Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pixelfejl på CCD.
Fra : frankwp

Dato : 31-12-04 13:04

Mit Nikon D1H har fået en enkelt pixelfejl på CCD'en.

Kan nogen fortælle, hvad det koster at få udbedret (interpoleret) fejlen, og
om det kan laves andre steder end hos DFA?

Tak fra frank.

Fra : Tommy Fer

Dato : 31-12-04 13:23

"frankwp" <frankwp@frankwp.com> skrev i en meddelelse
> Mit Nikon D1H har fået en enkelt pixelfejl på CCD'en.
>
> Kan nogen fortælle, hvad det koster at få udbedret (interpoleret) fejlen,
> og om det kan laves andre steder end hos DFA?
>
> Tak fra frank.

Hej Frank.

Jeg har ingen ide om hvad det koster, men kan ikke forestille mig det er
meget dyrere end 1 service time eller 2, hvilket nok står i 700-1500 kr.

Så lige lidt netpoliti.

Du skrev samme indlæg for mindre end 21 timer siden, det er normalt ikke
velset at genposte efter så kort tid.

mvh Tommy Fer

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-12-04 17:08

"Tommy Fer" <nospam@fotofer.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har ingen ide om hvad det koster, men kan ikke forestille mig det er
> meget dyrere end 1 service time eller 2, hvilket nok står i 700-1500 kr.

En rensning af CCD Sensor koster 500 og det er prisen på en Service time så
helt så dyrt er det ikke. MEn hvis ikke det irriterer dig alt for meget kan
du jo bare male den pixel i PS til en farve der passer med billedet. Men det
er selvfølgelig lettere at få kameraet til at gøre det.

Mvh
Simon

Fra : frankwp

Dato : 31-12-04 17:40

Hej Tommy,

Jeg ved det, jeg ved det - og undskyld, men jeg står i en handelssituation,
og som skrevet i første indlæg: DFA holder julelukket til den 3. januar.

I øvrigt havde jeg håbet på, at nogen i gruppen selv havde prøvet sådan en
pixel-interpolation.

Hilsen fra frank.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-12-04 21:13

"frankwp" <frankwp@frankwp.com> wrote in message
> [...]
>
> I øvrigt havde jeg håbet på, at nogen i gruppen selv havde prøvet sådan en

Du skal have et program og et specielt kabel til kameraet for at gøre det og
ulempen er at det kun er autoriserede Nikon værksteder der har den slags til
rådighed. Men desuden, sender du den ind sådan at det bliver gjort så
justerer de også lige spejlet og renser CCD'en bare for god ordens skyld så
det vil ikke være en dum ide at få den sendt ind.

Mvh
Simon

Fra : frankwp

Dato : 31-12-04 23:33

Hej Simon,

Mange tak for svaret - kender du andre firmaer i København end DFA selv, der
ordner sådan en død pixel?

Hilsen igen fra frank.