Table HELT til bunden (100%)
Fra : Claus

Dato : 31-12-04 01:15

Hejsa.

Hvordan definerer jeg, at min tabel skal fortsætte til bunden af
browser vinduet?

Sikkert et "common" spørgsmål, men jeg har ikke været i stand til
at hitte et eneste indlæg.

Svaret må være noget med <TABLE height=100%>, eller?

Vh Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-12-04 02:25

Claus wrote:

> Hvordan definerer jeg, at min tabel skal fortsætte til bunden af
> browser vinduet?

> Svaret må være noget med <TABLE height=100%>, eller?

Du skal først fortælle browseren, hvad den skal være 100% af:

html, body {
height:100%
}

Dernæst kan du ikke definere højden på en tabel med html-kode. Det er ikke
validt. Det skal gøres med css:

table {
height:100%
}

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Cifly

Dato : 07-01-05 08:40

> [...]
| }
|
| Dernæst kan du ikke definere højden på en tabel med html-kode. Det er ikke

Takker for din respons.

Hvordan skriver jeg det ind ... - Internt CSS?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-01-05 13:37

Cifly wrote:

> Takker for din respons.
> Hvordan skriver jeg det ind ... - Internt CSS?

Den første definition (html, body) må nødvendigvis sættes i et stylesheet -
internt eller eksternt. Den anden definition (table) kan du sætte i intern
eller ekstern stylesheet eller inline-css som du selv synes.

Du kan læse en masse om css her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Cifly

Dato : 07-01-05 18:00

> [...]
| internt eller eksternt. Den anden definition (table) kan du sætte i intern
| eller ekstern stylesheet eller inline-css som du selv synes.

Det er muligt jeg spørger dumt, men jeg kan (efter at have læst diverse
tutorials og siderne du henviser til) ikke hitte ud af, at få det til at
fungere.

Kunne du, eller andre, lede mig lidt mere på vej?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-01-05 18:12

Cifly wrote:

> [...]
> det til at fungere.
>
> Kunne du, eller andre, lede mig lidt mere på vej?

Så må du starte med at lægge dit foreløbige ud på nettet og oplyse adressen
her i gruppen, så vi kan se det.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Cifly

Dato : 07-01-05 18:32

http://www.flygenrings.dk/Testfiler/index_nytlook.htm

Fra : Cifly

Dato : 07-01-05 18:39

"Cifly" <clauss@postkasse_hxlk.net(fjern_hxlk)> skrev i en meddelelse
| "Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i en meddelelse

| adressen
|
| http://www.flygenrings.dk/Testfiler/index_nytlook.htm

Det lykkedes, sørme. En hård fødsel - men det skete

Takker for assistancen og tålmodigheden!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-05 01:03

Cifly wrote:

> [...]

Sådan en side skal ikke laves i tabeller. Det skal laves med div og css:

http://hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp
http://hjemmesideskolen.dk/html/float.asp
http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Tabeller er beregnet til den slags indhold, som man også på et stykke papir
ville arrangere i en tabel. Forfra. ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Cifly

Dato : 10-01-05 08:47

> [...]
| http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp
|
| Tabeller er beregnet til den slags indhold, som man også på et stykke

Ja! Det kan jeg godt se. Det var jo noget smartere. Men så har jeg i da i
hvert fald lært hvordan tabeller opfører sig, hvilket i sig selv er en
udfordring!

Tak for indslaget