige at sige, at prisen for at lære sin MC bedre at kende
IKKE nødvendigvis er en tur i asfalten. Min triptæller viste, at jeg i løbet
af de 2 dage fik kørt 180 km på køreteknisk anlæg i Løgstør. Lidt
hovedregning fortæller, at de 16 deltagere ialt har kørt ca. 2.800 km med
bremseteknik, slalom, kontrastyring, undvigemanøvrer og lidt "tant og fjas",
og ikke én eneste var en tur i gulvet. Til gengæld er der sikkert en del,
der fremover kan undgå en gulvtur, fordi de har fået betydelig bedre føling
med deres MC.

Stor ros til DMC for et kursus ALLE MC'ister bør ofre på sig selv.

Busturen som Uffe skrev om - der er uanede indtægtsmuligheder for Combus og
alle andre busselskaber, hvis de gi'r passagererne den slags oplevelser. Det
er specielt at opleve landskabet panorere 360 grader forbi udenfor vinduet.

Allan Bjerregaard
XV250S

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 21-05-01 22:05

> Alt i alt: Tag afsted på DMC kursus, det er f*ndeme sjovt, hyggeligt &
> lærerigt.

Nu spørger jeg lidt dumt. Kan man som 45 kører tilmelde sig disse kurser
eller er der lavet nogle specielt til dem evt. ??
Så kan i da ikke slå mig oven i hovedet på grund af manglende kørererfaring.

Anders