Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Allike på eget dørtrin ;o)
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-12-04 20:59

Jeg prøver lige igen, lokket af de mange kommentarer på mine sidste billeder
(NOT)

Er det skod, spild af jers tid og hvad har vi, eller har billedet forsonende
kvaliteter?
Jeg hører gerne kommentarer, kritik og forslag til forbedringer.

Gimme your worst

Den her julemathed i gruppen piner mig!

Og lige et lille hint!

Jeg tager osse gerne imod kritik på de fire andre billeder fra 2. juledag:

Jeg ved, at I har været inde og kigge
Gi dem nu bare det glatte lag.!

Alt andet end den her stilhed!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 29-12-04 21:20

On Wed, 29 Dec 2004 20:59:04 +0100, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> kvaliteter?
> Jeg hører gerne kommentarer, kritik og forslag til forbedringer.

Jeg går ud fra at det er den her du mener:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-297

Pænt skarpt billede, flot blå himmel. Ville egentligt godt have set noget
mere af Alliken.

> Den her julemathed i gruppen piner mig!

Jeg går egentlig bare og venter på min pakke fra technikdirekt.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-12-04 22:09

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
> On Wed, 29 Dec 2004 20:59:04 +0100, Frodo Nifinger wrote:
>

> Jeg går ud fra at det er den her du mener:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-297

Danm, ja
Tsk tsk, at glemme linket

Undskyld!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-12-04 22:11

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvaliteter?
> Jeg hører gerne kommentarer, kritik og forslag til forbedringer.

Og jeg skulle nok lige ha smidt et link for at det kan gå i opfyldelse:

Fra : Anders F

Dato : 29-12-04 23:41

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> "Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Sorry

Næe, gruppen holder julefred *<;oP

> Og jeg skulle nok lige ha smidt et link for at det kan gå i opfyldelse:
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-297

Hmm. Er fuglen sjælden? (Kedeligt billede

Mågerne fra sidste omgang er et klart federe billede! Dog virker det
underligt uskarpt + sharpen for mig???
Knægten i vandet (brrr!) er derimod fint skarp. Fedt lys og fint udtryk =)
En vinder - selvom jeg nok havde valgt at flytte kameraet lidt mod højre, så
der var mere plads foran end bag ham...

Hvad er det for en 500mm du bruger?

Mvh.
Anders

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-12-04 00:42

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse
> "Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> Hmm. Er fuglen sjælden? (Kedeligt billede
>
> Mågerne fra sidste omgang er et klart federe billede! Dog virker det
> underligt uskarpt + sharpen for mig???

Tænker du på http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-296 ?
Begrænsningen ligger nok her i 500 mm'erens dybdeskarphed
Jeg skød på F:/10 1/500 sec ISO 400.
Dybdeskarpeheden er åbenbart ikke stor nok til at dække begge fugle sammen med
båden.

> Knægten i vandet (brrr!) er derimod fint skarp. Fedt lys og fint udtryk =)
> En vinder - selvom jeg nok havde valgt at flytte kameraet lidt mod højre, så
> der var mere plads foran end bag ham...

Billedet er full frame, så jeg har da noget at beskære af

> Hvad er det for en 500mm du bruger?

Det er en Sigma 500/4,5 EX HSM
http://produkt.akamera.dk/vis_produkt.php?product_id=14951
Dejlig tingest

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 22:17

> [...]
> forsonende kvaliteter?
> Jeg hører gerne kommentarer, kritik og forslag til forbedringer.

Teknisk er dine billeder fremragende.
Er man fugleelsker så er det måske også spændende at se på. Men jeg synes at
der mangler noget det kan fange min interesse. Måske bare en sjov tekst til
billedet.
Jeg synes ikke de er fængslende, men det skyldes måske min manglende
interesse for fugle.

--
Tom