Island
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 02-01-05 00:01

Vi er 4 perosner, der kunne tænke os en tur til Island.
Vi havde tænkt os at flyve derop og så leje en landrover el. for derefter at
køre rundt på øen.
Men da vi ikke har spor kendslkab til Isalns er der mange spørgsmål:

Skal vi købe flybiletter og bil hver for sig eller er der arrangerede
rejser?
Hvor kan man leje bilerne?
Hvor får vi oplysninger om ruter?
Overnatningsmuligheder osv.
Hvad er priserne?

Hvis der er nogle, der kan hjælpe ville det være dejligt.

Venlig hilsen
Peder Hanghøj

Fra : JytteJ

Dato : 02-01-05 00:45

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Overnatningsmuligheder osv.
> Hvad er priserne?
>
> Hvis der er nogle, der kan hjælpe ville det være dejligt.

Det er ret meget du spørger om, men her er en webadresse du kan starte med.
www.visitreykjavik.is Man kan finde stort set alt på internettet om Island.
Men jeg kan sige een ting: der er dyrt !
(og skønt).

Vh.
Jytte Jensen

Fra : Rikke

Dato : 02-01-05 09:01

> [...]
> Overnatningsmuligheder osv.
> Hvad er priserne?
>
> Hvis der er nogle, der kan hjælpe ville det være dejligt.

Hej Peder,

Prøv denne side:

http://www.islandiatravel.dk/02/main3.asp

eller denne:

http://www.islandadventure.dk/

Mvh Rikke

---

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 02-01-05 14:36

I skal have mange tak.

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 02-01-05 14:37

Kan man campere på Island?

Peder

Fra : JytteJ

Dato : 02-01-05 15:04

> Kan man campere på Island?

jo da, man kan alt på Island, det er et absolut moderne samfund.

Jytte

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-01-05 15:27

Peder Hanghøj wrote:
> Kan man campere på Island?

Nope, man har lavet et forbud mod ihamring af pløkker pga. af faren for
sprækker i jordskorpen i det vulkansk meget aktive område!

vh og godty nytår

Jan

Fra : JytteJ

Dato : 02-01-05 15:49

> Nope, man har lavet et forbud mod ihamring af pløkker pga. af faren for
> sprækker i jordskorpen i det vulkansk meget aktive område!
>
> vh og godty nytår
>
> Jan

Gælder det alle steder ? Findes der ikke nogle dertil indrettede
campingpladser ?
Hvordan får man så sat et eller andet fast i jorden: trafikstandere, skilte,
stakitter osv. op ?

Venlig hilsen
Jytte Jensen

Fra : JytteJ

Dato : 02-01-05 15:55

> Nope, man har lavet et forbud mod ihamring af pløkker pga. af faren for
> sprækker i jordskorpen i det vulkansk meget aktive område!
>
> vh og godty nytår
>
> Jan

Det er noget sludder. Tjek selv her www.visitreykjavik.is hvor der også står
noget om camping i resten af landet.

VH.
Jytte

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 02-01-05 15:30

> [...]
> Men da vi ikke har spor kendslkab til Isalns er der mange spørgsmål:
>
> Skal vi købe flybiletter og bil hver for sig eller er der arrangerede

I er meget velkomne til at se på vore hjemmeside, www.pernille-kennet.dk Der
har vi samlet alle info om vores korte tur til Island.

Et par gode råd - køb billetten særskilt hos Iceland Air. Tilmeld jer evt.
deres nyhedsbrev, da de har ret gode tilbud. Vi opdagede, at det havde være
billigere at vente med at leje bil til vi var kommet derop, men vi var der
også uden for sæsonen (påske). Der er kun en rute, og den går hele vejen
rundt. Kommer I om sommeren kan I køre over centrum af landet, men kun hvis
I lejer 4WD. Der er masser af info på de sider som er givet af andre, men
deres turistbureau deroppe kan også hjælpe. Der er gode
overnatningsmuligheder, men de billigere bliver hurtigt udsolgt. De kan med
fordel bookes hjemmefra. Det er generelt ret dyrt, men ikke ret meget dyrere
end i forhold til DK. Mad er generelt dyrere men overnatning og entre er som
her hjemme. I kan se på vores side, hvad vi betalte, og det var som sagt i
den billige sæson. Et lille tip - køb pizzaen ude og tag med hjem. Det kan
være meget billigere!

Kennet

--
... og hvor går rejsen mon hen næste gang?
se det her: www.pernille-kennet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 13:09

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> wrote in message
> [...]
> Overnatningsmuligheder osv.
> Hvad er priserne?
> Hvis der er nogle, der kan hjælpe ville det være dejligt.

Island er absolut fedt - jeg brugte i sommer en uge på at køre hele Island
rundt på motorcykel ad ringvejen.
Vi boede på bondegårde (B & B princip), hvilket er relativt billigt efter
islandske forhold - og sjovere end at bo på hotel, synes jeg. Flere
oplysninger her: http://www.farmholidays.is. Det kan godt betale sig, selv
at arrangere overnatningerne - vi fik et bureau til at gøre det, men kunne
bagefter se, at vi selv kunne have gjort det billigere.

Hilsen
Torben

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-01-05 19:54

Hej Peder !

Jeg har først lige nu set dit spørgsmål - og alle svarene-

Du vil kunne få svar på mange spørgsmål ved at læse vor beretning på dette
link: www.rejse.michulla.dk/page3.html

Du skal desuden vide, at det er meget dyrt at leje bil, ikke mindst en 4-WD
og Land-Rovere er der ikke mange af, men derimod mange andre off-roadbiler,
nogle med meget store hjul.

God tur, det er et meget spændende land at rejse i.

Hilsen fra
Ulla og Michael