[VB-6] Tilordne "custom properties" til en~
Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 30-12-04 12:43

Hei!

Leste en gang at det var mulig å lage "custom properties" på en form.
F.eks. legge til CustomerNo som property på frmCustomerOrder,
slik at man kan tilordne den en verdi og f.eks. bruke den i
Form_Activate event'en. Noen som har kjennskap til dette?

--
1/1g

Fra : Harald Staff

Dato : 30-12-04 14:49

Hei Helge

Bare skriv
Public CustomerNo as Long
på toppen av form-modulen, så kan du lese og skrive:

frmCustomerOrder.CustomerNo =12
Msgbox frmCustomerOrder.CustomerNo

fra hvorsomhelst.

Vil du gjøre det mer etter boken, så bruker du Property Let og Property Get
istedet, som i klassemoduler, men fremdeles i form-modulen. Dermed har du
events og valideringsmuligheter ved data inn og ut.

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 30-12-04 16:16

On Thu, 30 Dec 2004 14:49:10 +0100, "Harald Staff"
<innocent@enron.invalid> wrote:

Hei Harald

> [...]
>
>Bare skriv
>Public CustomerNo as Long
>på toppen av form-modulen, så kan du lese og skrive:

Bare man yield'er litt....

>Vil du gjøre det mer etter boken, så bruker du Property Let og Property Get
>istedet, som i klassemoduler, men fremdeles i form-modulen. Dermed har du
>events og valideringsmuligheter ved data inn og ut.

Ja, var sikkert det artikkelen i 'Element K Journal' handlet om.
Tror jeg bruker disse funksjonen for å kunne dra nytte av Event'ene.

Takk for tilbakemeldingen!

--
1/1g

Fra : Harald Staff

Dato : 30-12-04 16:28

Get

> Ja, var sikkert det artikkelen i 'Element K Journal' handlet om.
> Tror jeg bruker disse funksjonen for å kunne dra nytte av Event'ene.

Bare hyggelig. Om du ikke driver med klasser til vanlig; bruk "class
builder", opprett en ny class med en enkel property CustomerNo, så opprettes
kode du klipper-limer rett inn i form-modulen.

Du kan også endre en form's Sub Public, så tilsvarer det et objekts method.

Beste hilsen Harald