Rødvinsvalg til nytår?
Fra : rt

Dato : 29-12-04 20:48

Til mit nytårsarrangement skal jeg købe 20 flasker
rødvin. Jeg har dertil et budget på ca. 800,-, så det
bliver ikke dyre vine. Men hvad skal man vælge?

Hovedretten bliver noget kalv.

Jeg forestiller mig 4 forskellige vine, altså 5 flasker
af hver. Gennemsnitlig 40,- flasken.

Hvad skal jeg gå efter, og hvor?

/rt

Fra : Peter C:\\>

Dato : 30-12-04 02:20

> [...]
> bliver ikke dyre vine. Men hvad skal man vælge?
>
> Hovedretten bliver noget kalv.
>
> Jeg forestiller mig 4 forskellige vine, altså 5 flasker

Jeg ville gå efter noget vin fra "syd for Ækvator" (meget sol hele året),
måske på en Cabernet Sauvignon eller Merlot-drue, og med en alkoholprocent
på 13,5-14 stykker
Så skulle der være en fair chance for at få "en go´ kraftig vin", som ikke
skuffer (til prisen)
Italienske eller franske ville jeg gå udenom i den prisklasse, medmindre man
sætter pris på de vine som jeg ville kalde tynde og sure

SuperBrugsen havde Hardys Crest på tilbud op til jul...jeg ved ikke om de
stadig har, men der kunne man købe en vin der normalt koster 70,- til 40,-
Om den er 70,- værd kan diskuteres, men jeg synes den er et lille kup til
40,-

Fakta har en amerikansk der hedder "Glen Ellen" Den koster normalt 37,-
Jeg har læst at man siger om den at "Den er lavet i vindtunnel" (den har
ingen særegen smag, men er tilpasset og blandet så 8 ud af 10 vil finde den
behagelig)
Det kan man jo så synes om eller lade være, men jeg synes nu den er ganske
fin til 37,- (33,- på tilbud)

Netto har en sydafrikansk der hedder Roodeberg. Den var med i deres kåring
af "nettos bedste vin" (eller hvad det nu hed) og den syntes jeg var den
bedste....selvom den var næstbilligst ud af de 4 man kunne vælge imellem.
Den koster normalt 44,-

Det var et par af mine bud, men smag og behag er jo forskellig, og hvis vi
slet ikke har samme vinsmag, kan du ikke bruge det til ret meget

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : rt

Dato : 30-12-04 18:26

> [...]
>
> Det var et par af mine bud, men smag og behag er jo forskellig, og hvis vi
> slet ikke har samme vinsmag, kan du ikke bruge det til ret meget

TAK! Jeg har købt nogle flasker af Roodeberg'en, og nogle andre, så må vi se
:)

/rt