Et program til at lave diskotek... (Rigtig~
Fra : :-\)

Dato : 02-01-05 13:00

Hej!

Jeg håber dette er den rigtige gruppe, men jeg har været meget i tvivl om
det er
dk.teknik.lyd eller dk.kultur.musik en helt anden gruppe:
Jeg prøver alligevel - og ta'r gerne i mod kritik hvis den er plantet
forkert :

Jeg skal til et par fester lege DJ - og afspille en masse mp3-filer og
cda-formater (?)

Er der et smart program til dette...
Jeg brugte nytårsaften Windows Media Player, men der går lidt tid fra en
sang er slut til den næste starter!

Så derfor vil jeg høre om nogen kan anbefale et godt program. Jeg vil gerne
betale for programmet... Bare det ikke koster 20.000 kr. - da jeg ikke skal
bruge det professionelt!

Tak for alt hjælp!

--
Mange hilsner fra
Carsten

Fra : BadeMesteren

Dato : 02-01-05 13:10

Et bud kunne være Traktor DJ Studio som er udviklet af Native Instruments,
er rigtig godt, men er avanceret. Alt. er at bruge Winamp og sætte det til
at fade i slutning/start af sange

Fra : Mr bob

Dato : 02-01-05 13:32

> [...]
gerne
> betale for programmet... Bare det ikke koster 20.000 kr. - da jeg ikke

Hej Carsten...

Der er et par bud her:
http://www.free-software-downloads.org/freeware-mp3/mixing-software.htm

Det skal da lige siges at jeg ikke har prøvet nogle af dem.. Så jeg kan ikke
sige noget om kvaliteten..

Men som bademesteren også skriver så er der det program der hedder Traktor
DJ studio.. og det virker i hvert fald..

evt. også http://www.mixvibes.com/homeeng.htm Men så er vi også ovre i den
dyre ende....

Fra : Q

Dato : 02-01-05 13:41

> [...]
> forkert :
>
> Jeg skal til et par fester lege DJ - og afspille en masse mp3-filer og

Vær lige opmærksom på at afspilning af MP3 deslige kan være ulovligt i
discosammenhænge..

Til disco er det end ikke tilladt at bruge backup-kopier af sine skiver..

Winamp er væsentligt hurtigere.. www.winamp.com

> [...]
gerne
> betale for programmet... Bare det ikke koster 20.000 kr. - da jeg ikke

Der findes et par forskellige softwareløsninger, men der er sku ikke ret
mange af dem der virker stabile nok til at jeg ville turde satse på dem....
Ihvertfald slet ikke uden nogen form for backup løsning med et par CD
afspillere..

/peter

Fra : -V-

Dato : 02-01-05 14:56

Q wrote:

> Winamp er væsentligt hurtigere.. www.winamp.com

Men i iTunes kan du selv indstille overlaptiden.....

-V-

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-01-05 01:21

> Men i iTunes kan du selv indstille overlaptiden.....

Kan du så også i de nyere versioner af winamp...

Jonny.

Fra : -V-

Dato : 03-01-05 01:30

Jonny Jensen wrote:

> Kan du så også i de nyere versioner af winamp...

OK, men jeg har forlæææængst lagt Winamp på hylden.

Jeg fik meterlange klodser af de første udgaver, og så gider man ligesom
ikke at vende tilbage, når man nu har dårlige oplevelser med det, vel?

-V-

Fra : KHJ

Dato : 03-01-05 10:16

-V- wrote:

> [...]
>
> Jeg fik meterlange klodser af de første udgaver, og så gider man
> ligesom ikke at vende tilbage, når man nu har dårlige oplevelser med

Hvad mener du med klodser? Det er vel ikke helt firkantet, det der kommer ud
af det. Når det nu er så længe siden, at du afinstallerede Winanmp kan det
jo være, der har været adskillige opdateringer siden i efter måske f.eks Win
98, når det nu er så gammelt, som du tilsyneladende giver udtryk for.

At lave playlists eller spillelister à la jukebox kan vel ikke være hverken
sværere eller nemmere, end et indkøbt program, for så må der vel være en
fejl 40 med inde i billedet - undskyld lyden.

Borset fra det er det muligt, at det kan lade sig gøre som en underfunktion
i Nero, hvor du selvfølgelig kan complilere filer til direkte overførsel til
CD, men der handler det jo om en lidt mere avanceret og måske knapt så
velegnet teknik,og det kan jo godt være, at du vil gøre det svært, når det
nu kan gøres nemt.
KHJ

Stadig med hang til det analoge

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 02-01-05 16:52

> Winamp er væsentligt hurtigere.. www.winamp.com

Winamp er ret velfungerende og simpelt - og gratis.

Du kan downloade diverse plu-ins, herunder til crossfading. Ligeledes kan du
hjemmefra lave playlists, hvis du har behov for det

Ellers prøv download.com - der hentede jeg engag et program, hvor det
nærmest som en flersporet båndoptager var muligt at spille to numre
parallelt, justere lydstyrke, tempo osv. Husker dog ikke hvad det hed og om
det kun var en demo, men det fungerede fint til et hjemmediskotek, som du
også er inde på

vh
Michael

Fra : :-\)

Dato : 02-01-05 16:26

> Vær lige opmærksom på at afspilning af MP3 deslige kan være ulovligt i
> discosammenhænge..
>
> Til disco er det end ikke tilladt at bruge backup-kopier af sine skiver..

Hvorfor ikke?

Er det pga. ophavsret til musikken eller mp3-format? ??

Fra : Q

Dato : 03-01-05 12:27

> Hvorfor ikke?
>
> Er det pga. ophavsret til musikken eller mp3-format? ??

Ophavsret, hvis du har hentet numrene på nettet... Og så er der også lige
det med at man ikke må bruge backup skiverne når man spiller disco... MP3
kan vel opfattes som en slags backup..

/peter

Fra : :-\)

Dato : 03-01-05 17:40

> Ophavsret, hvis du har hentet numrene på nettet... Og så er der også lige
> det med at man ikke må bruge backup skiverne når man spiller disco... MP3
> kan vel opfattes som en slags backup..

Du svarede ikke helt konkret på, om det var ophavsret i forhold til
musiker/komponoistens ophavsret - eller ophavsret i forhold til beskyttelsen
af mp3-formattet.

Men jeg fandt selv ud af det ved at søge på nettet:

Se: www.infokiosk.dk

Ved at kigge lidt på siden kan man se, at
man kun må tage digital kopi af cd for at kunne lytte til den på
mp3-afspiller, såfremt kopieringen sker til personlig brug for husstand.

Så du har ret i at "Diskotek" kan man ikke kalde "personlig brug for
husstand".

Men så spekulerer jeg bare på: Der er mange som bruger digitale kopier af
CD-skiver i erhvervsmæssig sammenhæng (f.eks. radiostationer).

Hvem betaler de til for at lave denne kopiering.
Det er ikke KODA og ikke GRAMEX - men det er måske NCB ????

Fra : KHJ

Dato : 02-01-05 13:59

wrote:
> [...]
>
> Så derfor vil jeg høre om nogen kan anbefale et godt program. Jeg vil
> gerne betale for programmet... Bare det ikke koster 20.000 kr. - da

Du skal bruge noget jukebox lignende noget, hvor du simpelthen opretter
nogle "playlists", hvor du selv kan bestemme, hvilken rækkefølge, du ønsker
filerne afspillet i. Du ak evt. lave flere playlists med de samme filer,
såfremt du ønsker en anden rækkeølge eller springe lidt i det.

Alt er muligt i Windows Media Player (indbygget i Windows) eller Real
Player, hvor den sidste kan downloades gratis.

Fra : :-\)

Dato : 02-01-05 16:15

Hvordan sætter du i Media Playeren overlap af sangene (slut/start).
Som jeg skrev i mit indlæg er det ikke smart at bruge Media Player til det!

Fra : Bent Frederiksen

Dato : 02-01-05 15:11

wrote:
> [...]
>
> Så derfor vil jeg høre om nogen kan anbefale et godt program. Jeg vil
> gerne betale for programmet... Bare det ikke koster 20.000 kr. - da

Brug din windows medieplayer 9serie der hedder funktionen overtoning og den
er justerbar 10sekunder.
Mvh Bent.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 02-01-05 15:32

":-\)" <no@no.no> wrote in
news:41d7e22f$0$48456$edfadb0f@dread15.news.tele.dk in dk.kultur.musik:

> [...]
>
> Så derfor vil jeg høre om nogen kan anbefale et godt program. Jeg vil
> gerne betale for programmet... Bare det ikke koster 20.000 kr. - da jeg

Jeg har fundetet lille program, AtomixMP3, det grimt som bare fanden, men
det virker ok, den kører med en playlist, og kan selv croosfade, og justere
tempoet mellem de to sange mens den fader. Og det er ret nemt at gå til.

/Søren Hjelholt

Fra : Falcon

Dato : 02-01-05 22:52

Jeg har et program (Magix Player Deluxe) som har to "CD afspillere"
hvor man kan crossfade, mixe, sætte ekko, distortion og Gud ved hvad
på og så kan den også afspille videoklip hvis man har brug for det.
Jeg bruger det ikke selv mere, så hvis du er interesseret så er det
din for post & porto

mvh Falcon (som undskylder hvis det lyder som en salgsannonce.)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-05 16:07

> Er der et smart program til dette...
> Jeg brugte nytårsaften Windows Media Player, men der går lidt tid fra en
> sang er slut til den næste starter!

prøv iTunes, meget bedre afspiller får du ikke.

<http://apple.com/dk/itunes> såvel Windows som Mac versioner findes.

Fra : admin@kous.dk

Dato : 20-02-05 13:53

> Jeg skal til et par fester lege DJ - og afspille en masse mp3-filer
og
> cda-formater (?)

Der findes et program der PCDJ. Den findes i to udgaver Red og Silver.
Red er købeudgaven og Silver er Trial-udgaven.
Dette program er det tætteste jeg er kommet på en dobbelt
CD-afspiller. Den har alle funktioner en nyere db-afspiller har. Op til
flere Cue´s, Sampler, auto-mix-funktion, BPM-counter samt meget mere.
Kontakt mig hvis du mangler mere info.

/Jan