Tyske aviser om slagermusikkens storm på M~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-04 16:10

OM SLAGERMUSIKKENS STORM PÅ MTV-HITLISTEN

Noget af det mest bemærkelsesværdige i de sidste årtier er at
slagermusikkens større og større popularitet nu er så kraftig, at den også
gør sig gældende på MTV.
Noget som tidligere var totalt utænkeligt. Men efter at det nu er sket,
griber de tyske aviser nu fat i dette fænomen.

Dagbladet Hamburger Abenblatt skriver: Joy erobrer charten - Stormer
single-charts
http://www.abendblatt.de/daten/2004/12/20/378414.html

Musikbladet Yam: Joy og Schnappi stormer charten
http://yam.msn.de/stars/news/2004/12/21/825641.shtml

Musiksiden Musik.news: Krokodillen Schnappi erobrer charten
http://www.musik-news.de/artikel_das-niedliche-krokodil-schnappi-erobert-die
-charts_1576.htm

Netavisen Netzeitung: Krokodille kravler ind på Top 10 - Erobrer hitparaden
http://www.netzeitung.de/entertainment/music/318814.html

Netavisen Netzeitung: Overraskende har en ni-årig erobret hitlisten
http://www.netzeitung.de/entertainment/music/318174.html

Glaube Aktuelt: Syvårig og en krokodille erobrer charten

http://www.glaubeaktuell.net/portal/nachrichten/nachricht.php?IDD=1103734796

Meine-krone: 9-årig erobrer, sammen med en krokodille charten (her kan man
læse teksten))
http://www.krone.at/index.php?http://wcm.krone.at/krone/C00/S53/A2/object_id
__25779/hxcms/

Free radio: Schnappi en krokodille erobrer charten
http://www.krone.at/index.php?http://wcm.krone.at/krone/C00/S53/A2/object_id
__25779/hxcms/

Ja, slagermusikkens fremstormen bliver godt nok kraftigere og kraftige for
hver dag der går. Også i Norge går det som bekendt løs på stats-tv, hvor det
interaktive Danseband-jukeboks nu har mange flere seere end
pop-rock-jukeboks.
Spændende at følge udviklingen i 2005. At slagermusikken skulle storme
frem i Tyskland skulle man tro var utænkeligt. Den står så grundfæstet
stærkt som nogen steder. Dobbelt så mange kigger med på slager-tv-show end
på pop-rock-show. Det fortæller seertallene som offentliggøres dagen efter
udsendelserne.

Hilsen Åge

Fra : Propellen

Dato : 31-12-04 17:11

Åge Halldorsson wrote:

> [...]

Lad os få Kandis, Kim & Halli og alle de andre danskflop på programmet
til Roskilde 2005 & Skanderborg. Lad os derefter se hvor mange der
kommer... 60.000+ til sådan en festival *må* da være "den danske brede
befolkning" som du så tit skriver om.
Tori Amos har sq egentlig meget ret... (Læs min signatur Åge)

--
"if you´re a lame brain, then you´re a lame brain. I can't help that"
- Tori Amos

/Prop

Fra : Torben Larsen

Dato : 01-01-05 12:13

Schlager musik !! Hvor !! Enten er jeg blevet både blind og døv, men jeg
har sq ikke hørt noget schagermusik.
Ihvert tilfælde ikke de steder jeg plejer at høre musik, og gudske tak og
lov for det.
Jeg forstår ikke helt denne 'religionskrig', jeg hører MIT musik på MIN
radiostation og schlagermusikelskerne
hører DERES musik på DERES radiostationer.
Hvor svært kan det lige være ? Forventes det at folk skal 'omvendes' til den
rette tro ?
For mit vedkommende bliver det endog meget svært, da jeg ikke opgiver rocken
til fordel for schlagermusik.
Ej heller forventer jeg at se H. Lotti fans til den næste heavyconcert.
Og lad det blive ved med at være sådan.

Torben Larsen
torben-larsen@webspeed.dk