Finder der AFBUDSrejser direkte fra luftha~
Fra : Sørensen

Dato : 02-01-05 11:19

Hej!

Vi skal på en billig (S.U.-baseret) sol-ferie engang mellem 30.01 - 18.02
Når man søger på afbudsrejser på nettet finder man en masse restpladser,
tilbud og deslige fra de forskellige bureauer.
- Er det den eneste form for "afbudsrejser", der findes?

Førhen synes jeg nemlig man hørte om, at man også kunne få deciderede
afbudsrejser ved at sidde og vente i lufthavnen, og når et fly så skulle
afsted og passagererne ikke var dukket op (eller havde meldt afbud kort tid
forinden eller hvad nu) kunne man komme SUPER-billigt med..
Jeg kender dog ikke nogen, der nogensinde har gjort det.. Er det en skrøne
eler fortid? Eller hvordan virker det?

Mange tak for gode tips!

VH Sørensen
--
E-mail: duvedikkehvem snabelA hotmail prik commercial
"Fast, Cheap or Good -- Pick any two"

Fra : bingo

Dato : 02-01-05 11:39

> [...]
>forinden eller hvad nu) kunne man komme SUPER-billigt med..
>Jeg kender dog ikke nogen, der nogensinde har gjort det.. Er det en skrøne

Det var vist mest et fænomen i de glade 60´ereog 70´ere. tror ikke det
foregår på denne måde mere - nej den bedste måde er at have is i maven
og så ringe rundt til alle mulige rejseselskaber meget tæt på
afgangsdato (et par dage før) - med mulighed for ikke at komme afsted.
På dnne måde er der somme tider nogen knaldtilbud - men man må jo så
tage hvad det kommer.
Held og lykke !

Mogens

Fra : Bruno lind

Dato : 02-01-05 14:00

har 2 billetter til phuket d 18/2 med jumbo fra billund (14 dage med hotel)
hvis det har nogen interresse? 4600 pr stk.

Fra : Lasse Eriksen

Dato : 02-01-05 14:48

"Bruno lind" <stempelvejen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> har 2 billetter til phuket d 18/2 med jumbo fra billund (14 dage med
hotel)
> hvis det har nogen interresse? 4600 pr stk.

Hvor meget har du så givet i nedslag, 100 kr?

Fra : Bruno lind

Dato : 02-01-05 15:01

hvem taler om nedslag???

Fra : Lasse Eriksen

Dato : 02-01-05 15:17

> hvem taler om nedslag???

LOL

Fra : Sørensen

Dato : 02-01-05 22:52

> [...]

> og så ringe rundt til alle mulige rejseselskaber meget tæt på
> afgangsdato (et par dage før) - med mulighed for ikke at komme afsted.

Tak for tilbagelmeldingen!
Så vil vi da i hvert fald ikke spild tid på strategien med at sidde og
vente..

Men mener du med dit råd, at der faktisk er fordele i at ringe rundt til
rejsebureauerne fremfor at tjekke deres hjemmesider og tekst-tv?

VH Sørensen

Fra : bingo

Dato : 03-01-05 18:51

>Men mener du med dit råd, at der faktisk er fordele i at ringe rundt til
>rejsebureauerne fremfor at tjekke deres hjemmesider og tekst-tv?

Du kan sagtens
med fordel surfe nettet , men jeg har prøvet at ringe for at bestille
og så lige pludeselig blive tilbudt noget, der ikke var nævnt på
nettet - så en kombination er nok at foretrække. Den dag jeg ringede
og måske lød lidt skufftet over tilbuddet, ja så kom der lige
pludselig noget jeg kunne bruge ( Bravo-Tours). Så tag en personlig
snak - men støt dig til nettet.
Held og Lykke

Mogens

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-01-05 22:34

Hej

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> wrote:

[klip]
>Førhen synes jeg nemlig man hørte om, at man også kunne få deciderede
>afbudsrejser ved at sidde og vente i lufthavnen.
[klip]

Ja førhen, det er rigtigt, sådan avr det engang, men det er slut for
mange år siden...

Men, du kan finde en samlet oversigt over det meste på :

www.solfaktor.com/dk

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-01-05 00:01

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

2 timer før afgang åbner Tyrkiet Eksperten deres lufthavnskontor hvor de
sælger de sidste billetter billigt . du får navnet at vide på dit hotel men
bliver ikke kørt til døren, du må hyre selv en taxa !

Der er NUL-service når man rejser med Tyrkiet Eksperten

vh JJ

Fra : Sørensen

Dato : 03-01-05 08:06

"Jens Jensen" <jens@jensen.dk> skrev i en meddelelse

> 2 timer før afgang åbner Tyrkiet Eksperten deres lufthavnskontor hvor de
> sælger de sidste billetter billigt . du får navnet at vide på dit hotel
> men bliver ikke kørt til døren, du må hyre selv en taxa !

Nå, så noget er der åbenbart om snakken alligevel..

Men hvis det kun er Tykiet-Eksperten, der bruger den fremgangsmåde, er det
dog måske et lidt for stort sats at pakke kufferterne og sidde og vente på
forhånd - det kan jo tage flere dage inden man "rammer" de gode tilbud til
et varmt land (de har vist rejser til Gran Canaria 1 gang om ugen).

Nogle der kender til andre bureauer, der har specielle procedurer for
afbudsrejser og deslige?

VH Sørensen

Fra : Jesper Christiansen

Dato : 15-01-05 11:46

Hejsa

Jeg har aldrig prøvet det selv, men sidder selv lige nu og overvejer det i
har tænkt jer.. Men for nogle år siden, hvor mine forældre og jeg skulle på
ferie til den græske ø Mytilini/Lesbos/Lesvos hvad man nu ynder at kalde
den - der falder vi i snak med 2 unge svenskere som er mildere beruset.. De
fortæller at de har været til en fest i Helsingbor, og i deres fuldskab
havde de fået den ide at de ville tage ud at rejse, selvom aftalen godt nok
lød at de skulle hjem til kæresterne dagen efter, men det gad de ikk!! Så de
havde taget fra Helsingborg til Københavns lufthavn for at finde en billig
rejse.. Resultatet var at de kom ud med en (jeg mener det var en uge?! - det
var det ihvertfald, minimum) til Mytilini med hotel og fly for 999,- pr
person.. Men dette var tilbage i 2002 - ved ikke om man stadig kan.. Er
heller ikke helt sikker på hvem de rejste med, men jeg mener det var star
tour..

Med venligste hilsener
Jesper Christiansen