Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
For Sjov: min svoger er for stor til bille~
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 30-12-04 20:05

Hjælp hvad skal jeg gøre? Min svoger fylder for meget til t være på
billedet, så jeg overvejer enten at skifte kameraet eller svogeren ud. Mine
overvejelser går i det væsentlige på det økonomiske. Jeg er jo en fattig
mand og kan ikke ofre større beløb. Mit kamera er eet canon a75, min svoger
er i formatet 185 cm og 100kg. Hvad foreslog nyhedsgruppen?

jeg imødeser gode råd, hilsen Henrik

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-12-04 20:26

On Thu, 30 Dec 2004 20:05:16 +0100
"Henrik Rasmussen" <henrik.rasmussen@e-mail.dk> wrote:

> [...]
> fattig mand og kan ikke ofre større beløb. Mit kamera er eet canon
> a75, min svoger er i formatet 185 cm og 100kg. Hvad foreslog

træd et skridt eller 2 bagud.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : .J.S...

Dato : 30-12-04 20:29

"Henrik Rasmussen" <henrik.rasmussen@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fattig mand og kan ikke ofre større beløb. Mit kamera er eet canon a75,
> min svoger er i formatet 185 cm og 100kg. Hvad foreslog nyhedsgruppen?

Har du prøvet at få ham til at ligge ned, måske han så kan være der på tværs
af billedet ?

Ellers giv ham en kogevask måske det hjælper.

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 30-12-04 20:38

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at få ham til at ligge ned, måske han så kan være der på
> tværs af billedet ?
>
> Ellers giv ham en kogevask måske det hjælper.

Tak, det lyder som gode råd ..., jeg tør ikke ligge ham ned, af frygt for
ikke at få ham op igen, men hvor finder jeg en vaskemaskine der kan tage den
vægt?

Hilsen en taknemmelig svoger

Fra : .J.S...

Dato : 30-12-04 21:19

> [...]
> ikke at få ham op igen, men hvor finder jeg en vaskemaskine der kan tage

Ja det er ærgerligt du ikke har råd til et af de nye 8 Mpixel kamera's, de
kan jo rumme meget mere...

Som barn kan jeg huske jeg somme tider kiggede baglæns gennem min fars
kikkert, og derved blev mange ting meget mindre !!
Nu har jeg ikke prøvet det med en svoger, men hvis du tilfældigvis har en
kikkert kan du jo prøve at sætte den baglæns foran dit kamera ?

Fra : Mogens

Dato : 30-12-04 20:36

> [...]

>mand og kan ikke ofre større beløb. Mit kamera er eet canon a75, min svoger
>er i formatet 185 cm og 100kg. Hvad foreslog nyhedsgruppen?

1. Sæt svogeren på skrump indtil han kan være i billedet.

2. Køb et teleobjektiv og vend det forkert.

3. Køb et vidvinkelobjektiv.

4. Gå 3 skridt baglæns.

Se det var hele 4 muligheder

Godt nythår

mvh Mogens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-12-04 20:47

Henrik Rasmussen wrote:
> [...]
> mand og kan ikke ofre større beløb. Mit kamera er eet canon a75, min svoger
> er i formatet 185 cm og 100kg. Hvad foreslog nyhedsgruppen?

Du skal bare købe et større kamera.. :)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : HKJ

Dato : 30-12-04 20:45

"Henrik Rasmussen" <henrik.rasmussen@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
svoger
> er i formatet 185 cm og 100kg. Hvad foreslog nyhedsgruppen?

Det er let klaret, brug et panorama program der kan sætte billeder sammen på
alle sider, så skal du bare få ham til at stå stille (Lov ham en æske
chokolade for det, det burde virke). Derefter tager du nok billeder til at
dække ham helt. Derefter bruger du panorame programmet til at lave et stort
billede.

Hvordan du får printet sådan et stort billede, må du selv løse.

Fra : fam. Ager

Dato : 30-12-04 20:49

hej

vidvinkel måske :0)

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-12-04 20:59

Henrik Rasmussen wrote:
> [...]
> mand og kan ikke ofre større beløb. Mit kamera er eet canon a75, min svoger
> er i formatet 185 cm og 100kg. Hvad foreslog nyhedsgruppen?

Kan vi ikke først få et billede af svogeren og svogerens søster. Det er
jo rart at vide, hvem af dem man skal passe mest på (!?)
Mvh
Ole

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 30-12-04 21:06

Hej Ole,

det er et godt forslag, men hvordan får jeg dog plads til alle de
dobbelthager!!!

Hilsen Henrik

Ps. til orientering er vi midt i en julefrokost, hvor min søster og svoger
bl. m. a. lære om hvad deres nye internetforbindelse og computer kan ;-9

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-12-04 21:30

> [...]
> fattig mand og kan ikke ofre større beløb. Mit kamera er eet canon a75,
> min svoger er i formatet 185 cm og 100kg. Hvad foreslog nyhedsgruppen?

++++++++++++++++++++++

Hej.

Hvad med et luftfoto, eller et satellitfoto, så må han da kunne være der
--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Mads

Dato : 30-12-04 21:37

On Thu, 30 Dec 2004 21:30:29 +0100, "Jørgen Nielsen"
<jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvad med et luftfoto, eller et satellitfoto, så må han da kunne være der

Har han eget matrikelnummer ?

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-12-04 21:44

"Mads" <DeathTo@ll.spammers> skrev i en meddelelse

> Har han eget matrikelnummer ?

Kommer Greenpeace og skubber ham ud i vandet når han ligger ved stranden?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 30-12-04 21:45

Øøøøh er det afgørende for valget imellem at udskifte kameraet eller svoger?

/julefrokosten, som sjældent har moret sig så meget, der er ikke et øje tørt

Fra : Mads

Dato : 30-12-04 22:05

On Thu, 30 Dec 2004 21:44:31 +0100, "Henrik Rasmussen"
<henrik.rasmussen@e-mail.dk> wrote:

>Øøøøh er det afgørende for valget imellem at udskifte kameraet eller svoger?

Næh, overhovedet ikke, men skift du bare begge dele ud alligevel.

Godt Nythår

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 21:31

> [...]

>mand og kan ikke ofre større beløb. Mit kamera er eet canon a75, min svoger
>er i formatet 185 cm og 100kg. Hvad foreslog nyhedsgruppen?

Tag billedet omvendt gennem en kikkert, så skulle selv den største
svoger kunne være der

/Alex

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-12-04 21:53

Henrik Rasmussen wrote:

> jeg imødeser gode råd, hilsen Henrik

Hmmm... ku du ikke bare ta' en snak med dem, der har lavet dig til
et skrumpehoved, de må da også kunne lave en skrumpe-svoger...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 30-12-04 22:02

hmmm ... den ku både søster, svoger og resten af selskabet li'.

/Henrik sender mindre gode tanker til den hjælpsomme herre!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-12-04 11:45

Henrik Rasmussen wrote:
> min svoger er i formatet 185 cm og 100kg. Hvad foreslog
> nyhedsgruppen?
>
> jeg imødeser gode råd, hilsen Henrik

Det lyder som om du har misforstået det her fuldstændigt. Med den bette
splejs af en svoger skal du interessere dig for det, der kaldes
makrofotografering.

Godt nytår og vh

Jan
--
Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan findes på
http://jan.boegh.bet/foto.htm

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 31-12-04 15:33

> [...]
> fattig mand og kan ikke ofre større beløb. Mit kamera er eet canon a75,
> min svoger er i formatet 185 cm og 100kg. Hvad foreslog nyhedsgruppen?

Hvad med at vende en kigger om og sætter foran objektivet??..:)

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk