HL VS HL2, om historien ~*SPOILER*
Fra : Casper Bang

Dato : 31-12-04 12:41

Jeg har i dag langt om længe gennemført HL1.
Det er et overraskende godt spil, og jeg synes egentligt ikke grafikken er
så slem trods alt.
Jeg fik lyst til at prøve HL1, da jeg syntes HL2 var for fedt!

Jeg forstår dog ikke historien, hvis der er en...
I etteren slutter man med at slå en kæmpe baby ihjel, og ham der gutten
giver én et job. Fair nok.
I toeren har de lige pludseligt overtaget hele verden!?
Har jeg misset HL1½?

Nu har jeg læst lidt om spillene på nettet, og kan se at der åbenbart er
skrevet en historie ved siden af, som passer med det sådan nogenlunde...
Men jeg synes bare ikke historien rigtigt fremgår af spillene, hvilket er
lidt ærgeligt.

Bortset fra en manglende sammenhænd imellem spillene, synes jeg begge spil
er rigtigt gode - på hver deres måde.
Selv om HL1 er gammelt, vil jeg foreslå alle der kan lide HL2 at spille
det - det ER faktisk underholdende!

Hmm... jeg ved egentligt ikke hvad jeg ville med den her tråd - men er der
noget jeg har overset med historien imellem spillene?

MVH
Casper
- som skal til at spille HL2 igen, for at se hvor meget bedre grafikken er
:)

Fra : Henrik

Dato : 31-12-04 13:07

du kan læse det hele her:
http://www.fragfiles.org/~hlstory/index.htm
mvh
Henrik
"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41d53abb$0$68005$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Casper Bang

Dato : 31-12-04 13:23

> du kan læse det hele her:
> http://www.fragfiles.org/~hlstory/index.htm

Ahh, det vil sige at ud af de syv:

1.. The Combine Invades Xen
2.. The Black Mesa Incident [HL1]
3.. The Portal Storms
4.. The Combine Invades Earth / The Seven Hour War
5.. Rise of the Citadel
6.. The Rebellion [HL2]
7.. The Fall of the Citadel
punkter i deres timeline, dækker spillene kun de to af dem!?
Men hvor har den side deres info fra? Er det noget Valve har givet videre?

Men anyway, synes jeg det er underligt hvis der er lavet en historie der
binder det sammen, at spillerne så ikke få den med når de køber spillet, i
en eller anden form :/

Fra : preben nielsen

Dato : 31-12-04 13:22

skrev i en meddelelse
> Jeg har i dag langt om længe gennemført HL1.
> Det er et overraskende godt spil, og jeg synes egentligt ikke
> grafikken er så slem trods alt.

Hvis du anskaffer og installerer udvidelsespakken Blueshift og
dens "High Definition Pack", så får personer og våben en lækker
shineup mht. textures og polygon-antal.

Og så er det lige pludselig meget flottere - også i det
oprindelige HL1 .....og Blueshift er en selvstændig historie
baseret på Barneys oplevelser.

Se evt her:
http://www.planethalflife.com/blueshift/

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 31-12-04 13:44

> Hvis du anskaffer og installerer udvidelsespakken Blueshift og dens "High
> Definition Pack", så får personer og våben en lækker shineup mht. textures
> og polygon-antal.

Hmm.. fandt ud af at jeg også har Opposing Force, som også er en del af det
spil.
Jeg tror jeg vil gå i gang med det :)

Efter at have læst det link Henrik gav, begynder det at give lidt mening...
selv om det stadig undrer mig lidt at den historie ikke ligger på CDen eller
lignende.

Tak :)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-12-04 15:21

"preben nielsen" wrote

> Hvis du anskaffer og installerer udvidelsespakken Blueshift og dens "High
> Definition Pack", så får personer og våben en lækker shineup mht. textures
> og polygon-antal.

Med den krølle på halen at man skal installere HL "uden for" Steam da
Blueshift ikke understøttes af Steam
BlueShift følger med i HL Generations

- Peter
- Peter

Fra : Casper Bang

Dato : 31-12-04 16:00

> Med den krølle på halen at man skal installere HL "uden for" Steam da
> Blueshift ikke understøttes af Steam
> BlueShift følger med i HL Generations

Lækkert, så har jeg jo også dét spil :)
Det vil jeg kigge på, når opposing force er færdigt.

Fra : Silver

Dato : 01-01-05 17:28

Jeg vil da foreslå at du så osse får spillet HL1 Opposing Forces & HL1 Blue
Shift udvidelserne som kom året efter HL1, de er begge officielle
udvidelser.

Mvh
Silver.

Fra : Silver

Dato : 01-01-05 18:08

ALL HAIL THE KING OF LAST YEAR!!!

sorry hehe havde ikke set de andre havde foreslået det samme.

Mvh
Silver.

Fra : 1Light50

Dato : 01-01-05 19:35

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> ALL HAIL THE KING OF LAST YEAR!!!
>
> sorry hehe havde ikke set de andre havde foreslået det samme.
>
> Mvh
> Silver.

man savner bare lidt Opposing Forces 2. da historien i Opposing Forces 1.
stoppet lidt mærkeligt!!!
ham the g-man har det med at finde folk og så smide dem i timestop, indtil
han en dag skal bruge dem!!
mvh light50