Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blæk til Epson
Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 01-01-05 17:43

Hej alle

Jeg har mig en Epson Stylus Photo 950 som skal have nye patroner - og da det
er en fotoprinter tillader jeg mig at spørge i dette forum.

Hos computercity skal jeg give 149 kr. for en patrun - men jeg er faldet
over www.inkclub.com som sælger samme til kun 90 kr. Der står ikke noget om,
at der er tale om uoriginale el.l. - men har nogle herinde erfaringer med
inkclub el.l. billige netsalgssteder - er kvaliteten i orden?

PS. Jeg gider ikke refill-helvedet - livet er sq for kort ;)

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-01-05 18:39

In article <41d6d306$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kim@naturfotografi dot dk wrote:
> [...]
> inkclub el.l. billige netsalgssteder - er kvaliteten i orden?
>
> PS. Jeg gider ikke refill-helvedet - livet er sq for kort ;)

Jeg kører med JetTec. http://www.inkylink.com - Er en UK site.
Der er vist andre der har dem lidt billigere. Fordelen ved JetTec
er at de giver garanti mod blokerede printhoveder.

Ligeledes er kvaliteten OK. De billigste uoriginal er afbleget
til ukendelighed efter 6 mdr. Så tænk også på printets levetid.

Fra : JH

Dato : 02-01-05 09:52

> [...]
> at der er tale om uoriginale el.l. - men har nogle herinde erfaringer med
> inkclub el.l. billige netsalgssteder - er kvaliteten i orden?

Jeg har købt kopipatroner til min Canon printer og naboens
Epson printer hos www.trykspar.dk flere gange.
Ingen problemer hverken med patroner eller forretning.

JH

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 11-01-05 12:07

"Kim@naturfotografi dot dk" <kim@naturfotografi.dk> skrev i en meddelelse news:41d6d306$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
| er en fotoprinter tillader jeg mig at spørge i dette forum
PS. Jeg gider ikke refill-helvedet - livet er sq for kort ;)
På min Epson Stylus Color 1160 har jeg gennem en årrække genfyldt patronerne
ved hjælp af kanyler, men efter at nye konvertible blækpatroner af høj kvalitet er blevet
så billige som kr. 22,00 for sorte og kr. 35,00 for de farvede er givinsten så lille,
at jeg heller ikke gider besværet med genfyldning af brugte patroner.
Patronindkøbene blev foretaget hos www.trykspar.dk
Til din printer koster hver farve her kr. 39,00.

Mvh
Bjarne

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-01-05 16:37

In article <41e3b35b$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Bjarne Hansen wrote:

> [...]
> Patronindkøbene blev foretaget hos www.trykspar.dk
> Til din printer koster hver farve her kr. 39,00.

Problemet er kvaliteten. Epson har permanente dyser, og hvis man bruge
lorteblæk så stopper de til. Derudover er der forskel i farve,
vandfasthedm lysægthed m.m. Så det er en god ide at købe god kopiblæk.

Selv bruger jeg JetTec. Det er de eneste der giver garanti på din
printer.