Skærme
Fijala 3554
DELL 2001FP og DVI og boot billede
Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 29-12-04 21:32

Hejsa

Dell har endelig leveret min nye monitor og den er jo dejlig Har dog
et mega irriterende problem :-<

Der er intet billede når jeg booter maskinen,det kommer først efter
maskinen er startet op...

Normalt ser jeg
1: diverse BIOS skærme
2: Bootloader (grub)
3: Opstart af operativ system (WindowsXP eller linux)
4: Logon billede

Ved de første tre har jeg på Dell'en intet billede, men det kommer fint
frem når først den er klar med logon billedet.Hvis jeg trykker på "menu"
knappen eller en af de andre, så får jeg at vide at den er i powersave mode

Jeg tror det har noget at gøre med at skærmen er tilsluttet via DVI
indgangen, og måske de lave opløsninger som bios m.v. kører.

Grafik kortet er et ældre ATI 8500, og jeg har installeret windows
driverne.

Hvad gør jeg forkert ??

mvh
henrik

Fra : Zulu

Dato : 29-12-04 21:39

"Henrik Lynggaard" <henrik@lynggaard.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> indgangen, og måske de lave opløsninger som bios m.v. kører.
>
> Grafik kortet er et ældre ATI 8500, og jeg har installeret windows

Hent de nyeste drivere fra www.ati.com og spørg for at det kun er DVI der er
aktiveret.

Det lyder som om din VGA-udgang står som master/ primær.

Zulu

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 29-12-04 22:46

Zulu wrote:
> Hent de nyeste drivere fra www.ati.com og spørg for at det kun er DVI der er
> aktiveret.
>
> Det lyder som om din VGA-udgang står som master/ primær.

Tak for den hurtige hjælp , men hvor er det lige at jeg sørger det
kun er DVI som er aktiveret ??

Jeg kan ikke lige finde det, kan du pege mig nærmere ?

mvh
henrik

Fra : Zulu

Dato : 29-12-04 23:16

> Tak for den hurtige hjælp , men hvor er det lige at jeg sørger det kun
> er DVI som er aktiveret ??
>
> Jeg kan ikke lige finde det, kan du pege mig nærmere ?

Det gøres i opsætningen af grafikkort på pc'en.

Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Indstillinger -> Avanceret ->
Skærme.

Zulu

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 30-12-04 00:08

Zulu wrote:

> Det gøres i opsætningen af grafikkort på pc'en.
>
> Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Indstillinger -> Avanceret ->
> Skærme.

Når jeg går derind ser jeg følgende:
- Dropdown listen har "Default Single Display" og "Switch amongst Displays"
- "Monitor" øverst til venstre er grået ud og har en manglende kabel
indikator.
- "Monitor" øverst til højre er grået ud og har en manglende kabel
- "TV" nedest til venstr er grået ud og har en manglende kabel
- "FPD" nederts til højre er enabled (der er desktop billede i skærmen)

Hvis jeg klikker på titel linjen til FPD så kommer der et vindu op hvor
jeg kan see det er en Dell 1600*1200 max 75 mhz og jeg kan vælge "Scale
Image to Panel", hvilket er sat til.

JEg kan ikke lige se hvad det er jeg skal/kan ændre.

mvh
henrik

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 30-12-04 00:21

Zulu wrote:
> [...]
>

> Det gøres i opsætningen af grafikkort på pc'en.
>
> Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Indstillinger -> Avanceret ->

Jeg ved ikke lige hvad det var jeg gjorde, men nu ser det ud til at
virke. Jeg gjorde desværre lidt for mange ting siden sidste reboot til
at vide hvad der gik godt.

- Jeg trykkede insisterende APlly og save på den skærm du angav
- Forsøgte at installere ati hydravision men genstartede ikke efter install
- lod MSI live update installere ny bios, og den clearer vistnok CMOS

Tror lidt det var bios'en, men ved det ikke

mvh
henrik