Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste batterier til flash
Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 22:50

Selvom jeg er en meget tålmodig mand, så strækker min tålmodighed
sig ikke til at skulle vente 5-10 sekunder (eller mere) på at den gule lampe
min flash begynder at lyse - drømmer om at komme ned på et sekund hvis
det er ladesiggøreligt.

Nogle erfarringer med hvad der er de bedste batterier til formålet ?

Min flash er en Olympus FL-36 - den bruger 2 stk. AA batterier.

Godt Nytår
Leif

Fra : HKJ

Dato : 30-12-04 22:54

"Leif Jensen" <leif_SNABEL-A_wildbills_PKT_dk> wrote in message
> Nogle erfarringer med hvad der er de bedste batterier til formålet ?
>
> Min flash er en Olympus FL-36 - den bruger 2 stk. AA batterier.

Opladelige AA batterier.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 23:37

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Leif Jensen" <leif_SNABEL-A_wildbills_PKT_dk> wrote in message

> Opladelige AA batterier.

Noget bestemt mærke jeg skal kigge efter? Har prøvet et par forskellige
genopladelige - men de var langsommere end alm. Duracell (som jeg ikke
syness er hurtige nok)

Fra : John Laursen

Dato : 31-12-04 01:41

Hvor mange mAh havde de opladelige batterier du prøvede med?

www.Batterier.dk kan du få 4 Stk 2400 mAh til 120 incl porto

1,2V/2400mAh AA NiMH batteri PRO+

Mvh John

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-12-04 07:50

In article <41d48317$0$33642$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Leif Jensen wrote:

> Noget bestemt mærke jeg skal kigge efter? Har prøvet et par forskellige
> genopladelige - men de var langsommere end alm. Duracell (som jeg ikke
> syness er hurtige nok)

Har du nogle gl. NiCD ? De skulle kunne levere mere strøm i kort
tid end NiMH.

Fra : Per O.

Dato : 31-12-04 13:20

> [...]
>>
> Noget bestemt mærke jeg skal kigge efter? Har prøvet et par forskellige
> genopladelige - men de var langsommere end alm. Duracell (som jeg ikke

Harald Nyborg har nogle 2300mA til under 100 kr for fire stk. Jeg bruger dem
i min Speedlite 550EX og de virker.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 31-12-04 00:55

Leif Jensen wrote:
> [...]
>
> Nogle erfarringer med hvad der er de bedste batterier til formålet ?
>
> Min flash er en Olympus FL-36 - den bruger 2 stk. AA batterier.

Jeg har en Quantum Turbo på min Canon 550EX flash, det er et lille
(5-700 gram) bly batteri som levere 380V direkte ind på flashens
kondensator. Det giver en ladetid fra tom til fuld på under et sekund,
1400 gange i træk.

Måske findes der kabel til din flash, check evt. på
http://www.qtm.com/battery/turbo_main.html

--Michael

Fra : Casper Holm Kristian~

Dato : 31-12-04 11:16

> (5-700 gram) bly batteri som levere 380V direkte ind på flashens

> --Michael

Kan en flash klare så mange volt uden at lugte underligt?

Fra : HKJ

Dato : 31-12-04 11:51

"Casper Holm Kristiansen" <cholmen@pc.dk1> wrote in message

> Kan en flash klare så mange volt uden at lugte underligt?

Kun hvis de har et stik der går direkter ind til højspændings kondensatoren,
det har f.eks. Nikon.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-12-04 02:47

> [...]
> det er ladesiggøreligt.
>
> Nogle erfarringer med hvad der er de bedste batterier til formålet ?

Prøv at gå i netto og kig efter deres billige (af et mindre kendt mærke) de
re meget bedre end duracell og oveni købet meget billige. Ellers skal du op
over 3000 mAh genopladelige før du bliver tilfreds.

Mvh
Simon

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-12-04 08:47

Simon Nielsen wrote:
> [...]
> mærke) de re meget bedre end duracell og oveni købet meget billige.
> Ellers skal du op over 3000 mAh genopladelige før du bliver tilfreds.

Man kan ikke få 3000 mAh genopladelige AA-batterier, maksimum ligger vist på
2400 mAh i dag. Alkaline er desuden en hel del langsommere når blitzen skal
oplades, så det er ikke tilrådeligt. Et genopladeligt batteri er mere
økonomisk, og meget hurtigere til at oplade blitzen, da de kan afgive større
strømstyrke end alkaline.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-12-04 16:29

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> [...]

> oplades, så det er ikke tilrådeligt. Et genopladeligt batteri er mere
> økonomisk, og meget hurtigere til at oplade blitzen, da de kan afgive

Ikke officielt, men jeg kender en der har samlet sine egne celler og fået et
3200 mAh batteri ud af det, det er hurtigt til at afgive strøm, men det er
ikke helt nok til at klare en 1 sekunds opladning.

Desuden, de batterier de sælger i Netto klarer jobbet ganske glimrende.

Mvh
Simon

Fra : Børge Larsen

Dato : 31-12-04 08:32

> [...]
>
> Nogle erfarringer med hvad der er de bedste batterier til formålet ?
>
> Min flash er en Olympus FL-36 - den bruger 2 stk. AA batterier.

Du kan fx. få lavet en Power Bank d.v.s. en flok af genopladelige batterier
der er parallelforbundet. Det kræver selvfølgelig at du også får lavet eller
købt en lader der i en vis fart kan oplade Power Banken.
Quantum USA, leverer færdige Power Bank