S-Video Til VCR
Fra : Kim Strh

Dato : 30-12-04 21:14

Hey jeg sidder her og kunne godt tænke mig at optage nogle film over på
video. Men når jeg sætter mit S-Video Scart Adapter til min video, så kommer
der ikke noget billede frem når den er tændt men når jeg slukker den kommer
billede frem. Jeg har en Tensai TVR-405 PS VCR. nogen der ved noget hvordan
der kan lade sig gøre.??

Kim S.

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-12-04 23:29

Kim Strh wrote:
> [...]
> slukker den kommer billede frem. Jeg har en Tensai TVR-405 PS VCR.
> nogen der ved noget hvordan der kan lade sig gøre.??

Det kan være Macrovision Protection der sætter ind (bare et gæt, har
aldrig set det selv) hvis du prøver at optage en DVD film. Hvis det er
tilfældet skal du finde noget software der kan omgå det, TVTool f.eks
kan gøre det, hvis det er et Nvidia kort der ikke har Nvidias egen
TV-encoder chip på, eller også kan du 'rippe' din DVD film og kode dem
om til et Mpeg-4 format som f.eks. XviD eller DivX eller lignende og så
optage den.

Hvis det ikke er en købefilm eller Macrovision, så er det måske fordi
din videomaskine ikke understøtter S-Video på SCART indgangen. Så skal
du bruge en colorfix-adapter der kan lave S-Video signalet om til et
Composite-signal. Sådan en kan du købe i en radio- eller elektronikbiks
for i omegnen af 50 kroner.

Jeg forstår ikke hvordan der kan komme et billede frem når du slukker
din videomaskine!

Mener du, når du ikke optager? Hvis billedet kommer frem når du ikke
optager, så må det næsten være Macrovision Protection der står i vejen
for dig. Det kan være at dit grafikkort bare har det sat til som
standard. Måske findes der en utility, eller måske endda en BIOS editor,
hvormed du kan slå det helt fra. Prøv at søge på det med google, du er
nok ikke den eneste med det problem.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kim Strh

Dato : 01-01-05 17:56

Hej jeg har næsten løst problemet, jeg sætter mit S-Video adapter i video'en
men, der er ikke noget billede men, når jeg recorder og player det bagefter
så kan jeg se hvad der er blivet optaget. Så det er der ikke noget problem i
mere, kan jo se film på min skærmen :) imens jeg optager istedfor på tv'et

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-01-05 19:52

Kim Strh wrote:
> [...]
> player det bagefter så kan jeg se hvad der er blivet optaget. Så det
> er der ikke noget problem i mere, kan jo se film på min skærmen :)

Måske er det tømmermænd fra i går, men jeg kan hverken finde hovede
eller hale i det du skriver.

Men det er da godt du har fået det til at virke.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kim Strh

Dato : 02-01-05 18:41

det er det sikket... hehe... men bare det virker det er det, der tæller

Takker