fx5700le
Fra : Claus Mathiesen

Dato : 30-12-04 08:40

Hvad gør jeg her?+Jeg har netop købt et nyt grafikkort aopen fx5700LE, og
det virker ok, men jeg kan ikke installere WDM driverne, enten (og det er i
bedste fald) får jeg en error code 10 (enheden kan ikke starte) eller også
går pc'en i selvsving og genstarter uafladeligt.
Jeg er kommet så langt at WDM skulle være video capture drivers, hvorfor
virker det så ikke? har jeg slet ikke den Video ting rent hardwaremæssigt
( i så fald skal den sidde på grafikkortet) og hvad betyder det at WDM ikke
er installeret? Jeg læste om problemet andetsteds men de løsningsforslag der
kom virker bare ikke.
Indtil nu har jeg prøvet flg: Installeret fra medflg.cd, her går det helt
galt, (jeg har selvfølglig deaktiveret firewall og antivirus), jeg har
hentet driverne fra Aopen, samme resultat, jeg har hentet dem fra Nvidia,
her installerer den kun 2 af de 4 emner og det ene virker ikke (video
capture device og tv tuner) og så har jeg prøvet en kammerats install cd fra
et andet 5700 kort, men intet virker. Desuden har jeg opdateret bios og alt
andet på min pc, som er som følger:
CPU/Bundkort --- Intel Celeron 2.5ghz / columbia 5
1024 mb ddr ram pc3200
det omtalte grafikkort
soundblaster 24 sound

Håber at der er hjælp at hente, da det er umuligt at have med at gøre.

MVH og godt nytår
Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 30-12-04 11:17

Sad netop med samme problem i går på 6600GT. Jeg har læst en masse links om
emnet og det er øjensynligt sådan, at nvidia WDM driver installeres og
aktiveres *uagtet* om kortet er udstyret med en video-input-capture mulighed
eller ej. Ifølge manualen til mit kort er det en "optionel" mulighed som men
enten har med eller ikke har med. Da ting koster penge, så er det jo
sandsynligt, at den ikke er med med mindre det udtrykkeligt er nævnt på dit
kort (det er jo en ulempe ved at være så prisfokuseret). Jeg kan ikke
forestille med et LE kort har video-in funktionalitet.

Du skal derfor blot afinstallere VIVO/WDM driverne igen. Det kan enten gøres
på en meget kompliceret måde, som beskrevet i visse links eller på en nem
måde. Hvis du, som jeg, har installeret driverne på normal vis fra CD'en kan
man (på WinXP) blot gå i kontrolpanelets "add/remove software" og finde den
installation der hedder WDM/VIVO (kan ikke helt huske hvad den hedder, den
ene hedder nvidia drivers og det er den anden der skal væk) og uninstall'e
denne.

/Bjarke

Fra : Claus Mathiesen

Dato : 31-12-04 00:59

Hej Bjarke!
Tak for dit svar, jeg har nu ikke købt kortet af sparehensyn, men fordi jeg
åbenbart ikke ved bedre. Der følger ikke en decideret manual med, men på
æsken står der at der er en indgang til video??? Still same trouble, men jeg
har afinstalleret vivo driverne igen ellers kunne det slet ikke køre.
MVH og godt nytår
Claus
"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:cr0kj0$ko6$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 31-12-04 15:07

Nej, alt er jo relativt. Det er vist kun ganske dyre grafikkort der har den
feature. Med "spare" mente jeg nu også mest at fokus på www.edbpriser.dk
mest er prisen og det er nogen gange lidt svært at gennemskue hvilke af
sub-modellerne man får og hvilke features de har. Man skal i hvert fald
bruge noget tid på det.

Du kan se din models muligheder på:

http://www.aopen.nl/products/vga/