Knallert-40?
Fra : Tomas Jensen

Dato : 31-12-04 15:38

Hej
Jeg er ved at erhverve mig en Honda Vision årg '95. I følge papirene er
det en 45-knallert, men jeg kan kun få den til at køre knapt 40 km/t.
Ned ad bakke, medvind og sol i ryg, kan den lige snige sig op på de 45.
Den trækker ellers fint nok, men det er som noget holder den tilbage,
når den når de 40.
Det eneste jeg kender til knallerter ellers er tilbage fra midt 70'erne,
hvor jeg havde en 4-gears Yamaha.... og Hondaen ligner slet ikke denne,
så jeg véd ikke, hvor jeg skal begynde. Nogen forslag? Evt. link?

På forhånd tak
Tomas

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 31-12-04 16:50

Nu må den jo heller ikke køre mere end 45Km/t......
men kig lidt her: http://www.ask.co.uk/web?qsrc=2004&q=Honda+Vision+Tuning

Fra : Thomas

Dato : 31-12-04 22:50

> [...]
> ad bakke, medvind og sol i ryg, kan den lige snige sig op på de 45. Den
> trækker ellers fint nok, men det er som noget holder den tilbage, når den

Kendt problem med honda vision. Den er plomberet for godt. Snakkede med den
forhandler
som min søster købte sin honda vision af. Man kunne på det tidspunkt købe et
nyt gliderør med en tilhørende skive til 150 kr. Så var den ene plombering
væk.

1: Gliderøret i variatoren er 35mm. Det skal ned på 33mm de sidste 2 mm skal
flyttes ud på den anden side af variatoren (en skive på 2mm).

2: udstødningen er også plumberet helt inde ved selve dæmperen.

Det nemmeste på den model er at købe en polini variator og skift
udstødningen til en uorginal uden plump.
Min søsters vision kunne rende spedometeret ud efter at det var lavet. Den
gik heller ikke mere end de 40 km/t før.

Mvh. Thomas

Fra : Tomas Jensen

Dato : 03-01-05 12:19

Tomas Jensen skrev:

> så jeg véd ikke, hvor jeg skal begynde. Nogen forslag? Evt. link?
>
> På forhånd tak
> Tomas

Tak for indlægene, så nu er jeg kommet i gang. Det viser sig dog, at
efter jeg har fået noget mere luft i dækkene samt justeret karburatoren,
går den faktisk de 45 +/- vind og bakker, så det er jo ok til mit behov.

Tomas