Problemer med Geforce 6600GT PCI-X
Fra : Jørgen

Dato : 30-12-04 20:48

Jeg har et Club3D Geforce 6600GT til PCI-X porten.

Kortet har fungeret fint, lige indtil nu. Efter et nedbrud hvor min cpu blev
ret varm, blev jeg nødt til at reinstallere Win XP, men nu kan jeg ikke få
kortet til at virke, eller det vil sige jeg kan ikke starte op normalt.

Jeg har hentet den seneste driver fra nvidia, installeret dem og kortet
genkendes korrekt, men når jeg genstarter stopper windows ved windows
indlæses skærmen og der kommer en blå skærm med en fejlmeddelse, den kan jeg
ikke nå at læse den inden den genstarter. Hvis jeg prøver i fejlsikret
tilstand starter den fint op, og under enhedshåndtering figurere kortet
korrekt, har prøvet den driver der fulgte med, men det hjalp ikke.

Nogen bud på hvad der kan være galt?
Kan det kortet mon være futtet af, hvilket vel ikke virker sandsynligt når
det virker i fejlsikret tilstand.

Fra : Jørgen

Dato : 30-12-04 20:51

"Jørgen" <no@spam.com> wrote in message
> [...]

> Nogen bud på hvad der kan være galt?
> Kan det kortet mon være futtet af, hvilket vel ikke virker sandsynligt når

Gemmes der en log så man kan læse hvad der sker under opstart og evt. finde
ud af hvorfor systemet genstarter?

Fra : K E Nielsen

Dato : 30-12-04 21:32

Prøv under kontrolpanel - system - avanceret - start og genoprettelse -
indstillinger
fjern flueben i "genstart automatisk" - så kan du se hvad der står på den
blå skærm.

Fra : Jørgen

Dato : 30-12-04 22:21

"K E Nielsen" <karle@nospam.walla.com> wrote in message
> Prøv under kontrolpanel - system - avanceret - start og genoprettelse -
> indstillinger
> fjern flueben i "genstart automatisk" - så kan du se hvad der står på den
> blå skærm.

ok, så kom jeg lidt videre.

Den kan nu starte op, men viser en fejl i enhedshåndtering ud for kortet,
problemet kommer dog igen når jeg installer driveren, har postet et billede
af fejlmeddelsen i dk.binaer

Fra : Hans

Dato : 01-01-05 19:57

Jørgen wrote:
> [...]
> kortet, problemet kommer dog igen når jeg installer driveren, har
> postet et billede af fejlmeddelsen i dk.binaer

Prøv og læs lidt her:

http://support.microsoft.com/?kbid=293078&sd=RMVP

I værste fald kan det betyde et defekt grafikkort.

Hans

Fra : Jørgen

Dato : 02-01-05 02:25

"Hans" <email@kvik.org.invalid> wrote in message

> Prøv og læs lidt her:
>
> http://support.microsoft.com/?kbid=293078&sd=RMVP
>
> I værste fald kan det betyde et defekt grafikkort.

Hvordan defekt?

Det er selvfølgelig underligt at jeg efter nedbruddet ikke kan få det til at
virke med nogen af driverne på en helt ny installeret maskine, for jeg ved
at det har fungeret optimalt.
Så måske er der brændt et eller andet af på kortet, der gør at det ikke vil
fungere optimalt mere, men så undre det mig bare at det overhovedet vil
kunne fungere og starte op.

Fra : Hans

Dato : 02-01-05 02:42

Jørgen wrote:
> [...]
> ikke vil fungere optimalt mere, men så undre det mig bare at det
> overhovedet vil kunne fungere og starte op.

Det ser ud til at driveren ikke kan kommunikere korrekt med kortet, men at
finde fejlen kræver et diagnostikprogram specielt skrevet til kortets
hardware, og det er ikke engang sikkert at det kan testes i en normal PC.

Mit gæt er, da din maskine fik hedeslag, er der sket noget uheldigt på
PCI-bussen som har aflivet dit grafikkort. Det eneste du kan gøre er, at
indlevere kortet til en garantisag og håbe du ikke selv hænger på fejlen.

Du kan dog prøve en enkelt ting mere inden du kaster håndklædet i ringen.
Prøv og nulstille maskinens bios og hent en frisk konfiguration. Det kan
være så heldigt at der bare står noget snavs i et register som skal fjernes.

Hans