6600 GT kort hænger i Windows. Ikke i spil~
Fra : Salva

Dato : 01-01-05 19:52

Jeg har købt et Club3D Gforce 6600 GT AGP kort som jeg har et problem med.

Kortet virker fint i spil men når jeg er i Windows sker det tit, at
grafikken pludselig laver "steger" eller prikker på skærmen og så hænger
computeren i ca. 10-15 sekunder hvorefter skærmen bliver sort et kort
øjeblik og bagefter kan jeg bruger computeren igen.

Andre gange gør den det samme men kan ikke få kontakt med computeren igen og
bliver nød til at genstarte maskinen!

Dette sker ofte og kun i Windows. Der er intet problem hvis jeg spiller,
ofte i flere timer.

Jeg har installeret de nyeste Nvidia drivers og også beta-driverne men det
hjælper ikke.

Det ser ud til at problemet ikke opstår, hvis jeg afinstallerer driverne,
genstarter og så arbejder i Windows UDEN at installere driverne, så jeg vil
gætte på, at problemet ligger i driverne.

Jeg har også prøvet at "disable fast wite" i BIOS og "Graphic aperture size"
er sat til 128MB

Mit bundkort er et Asus a7v8x-x:
http://usa.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x-x/overview.htm

AMD 2500+

512Mb ram

Er der nogen der har et lignende problem eller ved hvad jeg kan gøre?

I kan se et screendump af problemet her:

http://www.kc.dk/gfx/systembakke.jpg

http://www.kc.dk/gfx/bt.jpg

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-01-05 18:24

"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har et lignende problem eller ved hvad jeg kan gøre?
>
> I kan se et screendump af problemet her:

Du kunne for sjov prøve at nedsætte GPU/RAM hastigheden i 2d mode
og se om det gjore nogen forskel.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815
ForceWare Coolbits 2.0

Jan Rasmussen