Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
satellit fotos af 1. tsunami der trækker s~
Fra : TL

Dato : 30-12-04 01:11

Håber aldrig vi oplever noget lign. igen, og billederne fra satellit beviser
hvor
meget respekt vi må have for naturen.

TL

Fra : Anders F

Dato : 30-12-04 02:11

"TL" <lindkoldNEJTIL@SPAMcity.dk> wrote in message
> Håber aldrig vi oplever noget lign. igen, og billederne fra satellit
> beviser hvor
> meget respekt vi må have for naturen.

Ja det er en uhyggelig omgang! "Nogen" hjælpe de stakkels overlevende (hvad
siger man egl. som ateist?)...

Hvad med et direkte link til alle os der ikke kan se ovenstående?

Mvh.
Anders

Fra : Jacob K.

Dato : 29-12-04 11:16

> Hvad med et direkte link til alle os der ikke kan se ovenstående?

Helt enig! Hit med et link....

-Jacob.

Fra : Christian TC

Dato : 30-12-04 12:00

"Jacob K." <jacob9001@hotmail.com> wrote in message

> Helt enig! Hit med et link....
>
> -Jacob.

Det får i så her

http://www.dmi.dk/dmi/tsunami_kunne_ikke_registreres_i_danmark

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 11:53

"Anders F" skrev i en meddelelse news:33h2toF40strvU1@individual.net

> Hvad med et direkte link til alle os der ikke kan se ovenstående?

http://www.digitalglobe.com

- men er ovenstående ikke lidt OT her i gruppen

--
mvh kajo

Fra : OCB

Dato : 30-12-04 07:34

"TL" <lindkoldNEJTIL@SPAMcity.dk> skrev i en meddelelse
> Håber aldrig vi oplever noget lign. igen, og billederne fra satellit
> beviser hvor
> meget respekt vi må have for naturen.

> TL
Ja, naturen er ikke at spøge med.. Desværre vil vi nok se mere af denne
slags fremover.. Eneste jeg dog kunne ønske mig, var at vesten fik fingeren
ud af r.... og reagerede noget hurtigere.. og bedre..

Mvh
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 30-12-04 10:21

> Ja, naturen er ikke at spøge med.. Desværre vil vi nok se mere af denne
> slags fremover.. Eneste jeg dog kunne ønske mig, var at vesten fik
> fingeren ud af r.... og reagerede noget hurtigere.. og bedre..

Måske skulle man istedet få de lokale myndigheder til at ændre
taktik....specielt når man nu ser at man fravalgte at advare for ikke at
skræmme turistbranchen og risikere at miste indtægter på den konto, men man
havde nok hellere ikke forestillet sig at det ville være af en så voldsom
karakter som det desværre viste sig at blive. Mente at CNN oplyste at man
havde haft optil 1,5 times respons til at iværksætte evakuering.

Claus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-04 17:38

In article <41d3c879$0$709$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Claus Smith wrote:

> [...]
> karakter som det desværre viste sig at blive. Mente at CNN oplyste at man
> havde haft optil 1,5 times respons til at iværksætte evakuering.

Hvis man havde advaret havde stranden været proppet af mennesker
der skulle se flodbølgen, og endnu flere var nok blevet ramt.

Fra : Anders F

Dato : 30-12-04 19:10

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Hvis man havde advaret havde stranden været proppet af mennesker
> der skulle se flodbølgen, og endnu flere var nok blevet ramt.

Det havde nu været bedre for menneskeheden - og kvalificeret dem til en
kollektiv Darwin-award!
Men spøg til side - jeg synes nu også det er en uhyggelig udmelding... De
stakler der har tog beslutningen om at tie må have det _rigtigt_ dårligt med
sig selv idag.

Mvh.
Anders

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-12-04 20:46

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message

> Men spøg til side - jeg synes nu også det er en uhyggelig udmelding... De
> stakler der har tog beslutningen om at tie må have det _rigtigt_ dårligt
> med sig selv idag.

Nej, de INGEN moral. Deres mål med tilværelsen er PROFIT og INTET andet.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-12-04 21:00

"OCB" <contactREMOVEME@condrup.dk> wrote in message

> Ja, naturen er ikke at spøge med.. Desværre vil vi nok se mere af denne
> slags fremover..

Det har ikke noget at gøre med "fremover". Den slags har eksisteret ALTID og
vil eksistere, uanset hvad menneskene gør ved kloden. Forskellen er bare, at
nu har vi kommunikation, der kan flytte Danske statsborgere derud, og
kommunikation, der kan fortælle om skaderne. Den slags er forekommet, så
længe jorden har eksisteret, og det vil komme igen og igen. Himalaya er
opstået fordi den tektoniske plade, der bærer Indien er "spurtet" mod nord
og har skubbet jorden og klipperne sammen i 10km højde. Marihuanna-graven er
ca 10 km dyb, fordi pladerne har trukket sig fra hinanden. Island og
Færøerne ligger hvor de gør af samme årsag: vi lever på en aktiv planet.

Vi kan kun være tilskuere til naturkræfterne, men ikke herske over dem.
Måske sker det igen om 2 måneder, måske går der 500 år, men det sker igen.

Dette indlæg er en blanding af medfølelse for ofrene, og almindeligt
kendskab til naturen, og har ikke noget at gøre med foto.

Bo //
- til daglig beskæftiget med geologiske fænomener og elektronik til
observation deraf.

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-12-04 21:40

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "OCB" <contactREMOVEME@condrup.dk> wrote in message
> og har skubbet jorden og klipperne sammen i 10km højde. Marihuanna-graven
> er ca 10 km dyb, fordi pladerne har trukket sig fra hinanden. Island og

Marihuannagraven - det er godt nok en af de sjoveste bøffer jeg har set
længe. :) Jeg formoder du mener Marianergraven, som desuden er 11 km dyb. .)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-12-04 22:21

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Marihuannagraven - det er godt nok en af de sjoveste bøffer jeg har set
> længe. :) Jeg formoder du mener Marianergraven, som desuden er 11 km dyb.
> .)

Nå ja, jeg trængte lige til lidt sort humor. Desuden har jeg ikke målt
dybden af den for nylig

Desværre har jeg mistet en bekendt (ikke familie) fra Sverige.

Bo //